Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi TT Roadster 2015 oficiálně: otevřené TT dostalo MQB i verzi TTS s 310 koňmi
24.9.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Březnovou premiéru nové generace TT teď doplnila vlasy cuchající verze Roadster s plátěnou střechou. TTS s motorem z S3 pokoří stovku za 4,9 sekundy.
Nová generace Audi TT postavená na modulární platformě MQB je s námi od březnového ženevského autosalonu. Valná většina jejích příznivců od té doby netrpělivě čekala, až se v Ingolstadtu rozhodnou novince konečně uřezat střechu. To se stalo právě teď, ještě s předstihem před oficiálním pařížským debutem. Již na první pohled je však patrné, že se žádná revoluce u verze Roadster ani tentokrát konat nebude.
Roadster ztrátou pevné střechy přišel také o možnost odvést v případě nouze dva pasažéry navíc, kteří v kupé mohou sedět na zadní lavici. Tady jakékoliv nouzové místo k transportu chybí. Odměnou je vám však plátěná střecha, která umožní volbu černé, šedé nebo některé z dalších barev jejího plátna. Milovníci však spíše ocení, že ji budou moci natahovat, respektive sklápět se za sedadla během deseti sekund a to až do rychlosti 50 km/h.
Rám vícevrstvé střechy je údajně složen z hořčíku, hliníku, oceli a plastů, které dohromady uspoří oproti předchozímu modelu tři kilogramy hmotnosti, nová ochrana proti nepřízni počasí tak váží celkových 39 kilogramů. Dalším plusem je také výsledný nárůst zavazadelníku, jemuž střecha neubírá na objemu. Hodnota 280 litrů znamená padesát litrů k dobru a možnost vyrazit na víkend s větším množstvím zavazadel. Jen pro připomenutí - kupé disponuje 305 litry.
Roadster je s délkou 4 177 milimetrů o 21 mm kratší než předchůdce, k dobru mu však jistě půjde o 37 milimetrů natažený rozvor. Aby vůz vypadal i bez střechy šik, designéři ho o centimetr zúžili a snížili o spíše kosmetické tři milimetry. Spolu se změnou rozvoru samozřejmě souvisí zástavba platformy MQB, která se podílí na poklesu hmotnosti. S pomocí většího využití hliníku a vysokopenostních ocelí tak základní motorizace startuje hmotností na celkem sympatických 1 320 kilogramech a vyznačuje se zároveň větší tuhostí než předtím.
Když už jsme se otřeli o motorizace, bylo by dobré technický rozbor dále rozšířit. Nové Audi TT Roadster se bude nabízet se dvěma přeplňovanými čtyřválci, jejichž nabídka startuje verzí 2,0 TFSI o výkonu 230 koní a maximálním točivém momentu 370 Nm. Síla známého agregátu se bude přes manuální šestikvalt, popřípadě příplatkovou sedmistupňovou dvouspojku S tronic přenášet na přední kola. Tato motorizace bude za příplatek vybavena i pohonem všech kol.
Čtyřkolkou bude v každém případě silnější verze TTS, která adoptovala, stejně jako kupé, benzinový dvoulitr z modelu S3 (EA 888). Parametry 310 koní a 380 Nm se postarají o schopnost odpálit vás ze semaforů na stokilometrovou rychlost v čase 4,9 sekundy (S tronic) a rozjet se na 250 km/h, což bude s větrem ve vlasech jistě příjemný zážitek. Potěší i možnost volby manuální převodovky, která je oběma benzinovým přmovstřikovým motorům společná.
Pro spořílky u čtyřech kruhů přichystali také naftovou verzi 2,0 TDI Ultra, která s výkonem 184 koní (135 kW) vykazuje průměrnou normovanou spotřebu jen 4,3 l/100 km (respektive emise CO2 114 g/km). V tomto případě se ale bez „haldexového quattra“ budou muset obejít, protože se jedná o verzi výhradně s pohonem předních kol. Pokud ale dáte turbodieselu pořádně napít, zvládnete akceleraci na stovku za méně než 7,5 sekundy a nejvyšší rychlost se přehoupne přes 230 km/h.
Uvnitř v nové kabině vidíme stejné vymoženosti, jakými oplývá kupé, a tak jen připomeňme volitelný 12,3palcový TFT displej napájený procesorem Nvidia Tegra 30, který za příplatek nahradí klasické budíky. Další dominantou je pak pětice turbínových výdechů klimatizace, kterým budou dělat společnost sportovní sedadla. O zábavu se pak postará i audiosystém Bang & Olufsen. Zbytek podrobností budeme zřejmě znát až v Paříži.
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2014.
Audi TT Roadster si nadále udržel plátěnou střechu, která se během 10 sekund složí za dvojici sedadel
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024 - Někteří žasnou, že Bugatti dodělalo majitelce do auta držák na nápoje, přitom je to hloupost jako ze Simply Clever Škody
21.12.2024
Nejnovější články
- Na dvě části zaměstnanců VW dopadnou úspory obzvlášť tvrdě, platy jim budou klesat rok co rok 6 let, 4 tisíce míst bude zrušeno
před hodinou - Výsledek srovnání ostrých kombíků Audi a BMW na sněhu nutně překvapí, ještě před 5 léty by bylo všechno jinak
včera - Spolu s automobilkami padají ke dnu i jejich dealeři. Nevydělávají téměř nic, zisky jim klesly o 34 procent skoro na nulu
včera (1) - Kdysi populární francouzský luxusní koráb téměř do jednoho zabila rez a nespolehlivost, pár zachovalých kusů dnes koupíte lacino
včera - U soudu se provalilo, že krachující největší evropský výrobce motorek má na skladech 265 tisíc neprodaných strojů, to nemůže přežít
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 01:22 - petr_riha
- Fiat a vše kolem nich 12.24. 14:50 - denis
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch