Bentley Continental 2017 dorazí s motorem V8 a platformou Porsche Panamera

Britská novinka sníží hmotnost a zlepší její rozložení. Zároveň bude profitovat i ze sportovnějšího osmiválce, možná tak upustí od motoru W12.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Bentley Continental 2017 dorazí s motorem V8 a platformou Porsche Panamera

14.11.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Bentley Continental 2017 dorazí s motorem V8 a platformou Porsche Panamera

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Britská novinka sníží hmotnost a zlepší její rozložení. Zároveň bude profitovat i ze sportovnějšího osmiválce, možná tak upustí od motoru W12.

Co jsme včera jen lehce nakousli ve článku o nové generaci Porsche Panamera, to dnes můžeme dotáhnout do konce. Řeč je samozřejmě o chystaném Bentley Continental, které bude, stejně jako liftback ze Zuffenhausenu, používat novou modulární platformu MSB. To rozhodně není překvapivá zpráva, neboť stávající platforma D1, která byla stvořena kvůli první generaci Volkswagenu Phaeton, má na hrbu již 12 křížků. Jelikož navíc ke střídání stráží dojde až někdy uprostřed roku 2017, budou dané komponenty slavit již patnácté výročí.

Stejně jako Porsche může tedy i Bentley počítat s nižší hmotností, která by díky mixu oceli, hliníku a karbonu měla poklesnout až o 90 kilogramů. Souběžně s tím dojde také k vylepšení rozložení hmotnosti, neboť motor bude posunut blíže ke středu. V případě převodovky lze i nadále počítat s umístěním vpředu, přičemž výkon bude primárně směřován na zadní nápravu. Systém však umožní i přenos na přední kola skrze speciální hřídel umístěnou v zadní části převodovky.

Nové Conti by tak mohlo být méně GT a více sporťákem. Zároveň by měl narůst také prostor v kabině. Z toho bude profitovat hlavně model Flying Spur, u kterého můžeme počítat s mnohem rozmanitější a luxusnější výbavou. Ta sice přinese nějaké kilogramy navíc, tento nárůst však bude kompenzován výše zmíněnou dietou.

Platforma nebude jediným prvkem, který Bentley bude sdílet s Porsche. Britové budou moci sáhnout také po novém přeplňovaném benzinovém osmiválci, který dostane do vínku sportovní charakter. Jelikož se přitom již stávající čtyřlitr V8 do značné míry přibližuje vrcholnému dvanáctiválci, je otázkou, co s tímto agregátem bude.

Bentley sice v minulosti zdůrazňovalo, že se dané pohonné jednotky nevzdá ani omylem, pokud ovšem osmiválec svými výkony dvanáctiválcový motor překoná, pak se bude jednat o zcela zbytečný komponent. Tedy alespoň v případě dvoudveřového kupé a kabrioletu, u čtyřdveřové limuzíny by nižší sportovní výkony nevadily.

V tomto směru však již spekulujeme, proto raději motorový prostor opustíme a počkáme si, co nám přinese oficiální prohlášení. Jelikož ovšem k odhalení britské novinky by stejně jako v případě Porsche mělo dojít až v roce 2016 (prodej obou vozů pak odstartuje o rok později), další tisková zpráva hned tak nedorazí.


Bentley Continental 2017 dorazí s motorem V8 a platformou Porsche Panamera - 1 - Bentley Continental GT Speed 2014 prvni sada 01Bentley Continental 2017 dorazí s motorem V8 a platformou Porsche Panamera - 2 - Bentley Continental GT Speed 2014 prvni sada 02Bentley Continental 2017 dorazí s motorem V8 a platformou Porsche Panamera - 3 - Bentley Continental GT Speed 2014 prvni sada 03Bentley Continental 2017 dorazí s motorem V8 a platformou Porsche Panamera - 4 - Bentley Continental GT Speed 2014 prvni sada 04Bentley Continental 2017 dorazí s motorem V8 a platformou Porsche Panamera - 5 - Bentley Continental GT Speed 2014 prvni sada 05Bentley Continental 2017 dorazí s motorem V8 a platformou Porsche Panamera - 6 - Bentley Continental GT Speed 2014 prvni sada 06
Stávající Bentley Continental je příliš těžké, hlavně na předek. Nová generace by tento nešvar měla vyřešit adoptováním platformy MSB a motoru V8 od Porsche

Zdroj: Autocar

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.