Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Bentley chce vlastní zakázkovou divizi, vzorem jsou oddělení Ferrari a McLarenu
10.7.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Pokud jsou lidé ochotni platit až 85 milionů korun za zakázkový exemplář, pak Britové chtějí být u kasírování. Finální rozhodnutí ale zatím nepadlo.
V zakázkových úpravách se skrývají nemalé peníze. Své o tom ví zejména u Ferrari, jehož divize Special Projects má v poslední době opravdu napilno. Toto úsilí však nese své ovoce, neboť podle zákulisních drbů měla kupříkladu přestavba modelu F12 na verzi TRS stát neskutečných 3,1 milionu Eur (cca 85,25 milionu korun). Tedy o poznání více, než kolik byste zaplatili za řadu standardních modelů ověnčených veškerými myslitelnými příplatky.
Na zákazníky, kteří touží po takové individualizaci, ovšem nemá políčeno jen Ferrari, ale třeba i takový McLaren. Britská značka navíc dodává, že skrze divizi MSO projde prakticky každý prodaný exemplář, bez ohledu na to, zda jde o standardní MP4-12C nebo supersportovní hybrid P1. Asi by nás proto nemělo překvapit, že do stejných vod by ráda vyrazila za lovem i další automobilka.
Řeč je o Bentley, které by se tak navrátilo ke svým kořenům. „Na začátku životní dráhy značky jsme stavěli jen šasí a zákazník si vybral karoserii podle svých představ. V jednu chvíli tak bylo jen v samotném Londýně na 50 specializovaných karosáren,“ osvětluje minulost automobilky Kevin Rose odpovědný za prodej a marketing. A zároveň dodává, že taková myšlenka by se mu líbila i dnes.
To by samozřejmě neměl být problém, neboť např. v roce 2010 vzniklo Bentley Flying Star. Tedy na zakázku přestavěný kabriolet Continental GTC, který namísto plátěné sklápěcí střechy dostal karoserii typu Shooting Brake. Zodpovědná však za něj byla karosárna Touring Superleggera, díky čemuž nakonec nemalé peníze zacinkaly v italské pokladničce a nikoliv v té britské.
To by se ovšem napříště mělo změnit, přičemž podle Kevina Rose je „technicky možné vše, přičemž cena je irelevantní, i kdyby to bylo pět milionů liber“. Manažer Bentley však zároveň dodává, že i značka jako Bentley musí hledět na legislativu, zvláště v Evropě. Na Středním Východě a v Asii, odkud by se asi rekrutovala většina klientely, však již tak přísná pravidla nejsou.
Rose navíc dodává, že minimálně v příštích letech světové trhy již moc neporostou. Pro Bentley by tak zjevně bylo chybou, kdyby se nepokusilo vytáhnout ze zákazníků maximum peněz jen díky tomu, že jim prodají na zakázku upravený, ale o to dražší vůz. Definitivní rozhodnutí o založení nové divize však přesto stále nepadlo, jsme tedy zvědavi, kdy se ledy rozhýbají.







Stylové třídveřové kombi Flying Star nemá na svědomí přímo Bentley, nýbrž karosárna Touring Superleggera. Napříště by ovšem Britové rádi zvládli takové kreace pod vlastní střechou
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
včeraPrvní kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
včeraNejoblíbenější produkt VW nestrádá. Jeho loňské prodeje se dokonce vyšplhaly na rekordní úroveň, za vším hledejte cenu
13.3.2025
Nové na MotoForum.cz
- Portimão-Test, 1. den: BMW před Ducati; dále Yamaha a Honda včera 20:57
- Show Marca Marqueze, crash Bagnaii včera 20:28
- V Moto2 první Gonzalez, 18. Salač - a musí do Q1 včera 18:52
- Úvod v Argentině zvládl nejrychleji Marc Marquez včera 16:49
- Ducati Panigale V4 S Carbon: s karbonovými koly včera 08:00
Nejnovější články
Ostré Audi zabavené zločinci ukazuje, jak nenápadné superauto to může být, „anonymní” specifikace je v dražbě
před 10 hodinamiRuský trh s novými auty se po výrazném růstu propadá. Hlavní důvod říká hodně o dnešní geopolitické situaci
před 11 hodinamiToyota odhalila svérázný luxusní kombík. S líbivou cenou míří přímo proti nejprodávanějšímu kombi světa
včeraPorsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
včeraVW propustí víc lidí, než se zdá. Ze softwarové divize jich vyhodí dalších 1 600, funguje ale jako samostatná firma
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva