Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi V3 nebo V4: první MPV z Ingostadtu oficiálně potvrzeno
1.8.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Audi potřebuje k nadvládě další zcela nové modely. Proto už během pár let rozšíří výrobní program o dosud nepoznaný typ auta - MPV.
Pokud můžeme soudit, BMW cestu k dominanci v segmentu luxusních automobilů značce Audi rozhodně neulehčí. Proto se bude muset Ingolstadt dále snažit zvyšovat produkci rychleji než vedení v Mnichově, což ale může být se stávajícím počtem modelových řad docela obtížné. Nejinak asi přemýšlel také management Audi, což je důvodem, proč jsme se ústy šéfa prodeje a marketingu Petra Swarzenbauera dozvěděli, že firma pracuje na novém šesti- nebo sedmimístném automobilu.
Van nebo také MPV bude postaven na nové, prodloužené verzi platformy MQB (Modularer Querbaukasten) s motory vpředu napříč, která se již objevila pod Audi A3 a ve zjednodušené podobě s torzní příčkou vzadu také ve většině modelů Seatu Leon. Nemáte-li přesnou představu, co Ingolstadt vyvíjí, zkuste si představit něco jako Ford S-Max se čtyřmi kruhy a jednodílnou maskou chladiče.
Důvodem použití architektury MQB je pochopitelně cena. Pokud by Audi nemuselo řešit náklady na vývoj, zcela jistě by využilo zavedené šasi typu A4, které je navzdory svému relativně vyššímu stáří přeci jen přepracovanější a v zavěšení ve značné míře využívá hliníkové komponenty. Pravdou ale také je, že podélně uložené motory by v evropském MPV nebyly zcela obvyklé a navíc by ubíral místo posádce. Nebo - řečeno jinak - auto by při zachování plánovaných rozměrů kabiny muselo být delší.
Britský Autocar odhaduje finální délku na čtyři a půl metru, což je ale poněkud málo už třeba proto, že i jimi zmiňovaný S-Max měří 4,8 metru. Ačkoli je uvedení auta ještě daleko (předpokládá se příchod v roce 2016), vzhledem ke stávající postupné obměně motorů bychom mohli vcelku přesně odhadnout, co se pod kapotou MPV objeví. Tipujeme to na benzínovou řadu EA888 a to znamená přeplňovanou osmnáctistovku s výkony od 160 do 170 koní a dvoulitr TFSI s maximem pro van odhadovaným na cirka 225 koňských sil. Diesely zastoupí zcela nová řada EA288, tedy dvoulitrový čtyřválec TDI s výkonem 143 a 177 koní.
Britští kolegové kromě toho tipují příchod papírově nejúspornější, hybridní verze poháněné motorem 1,4 TFSI s výkonem 150 koní a elektromotorem se 108 koňmi doplněný sadou akumulátorů. Z opačného konce by zase mělo stát provedení „S“ s vyladěným 2,0 TFSI o předpokládaném výkonu 280 koňských sil.
Zdroje z Audi naznačují, že tato modelová řada by mohla vzkřísit zcela nové označování modelů. MPV by mělo místo písmena „A“ nebo „Q“ dostat „V“ jako zkratku od Vario. První vůz by mohl nést jméno V3 nebo V4, aby si Ingolstadt ponechal prostor pro případné menší či větší vozy stejného typu.
Jistým náznakem siluety příštího MPV Audi by mohla být studie Roadjet z roku 2006
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nejnovější články
- Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před 5 minutami - Nový Fiat Panda se ukázal v úplném základu, místo středového displeje má na palubce tuto věc
před hodinou - Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.31. 20:51 - Truck Daškam
- OT - zavírám krám, uklízím 01.31. 20:14 - petr_riha
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus