BAIC C70G: nový život reinkarnovaného Saabu 9-5

Saab 9-5 je mrtev, ať žije Saab 9-5. Sice jeho minulá generace a zatím pouze v Čínské lidové republice, ale něco ze švédské automobilky se přeci jen dochovalo.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

BAIC C70G: nový život reinkarnovaného Saabu 9-5

9.5.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

BAIC C70G: nový život reinkarnovaného Saabu 9-5

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Saab 9-5 je mrtev, ať žije Saab 9-5. Sice jeho minulá generace a zatím pouze v Čínské lidové republice, ale něco ze švédské automobilky se přeci jen dochovalo.

Na pekingském stánku čínské automobilky BAIC (Beijing Automotive Industry Corporation) se kromě ohromné limuzíny C90L 6,0 V12 stojící na základech staršího Mercedesu třídy E a téměř dokonalé kopie třídy B postavené pro změnu na platformě Smartu ForFour, objevil také jiný vůz vzdáleně připomínající asi trochu i produkty Daimleru, ale hlavně Volvo. Dokonce také jeho jméno znělo podobně - C70G.

Podoba, kterou má částečně na svědomí italské studio Fioravanti, to jistě není náhodná, každopádně Volvo - patřící další čínské automobilce Geely - to není. K severu Evropy má ale blízko. Pokud si vzpomínáte na ságu kolem Saabu a jeho neslavného konce, kromě jiných značek se o převzetí usiloval hlavně BAIC. Z obchodu pochopitelně sešlo, čínská firma ale nakonec nepřišla úplně zkrátka a něco jí přeci jen zůstalo.

Beijing Automotive získala ve švédském výprodeji některé technologie a mezi jiným také práva na výrobu staré platformy Saabu 9-5. Pokud tušíte spojitost, tak ano, C70G je doopravdy do stylu Volva překarosovaná devět-pětka, jejíž upravené šasi nově nese název M-trix.

Čínský genetický pokus s rozvorem 2 755 mm je dlouhý 4,86 metru, široký 1,82 metru, vysoký 1,64 metru a za jeho maskou pracuje turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec o objemu 2,0 litru, výkonu 200 koní a nejvyšším točivém momentu 300 newtonmetrů.

BAIC C70G byl v Pekingu prezentován jako koncept, firma se ovšem netají tím, že jejich sedan jde do výroby. A nejen s benzínovým turbem. Do konce roku by se měla rozjet také sériová produkce bateriemi poháněné varianty C70GB, jejíž technické detaily chybí, ale dojezd činí 130 km a podle tvrzení BAIC pojede rychlostí 130 km/h.

Jestli se starý Saab jednou vrátí zpátky do Evropy jako C70G, čínská média neuvádí, pro BAIC to ale jistě nebude prioritou.


BAIC C70G: nový život reinkarnovaného Saabu 9-5 - 1 - BAIC C70G 01BAIC C70G: nový život reinkarnovaného Saabu 9-5 - 2 - BAIC C70G 02BAIC C70G: nový život reinkarnovaného Saabu 9-5 - 3 - BAIC C70G 03BAIC C70G: nový život reinkarnovaného Saabu 9-5 - 4 - BAIC C70G 04BAIC C70G: nový život reinkarnovaného Saabu 9-5 - 5 - BAIC C70G 05BAIC C70G: nový život reinkarnovaného Saabu 9-5 - 6 - BAIC C70G 06BAIC C70G: nový život reinkarnovaného Saabu 9-5 - 7 - BAIC C70G 07BAIC C70G: nový život reinkarnovaného Saabu 9-5 - 8 - BAIC C70G 08BAIC C70G: nový život reinkarnovaného Saabu 9-5 - 9 - BAIC C70G 09BAIC C70G: nový život reinkarnovaného Saabu 9-5 - 10 - BAIC C70G 10BAIC C70G: nový život reinkarnovaného Saabu 9-5 - 11 - BAIC C70G 11BAIC C70G: nový život reinkarnovaného Saabu 9-5 - 12 - BAIC C70G 11_1BAIC C70G: nový život reinkarnovaného Saabu 9-5 - 13 - BAIC C70G 12BAIC C70G: nový život reinkarnovaného Saabu 9-5 - 14 - BAIC C70G 13
Saab 9-5 žije, ale nosí plastiku Volva a má čínský pas

Zdroj: Autoweek.nl, China Car Tmes

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.