Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Bentley Continental GT3: sériová verze má 600 koní, ztratila tunu na hmotnosti
14.7.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Britové zahodili kůži, dřevo, elektrické systémy i pohon 4x4. Místo nich nové Bentley dostalo software Cosworthu a karbonový interiér.
Je tomu téměř rok, co se na pařížském autosalonu zcela neočekávaně ukázal koncept závodního Bentley Continental GT3. Britská automobilka by s ním přitom velmi ráda navázala na slavnou minulost, ve které figuruje i šest vítězství ve slavné čtyřiadvacetihodinovce Le Mans. To sedmé celkové sice již Bentley nezaručí, ve své kategorii by ale úspěšné být mohlo. Značce se totiž povedlo srazit hmotnost standardního Continentalu o více než tunu, zatímco výkon přeplňovaného čtyřlitrového osmiválce zamířil opačným směrem.
Při úpravách pohonné jednotky byla sice zachována celá řada základních komponentů, nový je však řídicí systém od Cosworthu. Některé díly jsou pak vyrobeny z titanu kvůli větší odolnosti (zároveň také méně váží), přičemž celkově novodobý „Blower“ produkuje 600 koní. O jejich přenos pouze na zadní kola se pak stará šestistupňová sekvence Xtrac, jež spolupracuje s diferenciálem s omezenou svorností a která byla kvůli lepšímu rozložení hmotnosti v poměru 52:48 uložena u zadní nápravy.
Když už je řeč o hmotnosti, pak technici z Crewe odvedli velký kus práce. Přesná hodnota sice není známa, laťku v podobě 1 300 kg ovšem Continental GT3 nepřeskočí. V kombinaci s vyšším výkonem tak slibuje působivou jízdní dynamiku, ani zde ale nemáme k dispozici přesná data. Bentley totiž teprve nyní začíná s vývojem na závodních drahách. Na finální parametry si tak budeme muset počkat někdy do podzimu, kdy Bentley začne vůz nabízet týmům závodícím v šampionátů FIA Blancpain Series.
Kromě akcelerace a nejvyšší rychlosti se také bude odlaďovat podvozek, který vpředu i vzadu používá dvojité lichoběžníky a závodní tlumiče stavitelné ve čtyřech úrovních. Řízení Bentley GT3 pak dostalo hydraulický posilovač, zatímco brzdy spoléhají na ocelové kotouče svírané šestipístkovými třmeny vpředu a čtyřpístkovými vzadu. Nechybí ani kovaná kola OZ Racing v 18palcovém provedení, která ve všech rozích používají pneumatiky o rozměru 310/710.
Uvnitř se pak Bentley Continental GT3 změnilo oproti standardu nejvíce. Pryč jsou totiž prakticky veškeré kožené nebo dřevěné prvky, stejně jako většina elektronických systémů. Místo toho celý kokpit pokryl karbon, kterému společnost dělá Alcantara, šestibodové závodní pásy Sparco, ochranná klec, hasící systém nebo pádla řazení pod volantem, jež oproti standardu dostala pneumatický systém.
Cena britské novinky zřejmě bude známa až v souvislosti s oznámením jízdní dynamiky i přesné hmotnosti, sumu menší než 12 milionů korun ale neočekávejte. Co by naopak dorazit mělo, je silniční verze založená na tomto speciálu. Na tu se přitom těšíme snad více než na závoďák - lehký „Blower“ je totiž něčím, co zde nebylo po celou dobu existence značky Bentley...
Bentley Continental GT3 se v produkční formě představilo na Festivalu rychlosti v Goodwoodu. Oproti konceptu dostalo jinak uchycené zadní křídlo, finální technické parametry pak Britové oznámí až po ukončení testování
Zdroje: Bentley, WorldCarFans
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 10 hodinami - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
před 4 hodinami - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
před 5 hodinami - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
před 7 hodinami - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
před 8 hodinami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch