BAIC Shenbao D-Series Aero: čínský slepenec Saabu a Mercedesu má 350 koní

Technika starého Saabu 9-5 žije dál. Její kabátek se nyní vzhlíží ve faceliftu Mercedesu E, přestože autor Shenbao D-Series je v Číně partnerem Daimleru.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

BAIC Shenbao D-Series Aero: čínský slepenec Saabu a Mercedesu má 350 koní

23.4.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

BAIC Shenbao D-Series Aero: čínský slepenec Saabu a Mercedesu má 350 koní

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Technika starého Saabu 9-5 žije dál. Její kabátek se nyní vzhlíží ve faceliftu Mercedesu E, přestože autor Shenbao D-Series je v Číně partnerem Daimleru.

Loni v květnu představil čínský koncern BAIC (Beijing Automotive Industry Corporation) návštěvníkům pekingském autosalonu pohrobka automobilky Saab, když od něj už dříve získal práva na výrobu starší platformy modelu 9-5. Výsledkem byl sedan C70G, který svým jménem a zčásti i designem inklinoval spíše k vozům značky Volvo, ačkoli BAIC na domácím trhu oficiálně spolupracuje s německým Daimlerem, dokonce čerstvě vlastní část samotného BAIC.

Jak na tehdejší novinku reagoval čínský vlastník Volva - automobilka Geely, skutečně nevíme, každopádně máme za to, že lidé Mercedesu by si pravděpodobně přáli, kdyby se další vývoj modelu C70G ubíral zcela jiným směrem. Tedy možná jde pouze o naši domněnku, ale čínský sedan po meziroční modernizaci a změně jména nápadně připomíná faceliftovanou třídu E.

Novinka si nyní říká Shenbao D-Series Aero a ani tentokrát se přes několikeré sliby nejedná o produkční auto. BAIC jej pořád nazývá konceptem, přestože se minimálně zvnějšku vše zdá být dotažené do nejmenších detailů. Loňský sedan C70G navržený italským studiem Fioravanti dostal nové, agresivnější nárazníky se zvětšenými vstupy vzduchu, čtyři kulaté koncovky výfuku místo dvou oválných a par spoilerů včetně karbonových doplňků.

Číňané se kromě jiného chlubí pozoruhodným koeficientem aerodynamického odporu je 0,28 a především pohonnou jednotkou, která je kromě jména Aero další připomínkou Saabů. Pod kapotou vozu byl podle sdělení automobilky instalován 2,3litrový čtyřválec s turbodmychadlem, schopný vyprodukovat až 350 koní a nejvyšší točivý moment 500 newtonmetrů. Převodovka nebo systém pohonu známý není, údajně by to ale mělo stačit při akceleraci z 0 na 100 km/h na čas kolem šesti sekund.

Další parametry jako i termín uvedení vozu na trh, případně možné exportní destinace koncern BAIC dosud drží pod pokličkou.


BAIC Shenbao D-Series Aero: čínský slepenec Saabu a Mercedesu má 350 koní - 1 - BAIC Shenbao D-Series Aero 01BAIC Shenbao D-Series Aero: čínský slepenec Saabu a Mercedesu má 350 koní - 2 - BAIC Shenbao D-Series Aero 02BAIC Shenbao D-Series Aero: čínský slepenec Saabu a Mercedesu má 350 koní - 3 - BAIC Shenbao D-Series Aero 03BAIC Shenbao D-Series Aero: čínský slepenec Saabu a Mercedesu má 350 koní - 4 - BAIC Shenbao D-Series Aero 04BAIC Shenbao D-Series Aero: čínský slepenec Saabu a Mercedesu má 350 koní - 5 - BAIC Shenbao D-Series Aero 05BAIC Shenbao D-Series Aero: čínský slepenec Saabu a Mercedesu má 350 koní - 6 - BAIC Shenbao D-Series Aero 06BAIC Shenbao D-Series Aero: čínský slepenec Saabu a Mercedesu má 350 koní - 7 - BAIC Shenbao D-Series Aero 07
Nejen platforma, ale dost možná také motor 2,3 Turbo má původ u Saabu - čtyřválec Shenbao má 350 koní

Zdroj: Worldcarfans, CarNewsChina

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše