Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Bentley Continental GT Speed 2012 odhaleno, je to nejrychlejší Bentley vůbec
20.6.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Teprve před pár hodinami jsme vám nabídli první uniklé snímky nového Conti GT Speed. Teď už vám o něm můžeme říci vše podstatné.
Když se nám do rukou dostaly uniklé fotky nového Bentley Continental GT Speed, měli jsme jisté pochybnosti o tom, jestli zachycují právě tento vůz. Rychle se ale ukázalo, že pochyby nebyly na místě - sama automobilka totiž už vůz oficiálně představila a světe div se, čtyři ze sedmi uvolněných snímků jsou přesně těmi, které jsme mohli vidět s předstihem.
Po vizuální stránce si u Bentley s touto novinkou opravdu příliš nevyhráli, když zvenčí i zevnitř jsou změny ještě méně výrazné než u dosavadního provedení stejné verze. V případě zevnějšku zahrnují pouze jinou (a to ještě nevýrazně) výplň masky chladič a dalších otvorů pro vstup chladícího vzduchu, nový design kol z lehkých slitin a vyšperkování koncovek výfuků jakýmisi zářezy na jejich vnitřní straně. Uvnitř je pak vozu vlastní dokonce „jen” nejvyšší provedení z řady Mulliner zahrnující to nejlepší dostupné čalounění a obložení palubní desky. Toť vše.
Jak jsme ale očekávali, pravé novinky se nacházejí v útrobách vozu, jakkoli i zde jsou překvapivé asi jako písek na Sahaře. Vůz dostal v prvé řadě posílený šestilitrový dvanáctiválec s přeplňováním dvěma turbodmychadly, který se může pochlubit výkonem až 460 kW (625 koní) při 6 000 ot./min, maximum točivého momentu činí 800 Nm a tkví v blíže neupřesněných otáčkách. Jde tak znovu o 50 koní navíc oproti dvanáctiválcovému Conti GT stejně jako u dosavadního provedení.
Nezůstalo ale jen u „přifouknutí” výkonu. Agregát je spojen s novou osmistupňovou převodovkou ZF (GT V12 zůstává šestikvalt) s kratce odstupňovanými prvními sedmi převody, jež výkon posílá tradičně na obě osy přes mezinápravový diferenciál Torsen, který mírně preferuje tu zadní. Hmotnost vozu zatím neznáme, měla by ale být nižší než u standardní verze, zřejmě o podobných 35 kilogramů jako dosud.
Díky tomu všemu se čas akcelerace GT Speedu z 0 na 100 km/h zlepšil o 3 desetiny sekundy na 4,2 s a maximální rychlost se posunula až k hranici 329 km/h. To z tohoto vozu dělá vůbec nejrychlejší sériově vyráběné Bentley všech dob, i když ne o mnoho - dosud tento vůz jezdil jen o 5 km/h pomaleji. Díky delšímu osmému kvaltu zmiňované převodové skříně se pak o 12 prpcent zlepšila i normovaná spotřeba - výslednou hodnotou 14,9 litru se ale Bentley chlubí jen velmi nesměle.
Aby novinka nenabídla jen lepší dynamiku v přímce, slibuje výrobce díky tužšímu zavěšení kol a celkově přepracovanému fungování jejich vzduchového odpružení více agility a ovladatelnosti, jenž se má postarat o to, že řidič bude více vtažen do hry. Pomoci tomu mají i nové pneumatiky Pirelli PZero o rozměrech 275/35 R21, jenž jsou u GT Speedu též novinkou.
Jak už nějaký čas víme, vůz si svůj veřejný debut odbude na festivalu rychlosti v GoodWoodu, který začíná na sklonku příštího týdne. Budou u toho Juha Kankunnen, Guy Smith a Derek Bell, všichni s cílem ukázat přímo divákům, co si budou moci koupit ještě před koncem letošního roku. Cenu vozu zatím neznáme, ale už vzhledem k termínu nasazení a charakteru vozu vůbec lze očekávat cifru schopnou konkurovat rovněž novému Astonu Martin Vanquish 2012.
Předchozí únik nelhal, toto je vážně nový Bentley Continental GT Speed 2012
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nejnovější články
- Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před hodinou - Nový Fiat Panda se ukázal v úplném základu, místo středového displeje má na palubce tuto věc
před 2 hodinami - Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.01. 08:19 - Zajda
- OT - zavírám krám, uklízím 01.31. 20:14 - petr_riha
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus