Audi TT Quattro Sport: okruhová verze dostala 420 koní na 1 344 kg

(+ živé foto) Nabušené provedení nového TéTéčka zvládne díky vyššímu výkonu a pohonu všech kol stovku za 3,7 s. A možná je i jeho výroba.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Audi TT Quattro Sport: okruhová verze dostala 420 koní na 1 344 kg

4.3.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Audi TT Quattro Sport: okruhová verze dostala 420 koní na 1 344 kg

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ živé foto) Nabušené provedení nového TéTéčka zvládne díky vyššímu výkonu a pohonu všech kol stovku za 3,7 s. A možná je i jeho výroba.

Třetí generaci Audi TT jsme si představili opravdu podrobně. Dozajista tak víte, že kromě standardního provedení se na ženevském autosalonu ukáže také ostřejší verze TTS, která z dvoulitrového čtyřválce doluje 310 koní. To mu umožňuje sprint z klidu na stovku za pouhých 4,7 sekundy. Rozhodně se tedy nedá říci, že by u čtyř kruhů představili nějakého silničního šneka, zejména v porovnání s běžnou automobilovou produkcí. Pokud však TTS postavíme vedle nového překvapivého konceptu Audi, pak bude okamžitě vypadat jako chudý příbuzný.

Nové TT quattro sport concept již na první pohled dává najevo svůj dynamický potenciál. Jeho příď je zásluhou úspornějšího výpletu čelní masky a zvětšeným sacím otvorům mnohem agresivnější, což jen umocňuje použití karbonu na lízátko čelního nárazníku. Ze stejného materiálu jsou také nástavce bočních prahů a mohutné zadní křídlo, kterému s přítlakem napomáhá difuzor. I na jeho výrobu přitom bylo užito uhlíkových vláken.

Mimo výše zmíněné pak komplet dotvářejí 20palcová kola, čelní světlomety osazené technologií Matrix LED a boční grafické polepy, které nás přivádějí k motorovému prostoru. Název na nich avizuje výkon pod kapotou - tedy 420 koní, za jejichž produkci je zodpovědná stejná pohonná jednotka jako v případě TTS, přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec z rodiny EA888.

I v tomto případě výkon (210 koní na litr je lepší poměr, než jaký nabízelo Audi R18, které v roce 2001 vyhrálo Le Mans) a točivý moment 450 Nm míří na všechna čtyři kola, přičemž akcelerace na stovku zabere pouhých 3,7 sekundy. A to i díky standardně dodávané převodovce S tronic nebo poměrně nízké hmotnosti 1 344 kilogramů.

Té bylo dosaženo zejména vyjmutím audio systému a loketních opěrek, virtuální přístrojovka s 12,3palcovým TFT displejem však zůstala na svém místě. Přibyla skořepinová sedadla se čtyřbodovými závodními pásy, startovací tlačítko nebo zavazadelník vytvarovaný speciálně pro uskladnění dvou závodních helem.

O sériové výrobě německá automobilka prozatím mlčí, podle šéfa vývoje Ulricha Hackenberga jde ale o „ultimativní řidičský nástroj určený těm klientům Audi, kteří fandí motorsportu“. Dá se tedy předpokládat, že do produkce by koncepční TT dorazit mohlo. I když po cestě asi dozná určitého zjemnění.

Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2014, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo ze Ženevy.


Audi TT Quattro Sport: okruhová verze dostala 420 koní na 1 344 kg - 1 - Audi TT Sport Quattro Concept zive 01Audi TT Quattro Sport: okruhová verze dostala 420 koní na 1 344 kg - 2 - Audi TT Sport Quattro Concept zive 02Audi TT Quattro Sport: okruhová verze dostala 420 koní na 1 344 kg - 3 - Audi TT Sport Quattro Concept zive 03Audi TT Quattro Sport: okruhová verze dostala 420 koní na 1 344 kg - 4 - Audi TT Sport Quattro Concept zive 04Audi TT Quattro Sport: okruhová verze dostala 420 koní na 1 344 kg - 5 - Audi TT Sport Quattro Concept zive 05Audi TT Quattro Sport: okruhová verze dostala 420 koní na 1 344 kg - 6 - Audi TT Sport Quattro Concept zive 06
Ani přímo v Ženevě jsme se nedozvěděli, zda TT quattro sport zamíří do sériové výroby

Audi TT Quattro Sport: okruhová verze dostala 420 koní na 1 344 kg - 7 - Audi TT quattro sport concept 01Audi TT Quattro Sport: okruhová verze dostala 420 koní na 1 344 kg - 8 - Audi TT quattro sport concept 02Audi TT Quattro Sport: okruhová verze dostala 420 koní na 1 344 kg - 9 - Audi TT quattro sport concept 03Audi TT Quattro Sport: okruhová verze dostala 420 koní na 1 344 kg - 10 - Audi TT quattro sport concept 04Audi TT Quattro Sport: okruhová verze dostala 420 koní na 1 344 kg - 11 - Audi TT quattro sport concept 05Audi TT Quattro Sport: okruhová verze dostala 420 koní na 1 344 kg - 12 - Audi TT quattro sport concept 06Audi TT Quattro Sport: okruhová verze dostala 420 koní na 1 344 kg - 13 - Audi TT quattro sport concept 07Audi TT Quattro Sport: okruhová verze dostala 420 koní na 1 344 kg - 14 - Audi TT quattro sport concept 08Audi TT Quattro Sport: okruhová verze dostala 420 koní na 1 344 kg - 15 - Audi TT quattro sport concept 09Audi TT Quattro Sport: okruhová verze dostala 420 koní na 1 344 kg - 16 - Audi TT quattro sport concept 10Audi TT Quattro Sport: okruhová verze dostala 420 koní na 1 344 kg - 17 - Audi TT quattro sport concept 11Audi TT Quattro Sport: okruhová verze dostala 420 koní na 1 344 kg - 18 - Audi TT quattro sport concept 12Audi TT Quattro Sport: okruhová verze dostala 420 koní na 1 344 kg - 19 - Audi TT quattro sport concept 13Audi TT Quattro Sport: okruhová verze dostala 420 koní na 1 344 kg - 20 - Audi TT quattro sport concept 14Audi TT Quattro Sport: okruhová verze dostala 420 koní na 1 344 kg - 21 - Audi TT quattro sport concept 15Audi TT Quattro Sport: okruhová verze dostala 420 koní na 1 344 kg - 22 - Audi TT quattro sport concept 16Audi TT Quattro Sport: okruhová verze dostala 420 koní na 1 344 kg - 23 - Audi TT quattro sport concept 17
Nové Audi TT quattro sport je prozatím konceptem. Šéf vývoje Ulrich Hackenberg ale naznačil, že sériová výroba by nemusela být mimo mísu

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.