Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
BAC Mono 2016: silniční formule má větší motor a s ním až 533 koní na tunu
9.7.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Jednomístný britský extrémista je nově poháněn objemnějším 2,5litrovým motorem o výkonu 309 koní. Jeho hmotnost 580 kg se však nezměnila.
Pokud přijde řeč na sportovní automobily, které pomalu jen čirou náhodou dostaly registrační značky, pak jde povětšinou o modely Caterhamu, Radicalu nebo KTM. Kromě těchto firem ovšem existuje i britská společnost BAC (Briggs Automotive Company), která ve svých snahách zašla ještě dále než ostatní „účastníci zájezdu“. Jak totiž naznačuje název jejího prvního a jediného modelu Mono, čest máme s kreací osazenou pouze jedním sedadlem a zaměřenou pouze na dosahování co nejčistokrevnějších jízdních zážitků.
Od svého příchodu v roce 2011 bylo BAC Mono nabízeno s 2,3litrovým atmosférickým motorem od Cosworthu, který dával 284 koní. S tímto výkonem nebylo problémem zrychlení z klidu na stovku za 2,8 sekundy a dosažení nejvyšší rychlosti 274 km/h, neboť zmiňovaný výkon byl spárován nejen s příkladnou aerodynamikou, ale také velmi nízkou hmotností 580 kilogramů. Ve výsledku tak bylo možné hovořit o poměru 490 koní na tunu.
Těmto počtům je ale nyní konec, neboť BAC představilo na Festivalu rychlosti v Goodwoodu novou verzi modelu Mono. Po stránce vzhledové ale není o čem hovořit, úřadovalo se totiž pouze uvnitř a pod kapotou. My se nejprve zadíváme do interiéru, který můžete osadit zakázkovým volantem a sedadlem uzpůsobeným na míru řidiče. Mimo to pak dorazil také tzv. elektronický plyn, tedy drive-by-wire.
Největší změna se odehrála v motorovém prostoru, kde nyní najdeme 2,5litrový čtyřválec od firmy Mountune. Ten má opětovně základ v agregátu Ford Duratec, nově však dává až 309 koní, tedy o pětadvacet více než předtím. Hmotnost vozu ovšem zůstala na 580 kilogramech, nově tedy Mono nabízí poměr 533 koní na tunu.
Nakolik přitom tyto modifikace pozměnily jízdní dynamiku, to již nebylo zveřejněno. BAC ovšem dodává, že Mono zvládlo slavnou goodwoodskou trať měřící 1,86 kilometru za pouhých 47,9 sekundy. Tedy jen o něco pomaleji než Nick Heidfeld s monopostem F1, který drží rekord s časem 41,6 sekundy.
BAC Mono je nově k mání s 2,5litrovým motorem o výkonu 309 koní. Předchozí hmotnost 580 kg ovšem zůstala zachována
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před hodinou - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před hodinou - Novou nejlevnější Ladu ve verzi kombi odhalil únik přímo z továrny, na svou cenu vypadá velmi lákavě
před 2 hodinami - Ani 35 tisíc propuštěných a zavřené továrny nebudou stačit. VW musí ušetřit víc, aby vyšel
před 3 hodinami - Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před 5 hodinami - Nový Fiat Panda se ukázal v úplném základu, místo středového displeje má na palubce tuto věc
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.01. 12:35 - HondaMan
- OT - zavírám krám, uklízím 02.01. 11:57 - jerry
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus