Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Bentley Bentayga dorazí i s dieselem, ve hře je 4,2litrový V8 TDI
16.3.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Britské SUV se klube na svět. Nově tu máme fakta o dalších motorech, ani jeden z nich ale nebude k mání od zahájení prodeje v roce 2016.
O novém britském SUV jsme si povídali v průběhu minulého týdne, kdy na internet prosákly špionážní snímky prototypů bez výrazného maskování. Vůbec poprvé byl tak odhalen vnější vzhled, který se do značné míry liší od původního konceptu EXP 9 F, jenž vzbudil nemálo kontroverzí. Z toho důvodu ostatně Bentley přistoupilo k přepracování designu, který se dnes zdá být poněkud méně popudivý. To jsou ovšem fakta, která již nepřekvapí, proto vzhůru za novinkami.
Ty nejzásadnější se týkají motorového prostoru, kde bude trůnit šestilitrový dvanáctiválec i čtyřlitrový osmiválec. Kromě těchto benzinových agregátů dorazí rovněž plug-in hybrid, který by měl do vínku dostat stejnou techniku, jaká pohání také Porsche Panamera. V případě tohoto liftbacku byl přitom spárován třílitrový šestiválec s elektromotorem, čímž výkon narostl na 416 koní a spotřeba poklesla na zcela nereálných 3,1 litru na sto kilometrů.
Jakkoliv zmíněná fakta mohou na papíře vypadat působivě, realita je trochu jiná. Navíc výše zmíněný výkon hybridního ústrojí bude v případě SUV zkombinován s vyšší hmotností, a tak by zrychlení z klidu na stovku mohlo narůst na nějakých 7 s. A to není lichotivá vizitka, pročež Bentley volá po vyšším výkonu a točivém momentu. Takové ústrojí by se pak z útrob modelu Bentayga přestěhovalo i k jiným modelům, nikoliv však těm stávajícím.
Mimo to by Bentayga měla být prvním vozem značky, který dostane do vínku dieselový motor. O této alternativně se již rozhovořil šéf Bentley Wolfgang Schreiber, který uvedl, že daná varianta je ve fázi zvažování. „Danému motoru vyhovuje platforma, kterou používáme, pročež to dává smysl. Navíc se z naší strany bude jednat o relativně malou investici, zatímco prodejní potenciál v Evropě je pro takový model enormní.“
Zvolenou pohonnou jednotkou by se podle všeho měl stát 4,2litrový osmiválec TDI, který se v průběhu letošního roku nastěhuje také do motorového prostoru nového Audi Q7. A jelikož právě s modelem čtyř kruhů má Bentayga sdílet platformu, nemusíme být zrovna raketoví vědci, abychom si veškeré střípky skládanky dali dohromady. Nevyřešenou otázkou však je, kdy se tak stane.
Zmínit ale můžeme příchod benzinových verzí, které do prodeje dorazí v příštím roce. Plug-in hybrid se objeví o nějakých dvanáct měsíců později, výroba přitom pokaždé bude probíhat v britském Crewe. Z toho důvodu Bentley investovalo do rozšíření svého ústředí přes 800 milionů liber (cca 30,5 miliardy korun) a vytvořilo více než tisíc nových pracovních míst.
Očekává se, že každoročně by mělo být vyrobeno tři až čtyři tisíce exemplářů, z nichž zhruba polovina zamíří na americký a čínský trh. Po stránce cenové Schreiber připouští jistý střet s Range Roverem, pročež můžeme počítat s tím, že základní provedení vyjde na 140 000 GBP (5,34 mil. Kč). Zájem ale bude spíše o vrcholné verze za 200 000 GBP (7,63 mil. Kč).
Dvojité „R“ však není považováno pouze za konkurenci, ale také za vzor, neboť šéf vývoje koncernu VW Group Wolfang Dürheimer dodal,že firma kromě klasického Range Roveru bedlivě sleduje také modely Sport a Evoque. Dočkat bychom se tedy mohli i trojčlenného portfolia u létajícího „B“, což jen potvrzují nedávné řeči o Coupe.
Dodat závěrem již můžeme pouze nějakou tu zmínku o názvu modelu, který má na jedné straně reprezentovat sibiřskou tajgu a na straně druhé pohoří na Kanárských ostrovech zvané Roque Bentayga. Bentley tím přitom chce deklarovat schopnosti a potenciál, který se bude skrývat v mechanických komponentech.
Bentley Bentayga se nedávno ukázalo prakticky s nemaskovanou karoserií...
...mimo to však máme k dispozici i sadu předchozích fotek...
...stejně jako neoficiální ilustrace...
...nebo vizualizací modernizace továrny v Crewe
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 8 hodinami - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
před 2 hodinami - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
před 4 hodinami - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
před 5 hodinami - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
před 7 hodinami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva