Audi TTS Competition 2013: speciální edice slaví půl milionu prodaných exemplářů

Nová série vznikne jen 500 kusech. Kupé i roadsteru přidává unikátní lak, litá kola a zadní křídlo, interiér pak obohatí o šedo-žluté čalounění.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Audi TTS Competition 2013: speciální edice slaví půl milionu prodaných exemplářů

14.8.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Audi TTS Competition 2013: speciální edice slaví půl milionu prodaných exemplářů

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nová série vznikne jen 500 kusech. Kupé i roadsteru přidává unikátní lak, litá kola a zadní křídlo, interiér pak obohatí o šedo-žluté čalounění.

O malém německém kupátku jsme se již delší dobu nezmiňovali, zejména o jeho současné produkční verzi. V posledním roce nám totiž stránky plnily spíše zmínky o koncepčním modelu TT ultra quattro, který oproti standardu shodil tři sta kilo. Ten ale ve výsledku nevznikne, a tak očividně nastala chvíle, kdy bychom se měli vrátit ke standardnímu provedení. Ideálnější příležitost ostatně hned tak nenajdeme, neboť Audi momentálně slaví důležitý milník ve své historii - od roku 1998 totiž vzniklo půl milionu exemplářů kupé a roadsteru.

Tuto událost se německá automobilka rozhodla oslavit speciální verzí TTS Competition, která vznikne z prozaického důvodu pouze v 500 kusech. Vůči standardu se bude lišit hlavně lakem, který dostanete ve žlutém odstínu Imola nebo šedém Nimbus. Roadster pak s touto exkluzivní barvou bude moci spárovat černou nebo šedou střechu, mimo to pak pro obě verze zůstává vyhrazené napevno uchycené zadní křídlo a 19palcová kola Rotor obutá v pneumatikách o rozměru 225/35.

Uvnitř TTS Competition nabízí šedé kožené čalounění s kontrastními a ozdobnými švy ve žlutém odstínu. Nechybí ani ozdobné prahy s nápisem „1 of 500“, do standardu se pak dostaly i zadní parkovací senzory. Tím ale odklon od série končí, přičemž po stránce cenové si Audi za limitovanou edici účtuje o 1 900 Eur (49 400 Kč) navíc. Ovšem pouze za předpokladu, že dále nesáhnete třeba po příplatkovém podvozku s magnetickými tlumiči.

Po stránce mechanické ovšem žádný odklon neočekávejte, ať již ve výbavě zaškrtnete cokoliv. Pod kapotou kupé i Roadsteru bude totiž vždy dřímat čtyřválec 2,0 TFSI naladěný na 272 koní. Uzavřený model s automatem S tronic díky této síle sprintuje na stovku za 5,5 sekundy, verzi s manuálem (a automatickému Roadsteru) ale tato disciplína zabere 5,7 s (otevřený vůz s manuálem je o další dvě desetiny pomalejší).

Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2013.


Audi TTS Competition 2013: speciální edice slaví půl milionu prodaných exemplářů - 1 - Audi TTS Competition 2013 01Audi TTS Competition 2013: speciální edice slaví půl milionu prodaných exemplářů - 2 - Audi TTS Competition 2013 02Audi TTS Competition 2013: speciální edice slaví půl milionu prodaných exemplářů - 3 - Audi TTS Competition 2013 03Audi TTS Competition 2013: speciální edice slaví půl milionu prodaných exemplářů - 4 - Audi TTS Competition 2013 04Audi TTS Competition 2013: speciální edice slaví půl milionu prodaných exemplářů - 5 - Audi TTS Competition 2013 05Audi TTS Competition 2013: speciální edice slaví půl milionu prodaných exemplářů - 6 - Audi TTS Competition 2013 06
Speciální Audi TTS Competition slaví půl milionu vyrobených kusů. Oproti sérii se ovšem liší jen několika doplňky, mezi něž patří třeba napevno uchycené zadní křídlo

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše