Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Bentley Continental 2017 dorazí s motorem V8 a platformou Porsche Panamera
14.11.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Britská novinka sníží hmotnost a zlepší její rozložení. Zároveň bude profitovat i ze sportovnějšího osmiválce, možná tak upustí od motoru W12.
Co jsme včera jen lehce nakousli ve článku o nové generaci Porsche Panamera, to dnes můžeme dotáhnout do konce. Řeč je samozřejmě o chystaném Bentley Continental, které bude, stejně jako liftback ze Zuffenhausenu, používat novou modulární platformu MSB. To rozhodně není překvapivá zpráva, neboť stávající platforma D1, která byla stvořena kvůli první generaci Volkswagenu Phaeton, má na hrbu již 12 křížků. Jelikož navíc ke střídání stráží dojde až někdy uprostřed roku 2017, budou dané komponenty slavit již patnácté výročí.
Stejně jako Porsche může tedy i Bentley počítat s nižší hmotností, která by díky mixu oceli, hliníku a karbonu měla poklesnout až o 90 kilogramů. Souběžně s tím dojde také k vylepšení rozložení hmotnosti, neboť motor bude posunut blíže ke středu. V případě převodovky lze i nadále počítat s umístěním vpředu, přičemž výkon bude primárně směřován na zadní nápravu. Systém však umožní i přenos na přední kola skrze speciální hřídel umístěnou v zadní části převodovky.
Nové Conti by tak mohlo být méně GT a více sporťákem. Zároveň by měl narůst také prostor v kabině. Z toho bude profitovat hlavně model Flying Spur, u kterého můžeme počítat s mnohem rozmanitější a luxusnější výbavou. Ta sice přinese nějaké kilogramy navíc, tento nárůst však bude kompenzován výše zmíněnou dietou.
Platforma nebude jediným prvkem, který Bentley bude sdílet s Porsche. Britové budou moci sáhnout také po novém přeplňovaném benzinovém osmiválci, který dostane do vínku sportovní charakter. Jelikož se přitom již stávající čtyřlitr V8 do značné míry přibližuje vrcholnému dvanáctiválci, je otázkou, co s tímto agregátem bude.
Bentley sice v minulosti zdůrazňovalo, že se dané pohonné jednotky nevzdá ani omylem, pokud ovšem osmiválec svými výkony dvanáctiválcový motor překoná, pak se bude jednat o zcela zbytečný komponent. Tedy alespoň v případě dvoudveřového kupé a kabrioletu, u čtyřdveřové limuzíny by nižší sportovní výkony nevadily.
V tomto směru však již spekulujeme, proto raději motorový prostor opustíme a počkáme si, co nám přinese oficiální prohlášení. Jelikož ovšem k odhalení britské novinky by stejně jako v případě Porsche mělo dojít až v roce 2016 (prodej obou vozů pak odstartuje o rok později), další tisková zpráva hned tak nedorazí.






Stávající Bentley Continental je příliš těžké, hlavně na předek. Nová generace by tento nešvar měla vyřešit adoptováním platformy MSB a motoru V8 od Porsche
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Šťastné drama v Le Mans pro YART s Hanikou včera 16:28
- Gabriele Ruiu s wild card v Cremone včera 10:46
- Le Mans je prvním závodem EWC 2025, tedy MS-Endurance 19.4.2025
- V Le Mans zahájil letošní ročník MS-Side 19.4.2025
- Le Mans: Pole Position pro Haniku a spol. 18.4.2025
Nejnovější články
„Vím, že šéfové jsou zklamaní, tlak narůstá,” říká Hamilton po dalším nepřesvědčivém víkendu
před 2 hodinamiAuto ve stylu slavné Škody, na kterém se podílela Lada i Porsche, nikdo nechce. I když takových existuje jen hrstka
včeraMazda svou ikonu nedá, v příští generaci dostane dokonce větší spalovací motor a manuální řazení
včeraDokument poprvé ukazuje nehodu bývalého moderátora Top Gearu, která mu znetvořila obličej, i její následky. Z uvolněných záběrů mrazí
včeraŘešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva