Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi TT ultra quattro shodilo 299 kilo, s 310 koňmi je rychlé jako čert
25.4.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Původně interní studie shodila 299 kilogramů a nabrala 38 koní. Výsledkem je 279 koní na tunu, o 85 k/t více než slibuje standardní Audi TTS.
O příchodu nového Audi TT budeme moci ještě rok pouze snít. To ovšem neznamená, že by v Ingolstadtu jen složili ruce v klín a čekali na slavnostní premiéru. Právě naopak. Automobilka se na uvedení své novodobé ikony velice pečlivě připravuje, což si fanoušci značky budou moci ověřit na vlastní oči. A to již letos v květnu, kdy vypuknou každoroční tuningové orgie koncernu Volkswagen Group v rakouském Wörthersee. Představit se zde totiž má (kromě nového soutěžního kitu pro Audi A1) původně interní studie TT ultra quattro, která vychází ze standardního modelu TTS a která má být předobrazem třetí generace kupé a roadsteru. Zvláště v oblasti nízké hmotnosti.
Aktuálně samozřejmě není jisté, kolik kilogramů novinka roku 2014 ukáže na vahách. Technici se však hodlají inspirovat stejnými kroky, které u současného TTS vedly k úbytku 299 kilogramů, díky čemuž koncept váží pouze 1 111 kg. Počítat tak můžeme s optimalizací hliníkového prostorového rámu, jehož některé části (středový tunel, sloupky, střecha a zadní část) byly odlehčeny za pomocí karbonem vyztužených plastů CFRP, zatímco podlaha nyní obsahuje hořčíkové sekce. Hmotnost díky tomu klesla o 43 kg.
Redukci dalších sedmapadesáti kilogramů mají na svědomí panely viditelné zvenčí. Tedy nové karbonové nárazníky, kapota, prahy, střecha a záď. Nechybí pak ani karbon-keramické brzdové kotouče svírané hliníkovými třmeny, kamery namísto tradičních zpětných zrcátek, titanový výfukový systém s jednoduchým potrubím nebo nově uzpůsobená hliníková kola, která prý sama o sobě ušetří 20 kil.
Uvnitř Audi nahradilo tradiční dveřní panely a středovou konzoli karbonovými výlisky. Ze stejného materiálu je i rozpěra operující na místě zadní lavice, která rovněž padla za oběť odlehčování. A pak jsou tu ještě skořepinová sedadla z modelu Audi R8 GT, která jsou ve srovnání se standardními kousky lehčí o 22 kg, přičemž to pod řidičem skrývá i novou lithio-iontovou baterii.
Přesunutí a hlavně nahrazení původní olověné baterie samozřejmě vedlo ke snížení těžiště i lepšímu rozprostření hmotnosti, díky čemuž Audi přepracovalo také charakteristiku předních vzpěr MacPherson a zadní víceprvkové nápravy. Novinkou je pak nahrazení standardních vinutých ocelových pružin novými komponenty z plastu zesíleného skelným vláknem.
Zajímavé přitom je, že TT ultra quattro i nadále nabízí pasažérům takové komfortní prvky jako klimatizaci, elektrické stahování okének, hliníkové ozdoby, kožené čalounění nebo elektrická parkovací brzda. Při pohledu do motorového prostoru je ale jasné, že Audi si podobný krok mohlo dovolit, neboť starší jednotku EA113 nahradil nový přeplňovaný dvoulitr z rodiny EA888.
Očekávat tedy rozhodně můžete vyšší výkon, přičemž vodítkem by mohlo být Audi S3 Sportback užívající stejného čtyřválce. Ve srovnání s ním je však TT lehce potentnější, neboť nabízí 310 koní. Tedy o 38 koní více než dříve, díky čemuž bychom se neměli divit poměru 279 koní na tunu (o 85 k/t více, než kolik nabízí současné Audi TTS).
Zrychlení z klidu na stovku se tak odehraje již za 4,2 sekundy při cestě k nejvyšší rychlosti 280 km/h (o sedm desetin a 30 km/h rychleji), za čímž kromě nižší hmotnosti a vyššího výkonu stojí i lepší aerodynamika. Maska, nárazníky, prahy a zadní křídlo totiž kromě materiálu změnily i tvar a jsou tak mnohem účinnější.
Otázkou je možnost výroby alespoň limitované edice. Audi totiž prohlašuje, že TT ultra quattro „demonstruje technické možnosti při použití různých materiálů. Tyto technologie bychom v budoucnu mohli využít u některé omezené série.“ Čímž je víceméně vše jasné, aktuální koncept tak zřejmě zůstane jediným prototypem. S příchodem třetí generace bychom ale jeho obdobnou verzi na silnicích vidět mohli.



Koncept Audi TT ultra quattro se ve své nynější formě zřejmě na veřejné silnice nedostane. Předznamenávat má totiž třetí generaci
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
před hodinou- První kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
před 6 hodinami Nejoblíbenější produkt VW nestrádá. Jeho loňské prodeje se dokonce vyšplhaly na rekordní úroveň, za vším hledejte cenu
včera
Nejnovější články
Porsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
před hodinouVW propustí víc lidí, než se zdá. Ze softwarové divize jich vyhodí dalších 1 600, funguje ale jako samostatná firma
před 2 hodinamiSbohem, třícípá hvězdo. Mercedes právě odpravil sám sebe novým CLA, je to nevzhledné, lacině působící 2,1tunové zklamání
před 3 hodinamiŠkoda ukáže elektrickou Octavii poprvé už letos, postupná poprava bestselleru začne v srpnu
před 5 hodinami- První kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 03.14. 10:22 - pavproch
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 03.14. 10:16 - Brus
- Výběr autopojištění 03.14. 10:10 - Brus
- vyber motorky 03.13. 16:35 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 03.13. 14:26 - jerry
- Rodinné a pohodlné auto pro malé 3 děti 03.13. 09:47 - koffee
- Lampárna (stěžovatelna) 03.12. 20:12 - M.Z.
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 03.12. 11:28 - řidičBOB