Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Autosalon Frankfurt 2015: velký přehled všech novinek
16.9.2015 | Autoforum.cz | Přidat příspěvek
(doplněno 16.9.) Letošní Frankfurt přivítá na tisíc vystavovatelů ze všech koutů světa. Tohle je přehled všech jeho automobilových novinek.
Přehled kapitol
- Úvod, Praktické info, Novinky Alfa Romeo, Artega, Aston Martin, Audi
- Bentley, BMW, Borgward, Bugatti, Citroën, Dacia, DS
- Ferrari, Fiat, Ford, Honda, Hyundai, Infiniti, Jaguar
- Kia, Lamborghini, Lancia, Lexus, Mazda, Mercedes-Benz
- Land Rover, Mini, Mistubishi, Nissan, Opel, Peugeot, Porsche
- Renault, Rolls-Royce, Seat, Smart, SsangYong, Suzuki
- Škoda, Thunder, Toyota, Volkswagen
Tip na úvod: Prohlédněte si také aktualizovanou galerii živých fotografií řady novinek přímo z frankfurtského výstaviště.
Doplněno 16.9., 20:00: Aston Martin DB11 - avízo, BMW 740d 2016 - nová verze, Ford Focus RS - dynamické parametry a cena, Hyundai N - novinky sportovní divize, Jaguar F-Pace First Edition - verze pro nedočkavé, Land Rover Discovery Sport 2016 - modernizace, Renault Mégane 2016 - nové detaily, Suzuki Vitara S - nová verze, Thunder Power
Doplněno 15.9., 19:00: Alfa Giulia QV - detailní představení, Artega Scalo - nový model, Audi S4 2016 - nová generace, BMW M6 Competition Edition - nová verze, BMW M6 GT3 - nová verze, Hyundai Santa Fe 2016 - detailní představení faceliftu, Hyundai i20 Active - detailní představení evropské verze, Kia Optima GT - představení, Kia Sportage GT Line - nová verze, Mazda Koeru - představení, Nissan Gripz - představení, Seat Mii FR Line a Mango - nové verze, Suzuki Baleno 2016 - detailní představení, Toyota C-HR 2015 - koncept, Toyota RAV4 Hybrid - představení evropské verze, VW Multivan PanAmericana - koncept.
Doplněno 15.9., 6:00: Audi Quattro e-tron (koncept Q6) - úplné představení, Bentley Bentayga - srovnání s konceptem EXP 9 F, Bugatti Vision GT - představení skutečného auta, Infiniti Q30 - detailní představení, Jaguar F-Pace - detailní představení, Lamborghini Huracán Spyder - úplné představení, Mercedes-Benz IAA, Mini Clubman 2016 - technická data, Seat Leon Cross Sport - úplné představení, VW Tiguan 2016 - úplné představení.
Doplněno 13.9.: Audi A8 L Security 2016,Bentley Bentayga - plné odhalení, Borgward BX7, Honda Civic Tourer Active Life, Lancia Ypsilon 2016, Lexus RX 2016 pro Evropu, Nissan Leaf 2016, Opel Astra Sports Tourer 2016, Opel Vivaro Surf, Rolls-Royce Dawn - úplné představení, Seat Leon Cross Sport, Seat Leon Cupra 290 - české ceny, Toyota Prius 2016, VW Caddy Alltrack, VW Golf GTI Clubsport - sériová verze, VW Tiguan 2016 - první oficiální obrázky.
Dozvuky tzv. globální ekonomické krize z roku 2008 jsou zjevně minulostí. Zatímco ještě před pár lety měly i významné světové autosalony problém obsadit veškeré volné plochy a ty méně významné vůbec obhájit svou existenci, letošní Frankfurt již bude opětovně praskat ve švech. Momentálně je již nahlášeno na tisíc vystavovatelů ze 40 zemí světa. Jejich produkty se objeví na 30 tisících metrech čtverečných, přičemž 12 tisíc z daného prostranství připadá na venkovní off-roadový areál. Zde si návštěvníci budou moci vyzkoušet řadu nových i již prodávaných crossoverů a SUV, i když pouze v pozici spolujezdců.
Mimo to si budete moci vyzkoušet modely osmi německých automobilek, přičemž každá testovací jízda zabere zhruba 25 minut v ulicích hesenské metropole. K dispozici přitom nemají být pouze vozy osazené konvenčním pohonným ústrojím, ale také elektromobily, což v dnešní době není až tak překvapivé. Tím ovšem spojitosti s dráty a cívkami nekončí, neboť v řidičské škole Legolandu pro nejmenší budou připraveny pro děti od 3 do 13 let malá elektrická vozítka. K dispozici pak bude ještě autodráha Carrera se zmenšenými modely vozů z DTM, to je ovšem ze zábavné tváře letošního e Frankfurtu vše.
Dále se tedy již budeme věnovat pouze automobilovým novinkám, jejichž živá prezentace odstartuje v úterý 15. září na stánku BMW. Na první novinářský den je soustředěna většina tiskových konferencí, živo ovšem bude i ve středu 16. dopoledne, kdy budou nové modely prezentovat hlavně japonské nebo francouzské značky. Dá se však předpokládat, že většina z nich bude odhalena virtuálně v předstihu. Koneckonců již nyní máme k dispozici více či méně podrobná fakta k téměř 80 vozům, které budou v hesenské metropoli debutovat.
Tak jako dříve sdělujeme u každého zmíněného modelu jen to nejdůležitější, k dalším informacím vás dovedou odkazy na podrobnější články pod zmínkami o většině novinek. Kompletní přehled novinek IAA 2015 pokaždé najdete v tomto článku, který budeme průběžně aktualizovat. Pokud tedy chcete mít neustálý přehled o tom, co se ve Frankfurtu děje, volte Ctrl+D nebo jiný způsob přidání odkazu tohoto článku do záložek a nic důležitého vám tak neuteče. Než se ale ke všem novinkám dostaneme, podívejme se na více detailů o autosalonu samém - to kdybyste se chtěli do Frankfurtu sami vypravit.
Kdy je možné autosalon IAA Frankfurt 2015 navštívit?
Dny pro novináře a odborníky:
15. září 2015 (úterý): otevřeno od 8:00 do 19:00 hod
16. září 2015 (středa): otevřeno od 8:00 do 19:00 hod
Obchodní dny pro veřejnost:
17. až 18. září 2015 (čtvrtek, pátek): otevřeno vždy od 9:00 do 19:00 hod
Dny pro širokou veřejnost:
19. až 27. září 2015 (sobota až následující neděle): otevřeno vždy od 9:00 do 19:00 hod
Adresa výstaviště: Messegelände, Ludwig-Erhard-Anlage 1, 60327 Frankfurt n. M.
Ceny vstupného
První dva dny frankfurtského autosalonu, tedy 17. a 17. září, jsou považované za tzv. obchodní. Cena denního vstupného je zvýšena na 45 Eur (cca 1 220 Kč). Víkendové vstupné (19., 20., 26. a 27. září) pro dospělé pak činí 14 Eur (380 Kč), zatímco během pracovních dnů (od 21. do 25. září) cena lístku klesá na 12 Eur (325 Kč). Pro studenty je vše jednodušší, od 19. do 27. září platí za denní vstupné 7,50 Eur (205 Kč), děti do sedmi let mohou na autosalon gratis, stejně jako invalidé nebo postižení. Kromě celodenního vstupného jsou v nabídce lístky na odpolední návštěvu (od 15 hod) za 8 Eur (220 Kč), přičemž stejně jako ve všech předchozích případech je cena platná pouze při objednání přes internet. Pokud počítáte s platbou až na místě, přičtěte v každém případě k dané sumě další 2 eura (55 Kč).
Pouze skrze internetový obchod je pak možné objednat tzv. dárkové vstupné, které platí v kterékoliv dva po sobě následující dny po celou dobu trvání autosalonu s výjimkou novinářských a obchodních termínů, přičemž vyjde na 18 Eur (490 Kč). Další informace, včetně těch, které vám pomůžou s ohledem na způsob vašeho příjezdu nebo příletu, můžete získat na webu autosalonu. Mimo to si můžete skrze App Store či Google play stáhnout oficiální aplikaci IAA Cars 2015.
A teď už rychle k samotným novinkám, máme jich v zásobě opravdu dost.
Tipy: Projděte si i naše předchozí speciály věnované autosalonům v Ženevě 2015, Paříži 2014, Ženevě 2014, Frankfurtu 2013, Ženevě 2013, Paříži 2012, New Yorku 2012, Ženevě 2012, Detroitu 2012, Frankfurtu 2011, Šanghaji 2011, New Yorku 2011 a Ženevě 2011.
Alfa Romeo Giulia 2016 - nový model
O nové Alfě Romeo Giulia QV se pravidelně zmiňujeme již více než dva měsíce. Za tu dobu ovšem Italové pustili do světa jen velmi málo konkrétních údajů a navíc nebylo jasno, zda se náhodou na ve Frankfurtu neukáže také standardní provedení. Po zahájení autosalonu je ovšem jasné, že na očekávané navýšení registrací si značka bude muset ještě nějakou tu chvíli počkat. Do hesenské metropole totiž opravdu dorazilo jen Quadrifoglio Verde, a to v odstínech Competizione Red, Trofeo White, Vulcano Black, Vesuvio Grey a Montecarlo Blue. Na standardní verzi si budeme muset počkat do Ženevy 2016.
Kromě palety barev máme k dispozici také podrobnou tiskovou právu, pročež jsou konečně známy veškeré technické parametry. S jejich představováním začneme přímo u srdce vozu, tedy u 2,9litrového přeplňovaného šestiválce, který má kořeny u Ferrari. Jak již delší dobu víme, tato pohonná jednotka dává až 510 koní. K tomu se přidává nově ohlášený točivý moment 600 Nm, stovku tak italský sedan zdolá za 3,9 sekundy a maximálně se rozjede na 307 km/h. To jsou opravdu úctyhodné dynamické parametry, jasně nejlepší mezi srovnatelnými auty, i kvůli absenci omezovače rychlosti.
Od pohonného motoru se můžeme přesunout ke zcela nové platformě Giorgio, která počítá s pohonem zadních kol. Počítat zde přitom můžeme s pětiprvkovou nápravou, zatímco vpředu se objevují dvojité lichoběžníky. Mimo to dostala Giulia QV do vínku zadní diferenciál s vektorováním točivého momentu či nový integrovaný brzdný systém (IBS), díky kterému vůz zvládne zastavit ze stovky na nulu na pouhých 32 metrech.
Přečtěte si více: Projděte si detailní představení ostré Giulie, její papírové parametry jsou až nehorázně dobré.
Artega Scalo - nový model
Přesně před osmi lety německá automobilka Artega na frankfurtském autosalonu odhalila svůj první model GT, se kterým měla velké plány. Ty bohužel nedošly naplnění, pročež firma v červnu 2012 ohlásila bankrot. Nyní se ovšem pachatel vrací nejen ze záhrobí, ale rovnou také na místo činu. V hesenské metropoli totiž znovuzrozená značka představí nový elektrický sportovní vůz Scalo.
S dráty a cívkami Artega nekoketuje poprvé, neboť již do onoho inkriminovaného roku 2012 přišla se třemi prototypy a plány na sériovou výrobu. K té ovšem nikdy nedošlo, neboť před třemi lety trh ještě nebyl tak zcela připravený na elektrické sporťáky. Nemalé náklady na vývoj tak nakonec firmě zlomily vaz. Jak je ovšem patrné, z této újmy se zvládla vcelku rychle otřepat.
Nově tu tedy máme model zvaný Scalo, který vychází z předchozího kupé GT. Zvenčí se změnily víceméně jen drobnosti jako nárazníky, přičemž samotná karoserie je vyrobena z polyuretanu a karbonu. Pod kabátem ale již nezůstal kámen na kameni, neboť padáka dostal 3,6litrový benzinový šestiválec a na jeho místo se nastěhovaly dva výkonné elektromotory.
Přečtěte si více: Představení prvního modelu znovuzrozené Artegy.
Aston Martin DB11 - avízo
Kdo se kdy svezl s DB9 potvrdí, že tohle auto není zrovna chrámem řidičských zážitků založených na přesnosti a výbušnosti. Ne, je to chrám vizuální krásy, zvuku, motorové noblesy a zvláštního pocitu za volantem. Je tu s námi už 12 let a přestože je to stále pohledný vůz, je na čase aby odešel na odpočinek. Z logiky věci by pak vyplývalo, že jeho místo zaujme model DB10.
Jenže v reálu to číslo bude o kousek vyšší. Jméno DB10 zůstane vyhrazeno agentu 007 v připravovaném filmu Spectre a Bond si s ním asi užije spoustu legrace. Potvrdil to Andy Palmer, sám šéf Astonu, na právě probíhajícím frankfurtském autosalonu. „Označení DB10 bylo z dřívějška smluvně vázáno pro film Jamese Bonda. To od začátku znamenalo, že DB10 zůstane vyhrazeno filmu a DB9 nahradí DB11. Proto jsme se rozhodli auto pro nového Bonda pojmenovat právě DB10, přičemž do té doby jsme jej, myslím, nazývali DB8”, prohlásil.
Otázkou je, co lze od DB11 očekávat. Bude pokračovat ve šlépějích vyšlapaných jeho předchůdcem a převezme od něj i jeho šestilitrový V12, byť třeba dovybavený turby a vypínáním válců? Nebo se zde projeví spolupráce s AMG, a pod kapotu Astonů přijde dvěma turby přeplňovaný V8 z AMG GT. O tom se v tuto chvíli dá jen spekulovat, pravděpodobnost je ale na straně nasazení jednotek od Mercedesu. Tlak Bruselu je neúprosný a přestože je astonní V12 noblesní jednotkou, mezi přeplňovanými konkurenty už moc šancí nemá.
Aston Martin Vantage a Rapide S 2016 - nový modelový rok
Britská automobilka Aston Martin v současné době usilovně pracuje na příchodu nové generace kupé a kabrioletu DB. Na jejich příchod si ovšem musíme ještě nějaký ten rok počkat, což je důvod, proč se stávající nabídka dočkala menší modernizace. Představit jsme si již mohli novou verzi DB9 GT, která se pyšní vyšším výkonem než standardní provedení, nyní pro změnu zamíříme k modelům Vantage a Rapide S, které se ukážou v hesenské metropoli.
Pro limuzínu Rapide S jsou připraveny nové laky karoserie, konkrétní odstíny ovšem značka v tiskové zprávě nezmínila. Spíše se rozepsala o modernizaci kupé a kabrioletu Vantage, která je přeci jen rozsáhlejší. Se zmiňovaným multimediálním systémem totiž dorazila rovněž přepracovaná středová konzole či nové barvy koženého čalounění Vivid Red, Roayl Mint, Black Damson a Bronze Metallic.
Dále je možné sáhnout ještě po kontrastním prošívání v odstínech Royal Mint, Spicy Red, Copper a Deep Purple, ostatní změny jsou však již spojené s exteriérem. Nově si tak můžete dopřát odlišný design litých kol či laky Cinnabar Orange, Ultramarine Black a Californian Poppy. Poslední zmíněná barva je však k mání pouze ve Státech nebo v případě objednání verze Vantage N430.
Přečtěte si více: Oba modely britské automobilky dostanou do vínku také nový multimediální systém.
Audi A4 2016 - nová generace
Nová A4 opravdu příliš nově nevypadá, přesto jsou tu jasné poznávací znaky: zbrusu nové přední světlomety a mezi nimi plošší a hranatější maska singleframe. Na rozdíl od modelů Q7 a Q3 kolem něj tentokrát není široký chromovaný rámeček, který singleframe spojuje se světlomety. Ty mají nový světelný „podpis“ a za příplatek mohou disponovat i technologií LED Matrix. Český čtenář nejspíš dodá, že je v Ingolstadtu okopírovali od nového Superbu včetně škodováckého C v zadním světelném „podpisu“, ale tvůrci nové A4 si to samozřejmě nemyslí, ostatně právě takto tvarovaná zadní část aspoň trochu odlišuje novinku od svého předchůdce i ostatních modelových řad Audi.
Ve své době (1982) bylo Audi 100 rekordmanem z hlediska součinitele odporu vzduchu (cx), který u tohoto sedanu vyšší střední třídy dosahoval hodnoty 0,30. Nové Audi ve verzi sedan přichází s hodnotou 0,23. Méně má jen menší Mercedes CLA BlueEfficiency (0,22), nicméně ve verzi Avant je A4 s hodnotou 0,26 v kategorii kombi nejlepší. Kromě toho, že vzduchem projíždí jako nůž máslem, prošlo nové Audi díky platformě MLB také doslova redukční dietou. Zhubly samozřejmě oba modely, více ale (až o 120 kg) varianta kombi. Například základní sedan s motorem 1.4 TFSI by měl vážit pouze 1 320 kg, což je o 110 kg méně, než vážil jeho stejně výkonný předchůdce s motorem 1,8 TFSI. Způsobilo to zejména rozsáhlé využití hliníku (např. celá střecha) a vysokopevnostní oceli.
Důsledky této změny na místě pochopitelně nepoznáme, související změnu rozměrů ale ano. Přestože se celkové dimenze změnily jen minimálně (délka narostla o 2,5 cm, šířka o 1,6 cm a výška zůstala stejná), v interiéru sedanu je více místa a postavy do výšky 185 cm se celkem pohodlně usadí i na zadním sedadle. Ještě lépe je na tom pochopitelně Avant. Ten nyní nabízí objem zavazadlového prostoru v pětimístném uspořádání 505 litru a po sklopení sedadel až 1 510.
Přečtěte si více: Nové Audi A4 jsme již virtuálně porovnali s jeho konkurenty, více víme také o motorech.
Audi A8 L Security 2016 - modernizace
Range Rover Sentinel není jediným pancéřovaným vozem, který se ukáže na frankfurtském autosalonu. Mimo britskou novinku dorazí také zrevidovaná verze Audi A8 L Security. S originálem jsme se přitom mohli seznámit již před rokem a půl, v té době však limuzína čtyř kruhů nabízela pouze v některých částech ochranu státníkům a byznysmenům na balistické úrovni VR9 a VR10. Celkově však byla hodnocena třídou VR7.
Nové provedení již tento nedostatek maže, pročež se může pochlubit úrovní VR9 po celkové stránce. Za daným vylepšením přitom stojí přepracovaná bezpečnostní klec okolo kabiny, která byla zasazena do prostorového rámu ASF a jejíž součástí jsou aktuálně speciální hliníkové slitiny, aramidová vlákna a zatepla formovaný ocelový pancíř. Působivé přitom je, že navzdory vyšší ochraně poklesla hmotnost tohoto kolosu.
Přesnou cifru Audi v tomto ohledu kvůli bezpečnosti majitelů nezmiňuje, dodává však, že A8 L Security počítá s užitečnou hmotností 600 kg. V rámci motorového prostoru je pak možné vybírat ze dvou pohonných jednotek, z nichž každá slibuje mnohem větší potenciál než v úvodu zmiňovaný Range Rover. Ten totiž počítá se šestiválcem, zatímco v případě Audi je k mání osmiválec či dvanáctiválec.
Přečtěte si více: Kompletní představení inovované verze obrněné A8, teď odolá skoro všemu.
Audi Quattro e-tron - koncept modelu Q6
Vztah značky Audi k elektřině je poněkud zvláštní, jak před nějakou dobou ukázala nekonečná nerozhodnost, zda do výroby pustit R8 e-tron či nikoliv. Nyní před sebou však nemáme koncept elektrického supersportu, nýbrž SUV, nazvané e-tron quattro. Ten se také ukáže na autosalonu ve Frankfurtu a má předpovídat model Q6 e-tron, konkurenta pro Teslu Model X.
Tesla nabídne přes sedm stovek koní, což není zrovna málo, takže pojďme začít od pohonného ústrojí nového elektrického Audi. Jak napovídá i jméno, jsou poháněna všechna kola konceptu, a to celkem třemi elektromotory. Jeden je na přední nápravě a dva jsou vzadu; kombinovaný výkon je 435 koní, ale při overboostu bude krátkodobě k dispozici až 503 koní a 800 Nm.
Na zadní nápravě funguje elektronické vektorování točivého momentu; zda bude fungovat pomocí brzd nebo tak, že jeden z motorů prostě zabere víc, není zatím známo, ale pravděpodobnější je druhá varianta, toto je kouzlo samostatného motoru pro každé z kol. V každém případě by výkon elektromotorů měl znamenat zrychlení na stovku za 4,6 sekundy; maximálka je elektronicky omezena na 210 km/h kvůli spotřebě energie a možná i možnostem „baterek”, jak jinak.
Přečtěte si více: Kompletní představení studie nového Audi Q6 s třemi elektromotory.
Audi S4 2016 - nová generace
Kromě standardního Audi A4 německá automobilka se čtyřmi kruhy ve znaku představuje na frankfurtském autosalonu rovněž sportovní variantu AS4. Ta přitom navzdory všem předchozím spekulacím nenabídne pod kapotou vylepšený stávající šestiválec. Místo toho se dočkáme zcela nového třílitru, který namísto kompresoru používá turbodmychadlo doplněné o přímé vstřikování.
Počítat tedy můžeme s 354 koňmi a 500 Nm, které jsou k dispozici v pásmu 1 300 a 4 500 otáček. S tímto výkonem sedan pokoří stovku již za 4,7 sekundy, tedy o tři desetiny rychleji než předchozí generace. Mimo to se rozjede na 250 km/h, přičemž normovaná spotřeba byla vypočítána na 7,4 l/100 km. Vyjma sedanu lze pořídit i kombi S4 Avant, v jeho případě však Audi nedalo data o jízdní dynamice k dispozici - odlišná ale jistě budou jen mírně.
Posloužit ale můžeme pouze hmotností obou vozů, kdy méně praktická verze zvedne ručičky vah na 1 630 kilogramů, ta více praktická pak na 1 675 kg. V obou případech tak jde o výrazné zlepšení vůči stávajícímu provedení. Přesunout se přitom můžeme k podvozku, který se standardním zavěšením S sport poklesl oproti základnímu A4 k zemi o 23 mm. Mimo to jsou ovšem k mání také adaptivní tlumiče.
Přečtěte si více: Vše známé k nové generaci S4 s motorem V6 turbo o výkonu 354 koní.
Audi S8 plus 2016 - nová verze
Modernizované Audi S8 jsme si mohli představit již v roce 2013. Tehdy jsme přitom zmínili, že čtyřlitrový osmiválec dostal do vínku 520 koní, se kterými zvládne zrychlit z klidu na stovku za 4,2 sekundy. To rozhodně není špatná hodnota, zvláště na dvoutunovou limuzínu. Řadě úpravců však tovární nastavení nepřišlo jako dostatečné, pročež se v mezičase ukázalo třeba MTM Talladega S. Tedy Audi S8 vyladěné na 802 koní, s nimiž dosáhne nejvyšší rychlosti 350 km/h.
Nově se ovšem rozhodla pochlapit také sama automobilka. Ta sice laťku nastavenou tuningovou firmou MTM přeskočit jistě nechtěla, nicméně i tak existuje řada důvodů, proč navštívit oficiálního dealera značky. Pohonná jednotka 4,0 V8 TFSI totiž nově produkuje 605 koní v pásmu 6 100 až 6 800 otáček a točivý moment 700 Nm dostupný při 1 750 až 6 000 ot./min. (při aktivaci funkce Overboost máte k dispozici dokonce 750 Nm, a to od 2 500 do 5 500 otáček).
Daný nárůst oproti standardu má na svědomí nejen upravená řídicí jednotka, ale také jiná geometrie turbodmychadla a pozměněné výfukové ventily. Osmistupňová automatická převodovka se pyšní novým softwarem, přičemž spřažena je se sportovním diferenciálem. Součástí standardní výbavy je na některých trzích i paket Dynamic Package, který zahrnuje karbon-keramické brzdy a sportovní výfuk se dvěma dvojicemi koncovek.
Přečtěte si více: Audi S8 plus se může pochlubit působivější jízdní dynamikou i vzhledem.
Audi SQ5 TDI plus - nová verze
Audi S8 plus není jediným „pluskem“ čtyř kruhů, které se představí na autosalonu ve Frankfurtu. Mimo to můžeme v hesenské metropoli očekávat také novou verzi modelu SQ5 TDI, která na rozdíl od zbytku flotily sportovních derivátů značky používá ke svému pohonu dieselový motor. Tím je třílitrový šestiválec, který ve standardu dává 313 koní a 650 Nm točivého momentu.
Nové provedení se pyšní zvýšeným tlakem vstřikování paliva, pročež výkon narostl na 340 koní a 700 Nm. Kupodivu však navzdory této posile nedošlo ke změně jízdní dynamiky, neboť sprint na stovku vozu i nadále zabere 5,1 sekundy a nejvyšší rychlost je opětovně omezena na 250 km/h. Snížena ovšem paradoxně byla průměrná spotřeba, která klesla o dvě deci na 6,6 litru na sto kilometrů.
Aby tedy Audi lépe ospravedlnilo nárůst ceny oproti základnímu provedení, dostala verze SQ5 TDI plus do vínku také bohatší výbavu. Standardem se tedy zvenčí stává lesklý černý paket, který se projevuje tmavými kryty zpětných zrcátek, střešním spoilerem a zadním difuzorem. Mimo to lze počítat ještě se specifickými dvojitými koncovkami výfuku, které mají ve středu svorku.
Přečtěte si více: Sportovní dieselové SUV se pochlubí také bohatší výbavou v interiéru i limitovaným paketem.
Následující >1 / 7
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
včera - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024 - Někteří žasnou, že Bugatti dodělalo majitelce do auta držák na nápoje, přitom je to hloupost jako ze Simply Clever Škody
21.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii včera 12:07
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship včera 12:00
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Výsledek srovnání ostrých kombíků Audi a BMW na sněhu nutně překvapí, ještě před 5 léty by bylo všechno jinak
před 4 hodinami - Spolu s automobilkami padají ke dnu i jejich dealeři. Nevydělávají téměř nic, zisky jim klesly o 34 procent skoro na nulu
před 5 hodinami (1) - Kdysi populární francouzský luxusní koráb téměř do jednoho zabila rez a nespolehlivost, pár zachovalých kusů dnes koupíte lacino
před 7 hodinami - U soudu se provalilo, že krachující největší evropský výrobce motorek má na skladech 265 tisíc neprodaných strojů, to nemůže přežít
před 8 hodinami - Jedno z posledních opravdu dobrých BMW má na kahánku. Pokud máte zájem, objednávejte, příští rok se nad ním zavře voda
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 12.24. 14:50 - denis
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Onboard videa 12.24. 12:21 - Stepan
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch