Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Auto od čínského výrobce mobilů, které vypadá i jede jako Porsche, ale stojí jako Škoda, je okamžitě hit
30.3.2024 | Petr Prokopec
Tohle auto už v základním provedení udělá stovku za 5 sekund a jeho vrcholná verze sráží čas akcelerace z 0 na 100 km/h pod 3 vteřiny. Porsche nejedou lépe, novinka Xiaomi navíc vypadá jako Taycan, stojí ale míň než základní 150koňová Octavia Combi.
Čínské Xiaomi představilo svůj první mobil v roce 2011. Tehdy ho nikdo nebral vážně, obecně měla většina lidí pocit, že jde jen o další výkřik do tmy. Nicméně už po dvou letech šlo o pátého největšího výrobce mobilů v Číně, který jich jen za rok 2013 prodal 18,7 milionu. Osm let na to pak Xiaomi dosáhlo na pódium, když se zařadilo za Apple a Samsung. A třetí příčku okupovalo i v loňském roce.
Podobný příběh chce Xiaomi zopakovat i na poli automobilů. Firma totiž v roce 2021 potvrdila, že vyvíjí i něco jiného než další nový telefon. Své první auto, elektrický sedan SU7, pak představila na konci loňského roku. Nyní jej pustila do prodeje a s přijetím, které jsme si dosud spojovali jen s Teslou.
Xiaomi totiž pouhé 4 minuty po otevření objednávkových knih obdrželo 10 tisíc závazných objednávek. Sedm minut po startu se daný počet zvedl na dvojnásobek a po 27 minutách již šlo o 50 tisíc aut. Důvodem jsou nepřekvapivě ceny, jimž nelze konkurovat. SU7 totiž startuje na 215 900 yuanech (cca 710 tisíc Kč), což je nižší suma, než za jakou u nás koupíte základní Škodu Octavia Combi 1,5 TSI 150 koňmi (720 tisíc Kč). A je to také méně, než za kolik je v Číně k mání Tesla Model 3 - ta stojí od 245 900 CNY (asi 810 tisíc Kč).
Auto dlouhé 4 997 milimetrů ovšem není konkurentem ani Škodě Octavie, ani menšímu sedanu Tesly, jenž měří 4 720 mm, nýbrž jde o auto odpovídající velikostně Tesle Model S. Obavy z jeho příchodu jsou tedy oprávněné a mají je i lidé od Porsche, jehož Taycan zjevně čínské novince posloužil jako inspirace. Německý elektromobil přitom v Číně startuje na 900 tisících yuanů (2,92 mil. Kč), přičemž vrcholné verze jsou k mání za 1,4 milionu yuanů (4,54 mil. Kč).
Nabídka Xiaomi aktuálně zahrnuje tři varianty. Základní dostala do vínku baterie od značky BYD o kapacitě 73,6 kWh, jenž mají dle čínského cyklu CLTC vystačit na 700 kilometrů dojezdu. Realita pochopitelně bude úplně jiná, za oněch 215 900 CNY jde nicméně o dobrý obchod i při polovičním údaji. Zvláště když disponuje 299 koňmi, které míří na zadní nápravu a zajistí stovku za 5,3 sekundy, a semi-autonomním řízením.
V případě varianty SU7 Pro se výkon neliší, kapacita baterií firmy CATL ovšem narostla na 94,3 kWh, s čímž je spojen teoretický dojezd 830 km a cena 245 900 CNY - tedy tatáž suma, za jakou je k mání zmiňovaný základní Model 3. Tím se dostáváme k vrcholu, tedy k variantě SU7 Max, jehož dva elektromotory produkují 673 koní. Sprint na stovku se tak odehraje za 2,78 s, dojezd pak díky 101 kWh činí 800 km. Takové auto už jako Porsche nejen vypadá, ale i jede, přičemž tahle verze pořád stojí jen 299 900 CNY, tedy necelých 990 tisíc korun. Tomu se vážně odolává obtížně a není divu, že je z auta okamžitě prodejní hit.
SU7 míří na trh za neskutečnou cenu, obrovskému zájmu publika se tak nelze divit. Kdysi vysmívaný výrobce mobilních telefonů tak zřejmě zopakuje svůj někdejší úspěch i v automobilové branži. Foto: Xiaomi
Zdroj: Xiaomi
Bleskovky
- Pokrok? Číňané srovnali faceliftovanou Teslu Model Y s původní verzí, ukázali docela jinou realitu
včera - Realitní magnát poprvé prohnal Bugatti schopné zrychlit na 500 km/h za 20 s u sebe na dvorku, málem z toho dostal infarkt
3.2.2025 - Vážně špatný den v práci: Zaměstnanec dealerství rozsekal o zeď nové Lamborghini za 20 milionů v den jeho dodání zákazníkovi
2.2.2025
Nejnovější články
- Námluvy Nissanu a Hondy se zhroutily hned v zárodku. Trochu se opakuje scénář, který vedl k pádu spasitele firmy
před hodinou - Důchodci si koupili Teslu Cybertruck. Ujeli s ní 109 km a pak raději řekli synovi, ať ji zase prodá
před 3 hodinami - VW už ztratil soudnost, svou spásu vidí v autě postaveném kolem 6 let starého odpískaného designu a 8 let staré techniky
před 4 hodinami - Záběry ukazují, že Jaguar po pár letech skutečně vykupuje zpět a posílá do šrotu tisíce kusů svého elektrického propadáku
před 6 hodinami - K mání je poklad staromilců, nejeté poslední velké luxusní Audi s motorem V6 bez turba, manuálem a výbavou jako z katalogu Škody
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva