Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Bentley Continental GT3: ostrá silniční verze bude, jako zadokolka se 700 koňmi
10.6.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Odlehčené kupé dostane výkon okolo 700 koní, do prodeje však zamíří jen jako limitovaná edice. Zálohy od zákazníků přijímají Britové již nyní.
Bentley Continental GT3 bylo velkým překvapením předloňského pařížského autosalonu. V té době šlo přitom o pouhý koncept, v mezičase však dorazila i sériová verze britského závoďáku. Ta se navíc minulý měsíc dočkala svého historicky prvního vítězství na okruhu Silverstone, kdy deklasovala zbytek startovního pole tvořený značkami jako Ferrari, Porsche, Aston Martin, McLaren či Audi, BMW a Nissan. Asi by nás proto nemělo překvapit, že automobilka začíná stále častěji hovořit také o příchodu silniční verze. Ta je dokonce za rohem, neboť debutovat má na stejném místě jako závodní provedení.
Řeč teď není o autosalonu v Paříži, kde se ukázal koncept, ale o Festivalu rychlosti v Goodwoodu, který byl svědkem premiéry zmiňované sériové verze závoďáku. Nyní přivítají pozemky lorda Marche také silniční model, který by měl nabídnout výkon okolo 700 koní. Ten zamíří skrze automatickou převodovku pouze na zadní kola, neboť systém 4x4 dostal padáka kvůli snižování hmotnosti. Konkrétní kila sice Britové neoznámili, drastickou tisícikilovou dietu, jakou podstoupilo závodní provedení, ovšem neočekáváme.
I přesto by ovšem silniční Continental GT3 mohl zamířit výrazně pod dvě tuny „živé váhy“, neboť kromě absence pohonu všech kol dostane také karbonovou karoserii. Ze stejného materiálu pak budou i dekory v interiéru, kde lze navíc počítat se spartánštějším přístupem. To ovšem neznamená, že by přes palubu letěly veškeré komfortní prvky. Pryč je ovšem třeba automaticky výsuvný zadní spoiler, na jehož místo dorazí mohutné napevno uchycené zadní křídlo.
Důležitou zprávou pro všechny zájemce je pak fakt, že GT3 nebude běžným produkčním modelem, ale spíše limitovanou edicí, která se bude počítat jen na desítky kusů (30 z nich je předurčeno britskému trhu). Zálohy se přitom již začaly přijímat, času na přemýšlení tedy není nazbyt.













Závodní Bentley Continental GT3 se nedávno dočkalo premiérového vítězství. Nyní má v jeho úspěšných šlépějích kráčet i silniční verze
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejčtenější články
Max Verstappen prodává svůj soukromý tryskáč, i interiér si nechal kompletně předělat do „svých” barev
21.3.2025Električtí „hujeři” uznali, že elektromobily se spalovacím autům nevyrovnají. Teď tedy říkají, že to vlastně nejsou auta
22.3.2025Už ani jiní výrobci aut nechtějí s Audi mít nic společného, tento raději přejde na své vlastní motory
22.3.2025„Bojovníci proti Tesle” svým vandalismem automobilce ve skutečnosti pomáhají, její situace ostatně nebude tak zlá
22.3.2025A pak že nevydrží: Jediné kdy prodávané menší auto s dieselovým V8 je k mání po najetí 625 tisíc km. To jsme ještě neviděli
22.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva