Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Autosalon Ženeva 2012: velký přehled všech novinek
12.3.2012 | Autoforum.cz | Přidat příspěvek
(doplněno 12.3.) Významný ženevský autosalon je v plném proudu. Projděte si přehled všech novinek i informace o autosalonu.
Přehled kapitol
- Úvod, Obecné info, Abarth, AC, Aston Martin, Audi, Bentley, Bertone
- BMW, Bugatti, Carrozzeria Touring Superleggera, Citroën, Dacia
- Ferrari, Fiat, Ford, GTA, Gumpert, Honda, Chevrolet, Infiniti, Italdesign
- Jaguar, Jeep, Kia, Koenigsegg, Lancia, Lexus, Lotus, Lyonheart
- Magna, Maserati, Mazda, Mercedes, Mini, Mitsubishi, Morgan, Nissan
- Opel, Peugeot, Porsche, Range Rover, Renault, Rinspeed, Roding, Rolls-Royce
- Seat, Suzuki, SsangYong, Škoda, Tata, Toyota, Volkswagen, Volvo
Tipy na úvod: Nepřehlédněte ani průběžně doplňovanou galerii živých fotografií novinek přímo ze Ženevy a velkou fotogalerii krásných hostesek.
Doplněno 12.3.: Audi A3 2012 - první videa, Bentley EXP 9 F - první dojmy, Dacia Lodgy - ceny a technické specifikace, Ford B-Max - ceny, Jaguar XF Sportbrake - první dojmy, Lexus RX 2012 - kompletní představení, Mercedes A 2012 - první dojmy, Mercedes SLS AMG E-Cell - představení techniky, Opel Astra OPC 2012 - ceny, Renault Energy 0,9 TCe, Range Rover Evoque Cabrio - první video, SsangYong Korando 2012, Touring Superleggera Disco Volante - technické detaily, Volkswagen TDI EA 288, Volvo V40 2012 - fungování airbagu pro chodce.
Doplněno 8.3. 19:30: AC 378 GT Zagato, Bentley EXP 9 F - první videa, GTA Spano, Hyundai i20 2012 - další detaily a snímky
Doplněno 7.3. 17:30: Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse - podrobné představení, Mitsubishi Outlander 2012, Mercedes C Coupé Sport a C AMG Plus Sports, Morgan Electric Plus E - podrobné představení, Škoda - informace o jméně nového modelu, VW Passat R-line a Beetle R-line.
Doplněno 6.3. 20:30: Dacia Lodgy - kompletní představení, Gumpert Apollo R, Gumpert Apollo Enraged, Nissan Hi-Cross - kompletní představení, Volkswagen Amarok Canyon.
Doplněno 6.3. 12:30: Honda Jazz Si, Lotus Exige S Roadster V6, SsangYong XIV-2 - kompletní představení, Tata Megapixel, Toyota FT-Bh - úplné odhalení.
Doplněno 6.3. 07:00: Audi A3 2012 - kompletní představení, Lamborghini Aventador J - nové foto, Mercedes A 2012 - nové foto, Renault Zoe - produkční verze, Rolls-Royce Phantom Series II, Volkswagen Polo BlueGT.
Doplněno 5.3. 20:15: Bentley EXP 9 F - SUV, Ford Fiesta ST 2012 - kompletní představení, Ford Kuga 2012 - kompletní představení, Gumpert Apollo R - první foto, Infiniti Emerg-E - kompletní představení, Italdesign Brivido, Kia Cee'd 2012 a první foto kombi, Mercedes A 2012 - kompletní představení, Volkswagen Cross Coupe TDI.
Doplněno 3.3.: Aston Martin Q, Ferrari F12 Berlinetta - nové snímky a konfigurátor, Hyundai i20 2012, Hyundai i-oniq - nové foto, Hyundai Veloster Turbo - evropská verze, Koenigsegg Agera a Agera R 2012, Lexus RX 2012 - nové foto, Lamborghini Aventador J, Mercedes A 2012 - foto zádě, Mercedes SL63 AMG - nová videa, Mini Countryman JCW - první video, Seat Toledo 2012, Touring Superleggera Disco Volante.
Doplněno 1.3.: Citroën DS3 Racing S. Loeb, Dacia Sandero Stepway 2012, Ferrari F12 Berlinetta, Ford Fiesta ST - sériová verze, Ford Kuga 2012, Hyundai i-oniq, Chevrolet Cruze SW - nové foto a video, Jaguar XF Sportbrake - oficiální představení, Magna Steyr Mila Coupic, Mini Countryman JCW, Roding Roadster 23, Seat Ibiza - první foto verze FR, Volkswagen Golf GTI Cabriolet, Volkswagen up! Swiss, Winter, X a Cargo.
Nechceme přehánět, ale v Ženevě se každý rok koná nejvýznamnější autosalon nikoli pouze v evropském, ale zřejmě i ve světovém měřítku. Svědčí o tom nejen fakt, že se na rozdíl od podobných akcí pořádaných v Paříži a ve Frankfurtu koná každý rok, ale především množství novinek, které na něj automobilky přivezou.
Jejich letošní záplava se zdá být zcela mimořádná, a i proto jsem vám již před dlouho otevřením bran ženevského Palexpa nabídli opravdu velký přehled automobilových novinek, které jsou nyní ve švýcarské metropoli k vidění. Postaralo se o to i množství úniků všemožných materiálů, jenž jednotlivé vozy odhalil dříve, než automobilky chtěly. To ale atraktivitu autosalonu v Ženevě nikterak nesnižuje - kompletní informace a úplné pohledy na jednotlivé vozy přinesly mnohdy až jejich tamní představení.
U těch jsme samozřejmě nechyběli a na místě měli své redaktory i fotografy. Ti vám jednotlivé vozy průběžně představovali i zprostředkovávali živé pohledy a dojmy. Vše podstatné jsme pak shrnuli v tomto článku, ženevském speciálu pro rok 2012. Jde skutečně jen o výchozí přehled, a tak u zmínky o každém z vozů najdete obvykle jen pár snímků a část informací. Je-li ale k dispozici kompletní představení, nechybí pochopitelně ani odkaz na něj.
Pokud tedy chcete mít dokonalý přehled o tom, co se v Ženevě na tamním autosalonu v průběhu jeho konání postupně objevuje, volte Ctrl+D nebo jiný způsob přidání odkazu tohoto článku do záložek a nic důležitého vám neuteče. V tuto chvíli vám nabízíme informace a snímky skoro všech nových vozů a konceptů, které byly v Ženevě částečně či úplně představeny.
Než začneme s přehledem jednotlivých novinek, podívejme se na trochu organizačních detailů. To kdybyste se chtěli do Ženevy sami vypravit.
Kdy je možné autosalon Ženeva 2011 navštívit?
Dny pro novináře a odborníky:
6. března 2012 (úterý), otevřeno od 7:30 do 19:00 hod
7. března 2012 (středa), otevřeno od 7:30 do 18:00 hod
Dny pro veřejnost:
8. až 18. března 2012, oveřeno:
Pondělí až pátek: 10:00 - 20:00 hod
Soboty a neděle: 9:00 - 19:00 hod
Dospělí zaplatí za vstup 16 švýcarských franků, děti od 6 do 16 let 9 franků a každý ze skupiny alespoň 20 návštěvníků libovolného věku po 11 francích. Při návštěvě Palexpa po čtvrté hodině odpolední je vstupné poloviční. Další informace můžete získat na webu autosalonu.
A teď už rychle k samotným novinkám.
Tipy: Projděte si i naše předchozí speciály věnované autosalonům v Detroitu 2012, Frankfurtu 2011, Šanghaji 2011, New Yorku 2011 a Ženevě 2011.
Abarth 695 Tributo Maserati
O Abarthu už pár měsíců nebylo ani slechu. Naposledy zaplavil boloňský autosalon čtveřicí novinek, čímž si na nějakou dobu vystřílel prach. Dnes ovšem oznámil, že na blížící se autosalon v Ženevě přiveze nejen tyto modely, ale k nim i zbrusu nový 695 Tributo Maserati.
I přes skoro dokonale nově znějící název půjde jen o upravený Abarth 500 Cabrio, ale ne úplně jemně. Vůz dostane řadu prvků, které mají připomínat existující modely Maserati, z nichž nejviditelnějším jsou 17" kola z lehkých slitin vytvořená po vzoru disků Neptune dodávaných právě k vozům věhlasnější italské značky koncernu Fiat. Za nimi se pak skryjí brzdy Brembo s kotouči o průměru 305 mm.
Dalším těžko přehlédnutelným specifikem je vínový třívrstvý lak Ponte Vecchio Bordeaux, který kontrastuje se šedě zbarvenou stahovací střechou, v tomto případě pochopitelně výlučné elektricky ovládanou.
V interiéru najdeme béžové čalounění kůží Poltrona Frau, jež je jinak dosti typické opět hlavně pro Maserati, obložení palubní karbonovými doplňky a v tomto duchu vyvedené další prvky. Výbava vozu bude jistě blízká té maximální možné, což by bylo i v souladu s představou Fiatu o tomto autě vyjádřenou slovy o „spojení nejvyšší úrovně elegance s maximálním komfortem”. Konkrétně se ale automobilka otírá jen o xenonová světla nebo nejlepší dostupný audiosystém.
Přečtěte si více: Představení Abarthu 500 Cabrio v provedení 695 Tributo Maserati.
AC 378 GT Zagato
Nenápadně, bez přehnané publicity a přesto jedno z nejkrásnějších ženevských aut - AC 378 GT Zagato. Sériové provedení. Tedy, vyrábět se bude ve značně omezených počtech, takže mluvit lze spíše o skutečné exkluzivitě na kolech než pásové produkci, nicméně pro entuziasty a sběratele rozhodně zajímavá příležitost k utrácení.
Zdá se vám být tohle auto povědomé? Dám nápovědu. Perana Z-One. Vzpomínáte? Jde o stroj navržený italským Zagatem pro jihoafrickou společnost Perana Performance Group, která má zřejmě problémy a momentálně ji nefungují už ani internetové stránky.
Vůz byl poprvé vystavený v roce 2009 v Ženevě, teď se vrací zpátky s věhlasným logem AC. Technika se oproti konceptu nezměnila. Pod dlouhou přední kapotou je uložený celohliníkový osmiválec z produkce GM, známý třeba z Chevroletu Corvette. Má objem 6,2 litru, anebo též 378 krychlových palců. Právě číslo podle imperiálních mír se tradičně promítá do označení vozu - podobně to měla třeba Cobra 427.
Přečtěte si více: Kompletní představení vizuálně i technicky podmanivého AC 378 GT Zagato.
Aston Martin Q
„Q by Aston Martin” je tu s podobným cílem jako Ferrari Tailor-Made a řada dalších podobných řešení pro klientelu, která se ani v nejdražších autech světa necítí dostatečně „svá”. Zatím jej krátce představil prostřednictvím přiložených snímků, na nichž můžeme vidět takto modifikované modely Vantage a Cygnet.
Kompletní možnosti tohoto programu budou představeny v Ženevě, Aston ale slibuje „novou éru personalizace”, která umožní dodat jeho vozům klidně podobu interiéru luxusní jachty. Jak moc automobilka přehání je zatím obtížné říci, na přiložených fotkách ale můžeme vidět Vantage v matné barvě Mariana se specifickým venkovním držákem zavazadel a novými, kovanými koly z lehkých slitin. Uvnitř můžete vidět třeba „karbonové” obložení, kožené podlahové koberečky nebo třeba stylovou kameru pro záznam jízdy, i ta bude v nabídce. Cygnet je lakován barvou Cherry Tree a má kožené čalounění nejen na sedadlech, ale i na stropě či ve výplních dveří. Nová je také sada cestovních zavazadel.
Je to zřejmě jen stručný náznak možností „kvéčka”, detailnější představení očekávejme ve Švýcarsku.
Prohlédněte si více: Další fotky a prvních Astonů Martin modifikovaných v rámci programu Q.
Aston Martin Vantage 2012 - facelift
I když je slovo facelift bez diskuze na místě, je třeba jedním dechem dodat, že o skutečně kompletní inovaci je možné hovořit jen v případě verze V8 Vantage. Ani u něj ale celá proměna se vzhledovými novinkami nestojí a nepadá a úpravy designu jsou velmi decentní.
Vůz po této stránce dostal prvky inspirované modelem V8 Vantage S, zejména pak přední nárazník s výraznějším černým „lízátkem”, upravené boční prahy a nový zadní nárazník s účinnějším difuzorem. V jeho případě ale musíme dát jen na slova Astonu, neboť první uvolněné snímky pohled na záď jaksi neskýtají.
Modifikace interiéru V8 Vantage tiskové materiály automobilky nezmiňují, zato technických novinek je pěkná řádka. Osmiválcový motor o výkonu 309 kW (426 koní) zůstal nezměněn, stejně jako jeho šestistupňová manuální převodovka. Za příplatek ovšem nyní bude k dispozici sedmistupňový automat Sportshift II s kratšími jednotlivými převody a vůz si vysloužil také upravené řízení. To má nyní s poměrem převodky 15:1 namísto 17:1 a přepracovaným posilovačem nabízet více agility i zpětné vazby.
Krom toho dostala „vé-osmička” také výkonnější přední brzy s kotouči o průměru 380 mm a šestipístkovými třmeny. Podle automobilky se tím zlepšily jak samotné brzdy, tak jejich ovladatelnost, svůj podíl na tom přitom jistě budou mít i o centimetr širší pneumatiky. Škálu novinek pak uzavírá doplnění standardní výbavy o asistent rozjezdu do kopce, který ale schopní řidiči jistě neocení.
Přečtěte si více: Informace o novinkách pro všechna provedení Astonu Vantage a další snímky.
Audi A3 2012 - nový model
Nové Audi A3 bylo oficiálně představeno v předvečer ženevského autosalonu. Třetí generace kompaktního hatchbacku ingolstadtské značky není pro nás neznámou. „Ostrou“ fotku máme k dispozici už od poloviny února, počítačem generované obrázky kolovaly po internetu dokonce v lednu a prakticky vše o designu prozradil dva týdny starý únik celé sady obrázků.
Automobilka přesto vyrukovala s mírně jiným vozem, který je vybavený exteriérovým sportovním paketem S-line. Od běžného modelu se odlišuje v detailech - jinak vypadají nárazníky a prahy. Pokud bychom to ale měli shrnout, vnější tvary nepřinášejí nic nového a pouze velmi úzce navazují na stylistický směr nastavený většími modelovými řadami.
Navzdory designové předvídatelnosti je nové Audi A3 přelomovým automobilem. Poprvé zavádí do výroby novou, extrémně flexibilní platformu MQB s příčně uloženými motory, která se stane základem pro příští generace většiny koncernových vozů VW - mini velikosti Volkswagenu Polo nebo Škody Fabia počínaje a budpucím Golfem, Superbem či Passatem konče. Už proto bychom se na tuto novinku měli podívat poněkud podrobněji.
Audi A3 je dlouhé 4 237 mm, široké 1 777 mm, vysoké 1 421 mm a rozvor činí 2 601 mm. Ze srovnání s předchůdcem vychází, že osy náprav se od sebe vzdálily o 23 mm, vůz je o milimetr kratší, 12 milimetrů širší a výška zůstala identická.
Přečtěte si více: Úplné představení nové á-trojky, máme pro vás i první statická i jízdní videa.
Audi A6 Allroad 2012
Třetí generace soft-roadu, nebo chcete-li crossoveru, jde na „potřebu-vlastnit” potenciálních zákazníků osvědčenými metodami. Oplastováním ušetřit za lak a ještě si za to nechat lépe zaplatit (při celolaku pak ještě jednou), zvednout mírně podvozek, aby to pocitům z jízdy dodalo drsnější nádech a pak doplnit lepší výbavou, aby klient neměl dojem, že toho dobrodružství zase bylo moc. Mnohem příjemnější na nové generaci A6 Allroad je to, že oproti předchůdci zhubla o 70 kg a to při dalším nárůstu ve všech směrech. Délka auta je 4,94 m, šířka 1,90 m a výška 1,47 m, a to znamená, že po úpravách na podvozku je nové Audi oproti výchozímu Avantu o šest centimetrů vyšší.
Pro pocit většího bezpečí jsou pod oběma nárazníky uložené nerezové desky chránící plasty před poškozením. V terénu by to při podobně malých nájezdových úhlech dávalo smysl, kdyby A6 Allroad byly využívány tímto způsobem, což ale z principu nejsou. Takže zde bylo důležitější, aby to lépe vypadalo, což se v kontrastu s černými nástavci blatníků rozšiřujícími karoserii asi i povedlo.
Ve jménu tradice je Audi A6 Allroad opět vybaveno permanentním pohonem všech kol quattro a v tomto případě je standardně dodáván také aktivní zadní diferenciál se schopností dávkovat sílu zvlášť na každé kolo. K dobrým mravům Allroadu patří rovněž vzduchové pérování dodávané bez příplatku, které zde umí ze standardní polohy snížit podvozek při vyšších rychlostech o 15 mm a naopak zvýšit o 35 mm při nějakém tom pokusu o městský offroad.
Přečtěte si více: Podrobné představení nového Allroadu A6 s dalšími fotografiemi.
Audi RS4 Avant 2012 - nový model
Začneme-li jako obvykle u designu, pak je třeba říci, že v Ingolstadtu zahráli na tradiční strunu a stvořili jakéhosi decentního svalnatce. Vůz sice dostal oba nové nárazníky, výraznější boční prahy, zadní difuzor, dvojici mohutných koncovek výfuku, střešní spojler nebo nové kryty vnějších zpětných zrcátek, ale nebýt trochu zvláštního tvarování spodních krajních chladících otvorů v předním nárazníku, nebylo by v podstatě o čem mluvit. Všechny ostatní vzhledové prvky nové RS4 totiž mají tak nějak očekávanou podobu.
Abyste se ale nenechali mýlit, nové eReSo určitě není jen obvyklá A4 s jinými nárazníky. Především díky nim je tedy o 20 milimetrů delší, je ale také o 24 mm širší, o což se už musely zasloužit rozšířené blatníky. Dost možná největší vizuální show pak sehrává snížení celého auta o 20 mm díky sníženému a přitvrzenému podvozku. Vnější specifika pak uzavírají 19" nebo 20" kola s lehkých slitin s pneumatikami o rozměru 265/35 R19 resp. 265/30 R20, která mu dodávají vcelku majestátní vzhled.
V interiéru už má očekávanou podobu úplné všechno, a tak v něm najdeme hlavně nová sportovní sedadla, jiný volant se zploštělou spodní částí (ach, ach...) a pár drobnějších hliníkových doplňků. Sportovně laděné zákazníky Bauhausu pak bude jistě zajímat i fakt, že vůz si ponechal svůj standardní zavazadlový prostor o objemu až 1 430 litrů.
Přečtěte si více: Podrobné představení ostrého Audi RS4 Avant včetně desítek oficiálních snímků.
Audi TT RS Plus
Audi tento vůz představilo už měsíc před začátkem autosalonu v Ženevě, kde se stane jedním z jeho větších novinek. Ale protože bude nutně muset hrát druhé housle po boku ještě významnějších nových modelů, RS4 2012 a A3 2012, dozvěděli jsme se o něm prakticky všechno hned zprvu. A je třeba jedním dechem dodat, že specifikace novinky jsou trochu zklamáním.
Ne snad, že by TT RS bylo nezajímavé auto a provedení Plus neposouvalo jeho možnosti ještě dál, změn je ale méně, než se obecně očekávalo. Vůz trochu jinak vypadá, má pár koní navíc a bude i trochu jinak znít, tím odlišnosti končí. Ale vezměme to po pořádku.
Co se vzhledu týče, je verze Plus rozpoznatelná podle leskle černé masky chladiče s matně hliníkovým orámováním, 19" kol z lehkých slitin v dvoubarevném provedení a krytů vnějších zpětných zrcátek z plastu vyztuženého karbonovými vlákny. Trochu uhlíkových vláken pak najdeme ještě na krytu motoru. Již loni se hovořilo o tom, že vůz dostane „pár karbonových částí” pro odlehčení - tak toto jsou ony, žádné další „snižování hmotnosti” se nekoná a vůz v provedení kupé nadále váží 1 450 kilogramů jako standardní RS.
Ani v interiéru se neodehrály zrovna divoké změny. Dokonce ani na různých označeních vozu není znát, že jde o verzi Plus, s jedinou výjimkou - hlavicí řadící páky, která je odlišná i svým tvarem. Tím výčet specifik končí.
Přečtěte si více: Podrobné představení tuplovaně ostrého Audi TT RS Plus včetně desítek oficiálních snímků.
Bentley EXP 9 F
Wolfgang Dürheimer, předseda představenstva a nejvyšší šéf britské značky Bentley před pár měsíci v rozhovoru pro The Wall Street Journal řekl k připravovanému SUV následovné: „Pokud bychom tento vůz uvedli na trh, byl by postaven výrazně nad vším, co je dnes v tomto segmentu k dispozici.” Sebevědomá slova mohla znamenat jen jedno - stroj z Crewe musí být lepší než Range Rover, Porsche Cayenne i BMW X5 M.
Jestli se to Britům povedlo, posoudí už návštěvníci právě startujícího ženevského autosalonu. Bentley tam během zítřejšího dne plánuje odhalit nový koncept s podivně znějícím jménem EXP 9 F. Co to přesně znamená, automobilka patrně ještě vysvětlí, ale v této chvíli nemáme nejmenší tušení. Podle fotografií je ovšem zřejmé, že do začátku výstavy se už nic měnit nebude a jméno studie je definitivní.
Na vzhled vozu si udělejte názor sami, z přiložených obrázků je ovšem zjevná značná inspirace podobou současného modelu Mulsanne. Příď je jako celek velmi podobná, pouze hlavní světlomety jsou posunuty více do stran a uprázdněný prostor zabírají další vstupy pro chladící vzduch. Druhý světelný zdroj, buď LED pro denní svícení nebo hodné specifické mlhovky, se přesunul až do spodní části nárazníku a poněkud nabobtnal - to protože tvoří jeden celek s dalšími vstupy pro vzduch. Na boku zaujmou hlavně vystouplé blatníky a v případě konceptu i mohutná 23" kola z lehkých slitin. Záď pak ve srovnání se zbytkem auta působí poněkud všedně - dvě velká obdelníková koncová světla jinakda označit nelze.
Přečtěte si více: Kompletní představení konceptu prvního SUV od Bentley, prohlédnout si můžete také první videa s historicky devátým „experimentálním” Bentley a přečíst naše první dojmy ze Ženevy.
Bertone Nuccio
V Ženevě letos nebude chybět ani designérské centrum Bertone, které kromě obligátní nabídky svých služeb automobilkám připomene také jedno důležité jubileum - letos v listopadu to bude rovných sto let, co byla v Turínu založena jejich firma Giovannim Bertonem.
Inspirací pro Michaela Robinsona, šéfa designu italského stylistického centra Bertone a hlavního autora nejnovější kreace Nuccio, se staly legendární koncepty Stratos Zero, Alfa Romeo Carabo nebo původní prototyp Lamborghini Countach. Aktuální stroj nese jméno syna zakladatele Giuseppe Bertoneho přezdívaného Nuccio, který zemřel v roce 1997.
Koncept dvoudveřového sportovního vozu s klínovitým tvarem karoserie je dlouhý 4,8 metru a vysoký pouze 1,22 metru. Zdali se jedná o skutečné funkční auto, Italové v úvodní tiskové zprávě neprozradili, ale uvádí alespoň to, že před zadní nápravou by měl sedět vidlicový osmiválec o objemu 4,3 litru a výkonu 480 koní. Jméno výrobce schází, ale pohled skrze průhlednou kapotu do motorového prostoru kteréhokoli Ferrari F430 by leccos napověděl, co by to tak asi mohlo být.
Přečtěte si více: Představení konceptu Bertone Nuccio.
Následující >1 / 7
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
včera - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024 - Někteří žasnou, že Bugatti dodělalo majitelce do auta držák na nápoje, přitom je to hloupost jako ze Simply Clever Škody
21.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii včera 12:07
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship včera 12:00
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Výsledek srovnání ostrých kombíků Audi a BMW na sněhu nutně překvapí, ještě před 5 léty by bylo všechno jinak
před 4 hodinami - Spolu s automobilkami padají ke dnu i jejich dealeři. Nevydělávají téměř nic, zisky jim klesly o 34 procent skoro na nulu
před 5 hodinami (1) - Kdysi populární francouzský luxusní koráb téměř do jednoho zabila rez a nespolehlivost, pár zachovalých kusů dnes koupíte lacino
před 7 hodinami - U soudu se provalilo, že krachující největší evropský výrobce motorek má na skladech 265 tisíc neprodaných strojů, to nemůže přežít
před 8 hodinami - Jedno z posledních opravdu dobrých BMW má na kahánku. Pokud máte zájem, objednávejte, příští rok se nad ním zavře voda
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva