Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi V3 nebo V4: první MPV z Ingostadtu oficiálně potvrzeno
1.8.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Audi potřebuje k nadvládě další zcela nové modely. Proto už během pár let rozšíří výrobní program o dosud nepoznaný typ auta - MPV.
Pokud můžeme soudit, BMW cestu k dominanci v segmentu luxusních automobilů značce Audi rozhodně neulehčí. Proto se bude muset Ingolstadt dále snažit zvyšovat produkci rychleji než vedení v Mnichově, což ale může být se stávajícím počtem modelových řad docela obtížné. Nejinak asi přemýšlel také management Audi, což je důvodem, proč jsme se ústy šéfa prodeje a marketingu Petra Swarzenbauera dozvěděli, že firma pracuje na novém šesti- nebo sedmimístném automobilu.
Van nebo také MPV bude postaven na nové, prodloužené verzi platformy MQB (Modularer Querbaukasten) s motory vpředu napříč, která se již objevila pod Audi A3 a ve zjednodušené podobě s torzní příčkou vzadu také ve většině modelů Seatu Leon. Nemáte-li přesnou představu, co Ingolstadt vyvíjí, zkuste si představit něco jako Ford S-Max se čtyřmi kruhy a jednodílnou maskou chladiče.
Důvodem použití architektury MQB je pochopitelně cena. Pokud by Audi nemuselo řešit náklady na vývoj, zcela jistě by využilo zavedené šasi typu A4, které je navzdory svému relativně vyššímu stáří přeci jen přepracovanější a v zavěšení ve značné míře využívá hliníkové komponenty. Pravdou ale také je, že podélně uložené motory by v evropském MPV nebyly zcela obvyklé a navíc by ubíral místo posádce. Nebo - řečeno jinak - auto by při zachování plánovaných rozměrů kabiny muselo být delší.
Britský Autocar odhaduje finální délku na čtyři a půl metru, což je ale poněkud málo už třeba proto, že i jimi zmiňovaný S-Max měří 4,8 metru. Ačkoli je uvedení auta ještě daleko (předpokládá se příchod v roce 2016), vzhledem ke stávající postupné obměně motorů bychom mohli vcelku přesně odhadnout, co se pod kapotou MPV objeví. Tipujeme to na benzínovou řadu EA888 a to znamená přeplňovanou osmnáctistovku s výkony od 160 do 170 koní a dvoulitr TFSI s maximem pro van odhadovaným na cirka 225 koňských sil. Diesely zastoupí zcela nová řada EA288, tedy dvoulitrový čtyřválec TDI s výkonem 143 a 177 koní.
Britští kolegové kromě toho tipují příchod papírově nejúspornější, hybridní verze poháněné motorem 1,4 TFSI s výkonem 150 koní a elektromotorem se 108 koňmi doplněný sadou akumulátorů. Z opačného konce by zase mělo stát provedení „S“ s vyladěným 2,0 TFSI o předpokládaném výkonu 280 koňských sil.
Zdroje z Audi naznačují, že tato modelová řada by mohla vzkřísit zcela nové označování modelů. MPV by mělo místo písmena „A“ nebo „Q“ dostat „V“ jako zkratku od Vario. První vůz by mohl nést jméno V3 nebo V4, aby si Ingolstadt ponechal prostor pro případné menší či větší vozy stejného typu.
Jistým náznakem siluety příštího MPV Audi by mohla být studie Roadjet z roku 2006
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
před 11 hodinami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Mercedes zkusil odhadnout, jak budou vypadat velká města po roce 2040. Obáváme se, že je opět mimo
před 5 hodinami - Honda potichu prodává chytrou pásku, která vám může ušetřit desítky tisíc za opravu auta, zaslouží si víc pozornosti
před 7 hodinami - Prodeje ojetin v Česku jsou nejnižší za posledních 10 let, jsou na dostřel od absolutních historických minim
před 8 hodinami - Němci vybrali nejlevnější ojetiny, které opravdu vydrží, navzdory nízké ceně excelovaly v jejich dlouhodobých testech
před 10 hodinami - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva