Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Až přímé srovnání nové Octavie se starší ukazuje, jak velký skok Škoda udělala
16.11.2019 | Petr Prokopec
Neuvěřitelně staře rázem vypadá jen před pár lety výrazně faceliftovaná Octavia třetí generace. Novinka vedle ní boduje každým detailem, zvenčí i uvnitř.
O nové Škodě Octavia se nejspíše bude mluvit ještě dlouho. Proč? Pro celý svět možná sice jde jen o malý krůček, pro mladoboleslavskou automobilku se však jedná o zásadní posun. Stačí totiž vedle sebe dát snímky třetí a čtvrté generace, a rázem je patrné, že rozvor sice zůstal shodný, ovšem jinak nezůstal kámen na kameni. Jak jsme přitom zmínili již dříve, design české novinky není až tak úplně originální, neboť zvenčí připomene nedávné modely Audi a uvnitř zase pár let staré Mercedesy. Jako letitý ale vůbec nevypadá, právě naopak začala náhle archaickým dojmem působit předchůdkyně.
Je přitom možná až paradoxní, že pro třetí generaci vyznívá srovnání nejlépe při pohledu zepředu, a to vlastně díky dvojitým světlometům. Ty dodávají Octavii špetku moderny, bez které by rázem působila přesně tak, jak by vedení koncernu VW Group požadovalo. Tedy jako nízkonákladová značka. Novinka oproti tomu převzala čelní masku Škody Scala, na kterou navazují jednolitá a úzká světla. Jelikož přitom kapota působí jako výrazně se svažující, budí Octavia dojem nízkého a širokého vozu.
Pozvolna se můžeme přesunout na bok, kde je třeba pozornost věnovat hlavně zadnímu sloupku. Do toho daleko výrazněji zasahuje boční okno a navozuje dojem většího sklonu. Octavia nyní vypadá spíše jako čtyřdveřové kupé než sedan, což má na svědomí i zvýšení boční linie Tornado propojující přední a zadní světla. Dveře z toho důvodu rozbíjí více křivek a prolisů než dosud. Znovu je pak třeba zmínit dojem nízkého vozu, jakkoliv čtvrtá generace fakticky do výšky narostla, a to z 1 465 na 1 470 milimetrů.
Dynamičtější styl kromě toho napomáhá maskovat větší převisy, liftback totiž povyrostl to délky o 19 a kombík o 22 mm. Je ovšem třeba zmínit, že právě posun boční linie a užší prosklení si vyžádalo příchod větších litých kol. Není tedy překvapivé, že Škoda začala pro tento model nabízet i devatenáctky, které byly dříve vyhrazeny pouze variantě RS. Povinným minimem se tak nově stávají alespoň osmnáctky, bez nich bude Octavia působit daleko horším dojmem.
Dostáváme se k zádi, kde jsou rozdíly největší. Není přitom podstatné, zda jste větším fanouškem liftbacku či kombíku, v obou případech vypadá třetí generace rázem jak několik dekád starý vůz. Novinka se oproti tomu neztratí ani na parkovišti plném aut prémiových značek, za čímž stojí jak světlomety formující opět tradiční písmeno „C“, tak nápis Škoda nahrazující logo uprostřed víka karoserie. Značka tak ani nemusela vsadit na prolisy v okolí registrační značky.
Zajímavé je, že uvnitř Octavia stárne o trochu lépe než zvenčí. Interiér třetí generace ani po letech nepůsobí vyloženě zastaralým dojmem, jakkoliv tu máme řadu tlačítek a otočných ovladačů, které již neupřednostňuje soudobá móda. U novinky je tak většina funkční přístupná skrze centrální dotykový displej, byť Škoda u vyšších úrovní multimédií přichází i s praktickou pomocnou lištou.
Podtrženo sečteno, novinka vyhrává na plné čáře, to se ale dalo čekat. Nicméně Škoda se vytáhla daleko více, než kdokoliv byť jen doufal. Právě proto je nová Octavia zavalena chválou, přičemž i Němci by ji brali dokonce raději než spřízněný Volkswagen Golf, který by měl mít navrch. Očekávat lze tedy nemalé koncernové rozbroje, to ale není až tak důležité. Novinka je totiž venku a vůbec bychom se nedivili, kdyby změnila názor na Škodu i u lidí, kteří ji dosud bytostně nesnášeli.
Nová Škoda Octavia válcuje předchozí generaci v každém směru. Dokonce natolik, že jí palce nahoru dávají i lidé, kteří dosud mladoboleslavské značce na chuť nepřišli
Foto: Škoda Auto
Bleskovky
- Vrcholné elektrické Porsche vyzvalo na souboj spalovací Ferrari a motorku Yamahy, nemělo to dělat
před 10 hodinami - Tesla Cybertruck explodovala před Trumpovým hotelem a zabila nejméně jednoho člověka, Musk nikdy nic takového neviděl
včera - Tři závodníci při noční honičce vypekli s policií, nechytila ani jednoho z nich
31.12.2024
Nejnovější články
- Jediná Čechy ve velkém odmítaná Škoda je k mání skoro nejetá ve verzi, kterou nechce už skoro nikdo
před 5 hodinami - Grafik ukázal, jak by měla vypadat nová generace spalovacího BMW 3 ve vrcholné šestiválcové verzi, nepůsobí úplně zle
před 7 hodinami - Zákazník Hennessey si vyžádal asi nejbizarnější příplatkový prvek historie superaut, dává najevo, odkud jeho vůz je
před 8 hodinami - Vrcholné elektrické Porsche vyzvalo na souboj spalovací Ferrari a motorku Yamahy, nemělo to dělat
před 10 hodinami - Tesle poprvé po víc jak 10 letech meziročně klesly prodeje, na skladech jí vázne stále víc nejdražších modelů
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva