Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Bentley Bentayga: SUV je venku, jako první překoná 300 km/h
9.9.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ videa) Nové SUV má motor W12 s 608 koňmi. Stovku udělá za 4,1 sekundy s naprostým luxusem a v terénu těží z osmi off-road-režimů.
Britská automobilka oficiálně odhalila jednu z velkých hvězd letošního frankfurtského autosalonu, a sice své vůbec první SUV. To zamíří do showroomů pod názvem Bentley Bentayga, svou životní kariéru však započalo před třemi lety jako koncept EXP 9 Falcon. Ten tehdy vzbudil na ženevské motor show nemalou kontroverzi, zejména stylizací přídě. Značka tak nakonec povolala designéry zpět k rýsovacím prknům, kde došlo k jistému zjemnění.
Nově tu tedy máme čelní partie, které již mnohem více korespondují se zbytkem flotily a kontroverzi dozajista nevzbudí, jakkoli leckomu mohou už teď připadat zastaralé. Ve zbytku karoserie ovšem již k takové proměně nedošlo, nicméně i tak lze o jistém odklonu mluvit. Kupříkladu linie bočních oken je mnohem úhlednější, přičemž zakončena je lehkým zalomením, zatímco koncept se profiloval ostrým trojúhelníkem. Mimo to tu pak máme třeba výraznější odtrhovou hranu na zádi.
K odklonu došlo také uvnitř, neboť zatímco EXP 9 F dostalo do vínku jednolitou palubní desku a rozměrný displej vystupující ze středového tunelu, produkční Bentayga se pyšní duálním kokpitem, který je pro značku novodobou tradicí. Obrazovka nemalých rozměrů (8 palců) pak sice zůstala, stejně jako dotykové ovládání, nicméně nyní zdobí středovou konzoli. Vše je pak obklopeno jemnou kůží a dřevěnými dekory.
Na výběr je čtyřmístné nebo pětimístné provedení, přičemž v obou případech lze sáhnout po kontrastních švech či vyšitém diamantovém vzoru. Přední křesla lze navíc nastavit ve 22 směrech, přičemž do vínku dostala také šest programů masážního strojku, vyhřívání a chlazení. Volba vás pak čeká i v případě audio systému, kde jsou k mání tři varianty včetně aparatury Naim s 18 reproduktory a výkonem 1 950 wattů.
Pro zadní pasažéry je určen zábavní systém s 10,2palcovými vyjímatelnými tablety na bázi Androidu, přičemž k dispozici mají i sítě 4G nebo Wi-Fi a rozhrání Bluetooth. Multimédia vpředu pro změnu počítají s centrálním 60 GB harddiskem, vše pak zakrývá rozměrná panoramatická střecha, jejíž přední část lze vyklápět či odsunout. Proti oslnění lze samozřejmě počítat s elektricky posuvnou roletou.
Pokud vám zmíněný luxus nestačí, můžete sáhnout po zakázkovém programu Mulliner, v jehož rámci je na výběr dalších sedm exkluzivních dřevěných dekorů, 15 variant koženého čalounění a 15 verzí koberečků s vyšším chlupem. Karoserie pak může být nalakována jednou z 90 dodatečných barev, zatímco u kol lze vybírat z několika odlišných designů a 20palcových až 22palcových velikostí.
Zamířit můžeme pod povrch, kde se skrývá modifikovaná verze modulární platformy MLB Evo, na níž stojí i druhá generace Audi Q7. V rámci motorového prostoru je prozatím možné počítat pouze s novým šestilitrovým dvanáctiválcem, který dává k dobru 608 koní a 900 Nm, což SUV stačí k 4,1sekundovému sprintu na stovku a nejvyšší rychlosti 301 km/h.
Dle propagačních materiálů jde tedy o nejrychlejší, nejvýkonnější a nejexkluzivnější SUV na světě, přičemž v Evropě bychom k tomuto výčtu mohli přidat i pár méně líbivý formulací. Dle evropských norem si totiž Bentayga v průměru řekne o 9,1 l/100 km, zatímco ty americké jí přisuzují 14,7litrovou žíznivost. Rozdíl mezi oběma kontinenty ve spotřebě je tedy 50procentní a realitě bude nesporně blíže druhá zmíněná hodnota.
Podobný rozdíl by nás ale vzhledem k čachrům EU asi neměl překvapit, pročež jen dodáme, že první SUV Bentley dostane již ve standardu do vínku systém Drive Dynamics Mode. Ten pak bude možné za příplatek doplnit technologií Responsive Off-Road Setting, která vám dá na výběr osm jízdních režimů či stavitelný vzduchový podvozek se čtyřmi různými světlými výškami.
Dále lze počítat s adaptivním tempomatem, parkovacím asistentem či celou plejádou bezpečnostních systémů, díky čemuž asi pět hvězd od Euro NCAP nebude problémem. I když je otázkou, zda Bentayga vůbec k bruselským testmanům zamíří. V prodeji se pak britská novinka ukáže na počátku příštího roku, ceny jsou ale prozatím neznámé.
Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2015.
Bentley Bentayga na první sadě fotek dokazuje, že cizí mu není ani terén, ani tradiční luxus
K dispozici máme i kompletní technické parametry
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
včera - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024 - Někteří žasnou, že Bugatti dodělalo majitelce do auta držák na nápoje, přitom je to hloupost jako ze Simply Clever Škody
21.12.2024
Nejnovější články
- Výsledek srovnání ostrých kombíků Audi a BMW na sněhu nutně překvapí, ještě před 5 léty by bylo všechno jinak
před 3 hodinami - Spolu s automobilkami padají ke dnu i jejich dealeři. Nevydělávají téměř nic, zisky jim klesly o 34 procent skoro na nulu
před 5 hodinami (1) - Kdysi populární francouzský luxusní koráb téměř do jednoho zabila rez a nespolehlivost, pár zachovalých kusů dnes koupíte lacino
před 6 hodinami - U soudu se provalilo, že krachující největší evropský výrobce motorek má na skladech 265 tisíc neprodaných strojů, to nemůže přežít
před 8 hodinami - Jedno z posledních opravdu dobrých BMW má na kahánku. Pokud máte zájem, objednávejte, příští rok se nad ním zavře voda
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 12.24. 14:50 - denis
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Onboard videa 12.24. 12:21 - Stepan
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch