Audi TT RS Plus: koní víc a dál nic

Audi dnes strhlo plachtu z dlouho očekávaného modelu TT RS Plus. Ono Plus posouvá jeho možnosti dále, ale ne až tak, jak jsme dosud očekávali.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Audi TT RS Plus: koní víc a dál nic

10.2.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Audi TT RS Plus: koní víc a dál nic

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Audi dnes strhlo plachtu z dlouho očekávaného modelu TT RS Plus. Ono Plus posouvá jeho možnosti dále, ale ne až tak, jak jsme dosud očekávali.

Spekulacím o brzkém příchodu Audi TT RS Plus už pomalu začaly růst vousy. Vždyť skoro jako o hotové věci jsme o něm psali už před rokem, když se v katalogu náhradních dílů Audi objevila zmínka o něm i jeho základní specifikace, zejména pak výkon 360 koní. Tehdy v kolonce označující datum začátku výroby svítila hodnota 5/11, ale květen byl pryč a TT RS Plus nikde.

V říjnu pak na tyto spekulace navázaly další, které hovořily až o 385 koních výkonu a snížení hmotnosti o 60 kilogramů. Paradoxem je, že ryzí fantazií byly pozdější informace, ty skoro rok staré byla naopak skoro úplně přesné. Akorát místo května 2011 si k datu začátku výroby připište letošní duben.

Audi totiž vůz představilo až dnes, necelý měsíc před začátkem autosalonu v Ženevě, kde se stane jedním z jeho větších novinek. Ale protože bude nutně muset hrát druhé housle po boku ještě významnějších nových modelů, RS4 2012 a A3 2012, dozvěděli jsme se o něm prakticky všechno hned teď. A je třeba jedním dechem dodat, že specifikace novinky jsou trochu zklamáním.

Ne snad, že by TT RS bylo nezajímavé auto a provedení Plus neposouvalo jeho možnosti ještě dál, změn je ale méně, než se obecně očekávalo. Vůz trochu jinak vypadá, má pár koní navíc a bude i trochu jinak znít, tím odlišnosti končí. Ale vezměme to po pořádku.

Co se vzhledu týče, je verze Plus rozpoznatelná podle leskle černé masky chladiče s matně hliníkovým orámováním, 19" kol z lehkých slitin v dvoubarevném provedení a krytů vnějších zpětných zrcátek z plastu vyztuženého karbonovými vlákny. Trochu uhlíkových vláken pak najdeme ještě na krytu motoru. Již loni se hovořilo o tom, že vůz dostane „pár karbonových částí” pro odlehčení - tak toto jsou ony, žádné další „snižování hmotnosti” se nekoná a vůz v provedení kupé nadále váží 1 450 kilogramů jako standardní RS.

Ani v interiéru se neodehrály zrovna divoké změny. Dokonce ani na různých označeních vozu není znát, že jde o verzi Plus, s jedinou výjimkou - hlavicí řadící páky, která je odlišná i svým tvarem. Tím výčet specifik končí.

Co je ale zřejmě nejpodstatnější, žádné orgie nenastaly ani po technické stránce. Dvouapůllitrový přeplňovaný pětiválec dostal podle všeho jen jiné softwarové naladění, které mu přidalo skromných 20 koní k dobru. Ve výsledku tak motor nabízí až 360 koní výkonu pramenících z nejvýše 465 Nm točivého momentu, což může být v těchto výkonových sférách (jde o změnu o 5,9 procenta) skoro neznatelné. Aby ale řidič vnímal RS Plus jako přece jen ostřejší náčiní, dostal vůz také nový, zvukově výraznější výfukový systém.

Dobrou zprávou je, že stejně jako výchozí RS bude i RS Plus dostupné nejen s automatickou sedmistupňovou automatickou převodovkou S-tronic (DSG), ale i s klasickým šestistupňovým „manuálem”, Výkon samozřejmě míří na kola obou náprav a zajistí vozu zrychlení za 4,1 resp. 4,3 sekundy podle zvolené převodovky. Maximální rychlost je 280 km/h, což zní oproti 250 km/h u TT RS jako slušný posun vpřed, jde ale jen o nahrazení jednoho omezovače jiným, přirozenou maximálku vozu nereflektuje ani jedna z hodnot.

Zajímavé je, že krom kupé bude RS Plus k dispozici i jako Roadster - v takovém případě se hodnota zrychlení zhorší o 0,1 sekundy. Pro úplnost můžeme dodat i udávanou kombinovanou spotřebu paliva - 8,5 litru u kupé a 8,6 u roadsteru. Obě hodnoty jsou ale v případě pětiválcového turba Audi vskutku laboratorní a s realitou užívání tohoto modelu budou mít pramálo společného.

Jak už jsme zmínili, první TT RS Plus začnou sjíždět z výrobní linky Audi v maďarském Györu letos v dubnu a známe rovnou i ceny: v Německu bude TT RS Plus Coupe stát v základu 60 650 Eur, Roadster pak 63 500 Eur. Příplatek za automat je v obou případech 2 150 Eur, cenový rozdíl oproti TT RS pak činí 3 900 Eur. Přepočteno do českých korun si na Audi TT RS Plus musíte připrav it cca 1,55 milionu Kč a ono Plus vás na tom všem bude stát 100 tisíc. Jestli je to zajímavá nabídka, nebo nikoli, to už zvažte sami.

Tip: Projděte si všechny žhavé automobilové novinky v našem speciálu k ženevskému autosalonu 2012


Audi TT RS Plus: koní víc a dál nic - 1 - Audi TT RS Plus oficialni dalsi 01Audi TT RS Plus: koní víc a dál nic - 2 - Audi TT RS Plus oficialni dalsi 02Audi TT RS Plus: koní víc a dál nic - 3 - Audi TT RS Plus oficialni dalsi 03Audi TT RS Plus: koní víc a dál nic - 4 - Audi TT RS Plus oficialni dalsi 04
Pár živěji působících snímků navrch

Audi TT RS Plus: koní víc a dál nic - 5 - Audi TT RS Plus oficialni 01Audi TT RS Plus: koní víc a dál nic - 6 - Audi TT RS Plus oficialni 02Audi TT RS Plus: koní víc a dál nic - 7 - Audi TT RS Plus oficialni 03Audi TT RS Plus: koní víc a dál nic - 8 - Audi TT RS Plus oficialni 04Audi TT RS Plus: koní víc a dál nic - 9 - Audi TT RS Plus oficialni 05Audi TT RS Plus: koní víc a dál nic - 10 - Audi TT RS Plus oficialni 06Audi TT RS Plus: koní víc a dál nic - 11 - Audi TT RS Plus oficialni 07Audi TT RS Plus: koní víc a dál nic - 12 - Audi TT RS Plus oficialni 08Audi TT RS Plus: koní víc a dál nic - 13 - Audi TT RS Plus oficialni 09Audi TT RS Plus: koní víc a dál nic - 14 - Audi TT RS Plus oficialni 10Audi TT RS Plus: koní víc a dál nic - 15 - Audi TT RS Plus oficialni 11Audi TT RS Plus: koní víc a dál nic - 16 - Audi TT RS Plus oficialni 12Audi TT RS Plus: koní víc a dál nic - 17 - Audi TT RS Plus oficialni 13Audi TT RS Plus: koní víc a dál nic - 18 - Audi TT RS Plus oficialni 14Audi TT RS Plus: koní víc a dál nic - 19 - Audi TT RS Plus oficialni 15Audi TT RS Plus: koní víc a dál nic - 20 - Audi TT RS Plus oficialni 16Audi TT RS Plus: koní víc a dál nic - 21 - Audi TT RS Plus oficialni 17Audi TT RS Plus: koní víc a dál nic - 22 - Audi TT RS Plus oficialni 18Audi TT RS Plus: koní víc a dál nic - 23 - Audi TT RS Plus oficialni 19Audi TT RS Plus: koní víc a dál nic - 24 - Audi TT RS Plus oficialni 20Audi TT RS Plus: koní víc a dál nic - 25 - Audi TT RS Plus oficialni 21Audi TT RS Plus: koní víc a dál nic - 26 - Audi TT RS Plus oficialni 22Audi TT RS Plus: koní víc a dál nic - 27 - Audi TT RS Plus oficialni 23Audi TT RS Plus: koní víc a dál nic - 28 - Audi TT RS Plus oficialni 24Audi TT RS Plus: koní víc a dál nic - 29 - Audi TT RS Plus oficialni 25Audi TT RS Plus: koní víc a dál nic - 30 - Audi TT RS Plus oficialni 26Audi TT RS Plus: koní víc a dál nic - 31 - Audi TT RS Plus oficialni 27Audi TT RS Plus: koní víc a dál nic - 32 - Audi TT RS Plus oficialni 28Audi TT RS Plus: koní víc a dál nic - 33 - Audi TT RS Plus oficialni 29Audi TT RS Plus: koní víc a dál nic - 34 - Audi TT RS Plus oficialni 30Audi TT RS Plus: koní víc a dál nic - 35 - Audi TT RS Plus oficialni 31Audi TT RS Plus: koní víc a dál nic - 36 - Audi TT RS Plus oficialni 32Audi TT RS Plus: koní víc a dál nic - 37 - Audi TT RS Plus oficialni 33Audi TT RS Plus: koní víc a dál nic - 38 - Audi TT RS Plus oficialni 34Audi TT RS Plus: koní víc a dál nic - 39 - Audi TT RS Plus oficialni 35
Audi TT RS Plus vypadá zajímavě, rozdíl oproti již dobře známému TT RS je ale dost malý

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.