BAC Mono 2016: silniční formule má větší motor a s ním až 533 koní na tunu

(+ video) Jednomístný britský extrémista je nově poháněn objemnějším 2,5litrovým motorem o výkonu 309 koní. Jeho hmotnost 580 kg se však nezměnila.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

BAC Mono 2016: silniční formule má větší motor a s ním až 533 koní na tunu

9.7.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

BAC Mono 2016: silniční formule má větší motor a s ním až 533 koní na tunu

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ video) Jednomístný britský extrémista je nově poháněn objemnějším 2,5litrovým motorem o výkonu 309 koní. Jeho hmotnost 580 kg se však nezměnila.

Pokud přijde řeč na sportovní automobily, které pomalu jen čirou náhodou dostaly registrační značky, pak jde povětšinou o modely Caterhamu, Radicalu nebo KTM. Kromě těchto firem ovšem existuje i britská společnost BAC (Briggs Automotive Company), která ve svých snahách zašla ještě dále než ostatní „účastníci zájezdu“. Jak totiž naznačuje název jejího prvního a jediného modelu Mono, čest máme s kreací osazenou pouze jedním sedadlem a zaměřenou pouze na dosahování co nejčistokrevnějších jízdních zážitků.

Od svého příchodu v roce 2011 bylo BAC Mono nabízeno s 2,3litrovým atmosférickým motorem od Cosworthu, který dával 284 koní. S tímto výkonem nebylo problémem zrychlení z klidu na stovku za 2,8 sekundy a dosažení nejvyšší rychlosti 274 km/h, neboť zmiňovaný výkon byl spárován nejen s příkladnou aerodynamikou, ale také velmi nízkou hmotností 580 kilogramů. Ve výsledku tak bylo možné hovořit o poměru 490 koní na tunu.

Těmto počtům je ale nyní konec, neboť BAC představilo na Festivalu rychlosti v Goodwoodu novou verzi modelu Mono. Po stránce vzhledové ale není o čem hovořit, úřadovalo se totiž pouze uvnitř a pod kapotou. My se nejprve zadíváme do interiéru, který můžete osadit zakázkovým volantem a sedadlem uzpůsobeným na míru řidiče. Mimo to pak dorazil také tzv. elektronický plyn, tedy drive-by-wire.

Největší změna se odehrála v motorovém prostoru, kde nyní najdeme 2,5litrový čtyřválec od firmy Mountune. Ten má opětovně základ v agregátu Ford Duratec, nově však dává až 309 koní, tedy o pětadvacet více než předtím. Hmotnost vozu ovšem zůstala na 580 kilogramech, nově tedy Mono nabízí poměr 533 koní na tunu.

Nakolik přitom tyto modifikace pozměnily jízdní dynamiku, to již nebylo zveřejněno. BAC ovšem dodává, že Mono zvládlo slavnou goodwoodskou trať měřící 1,86 kilometru za pouhých 47,9 sekundy. Tedy jen o něco pomaleji než Nick Heidfeld s monopostem F1, který drží rekord s časem 41,6 sekundy.


BAC Mono 2016: silniční formule má větší motor a s ním až 533 koní na tunu - 1 - BAC Mono 2016 prvni sada 01BAC Mono 2016: silniční formule má větší motor a s ním až 533 koní na tunu - 2 - BAC Mono 2016 prvni sada 02BAC Mono 2016: silniční formule má větší motor a s ním až 533 koní na tunu - 3 - BAC Mono 2016 prvni sada 03BAC Mono 2016: silniční formule má větší motor a s ním až 533 koní na tunu - 4 - BAC Mono 2016 prvni sada 04BAC Mono 2016: silniční formule má větší motor a s ním až 533 koní na tunu - 5 - BAC Mono 2016 prvni sada 05BAC Mono 2016: silniční formule má větší motor a s ním až 533 koní na tunu - 6 - BAC Mono 2016 prvni sada 06BAC Mono 2016: silniční formule má větší motor a s ním až 533 koní na tunu - 7 - BAC Mono 2016 prvni sada 07BAC Mono 2016: silniční formule má větší motor a s ním až 533 koní na tunu - 8 - BAC Mono 2016 prvni sada 08BAC Mono 2016: silniční formule má větší motor a s ním až 533 koní na tunu - 9 - BAC Mono 2016 prvni sada 09
BAC Mono je nově k mání s 2,5litrovým motorem o výkonu 309 koní. Předchozí hmotnost 580 kg ovšem zůstala zachována

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.