Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi TT Quattro Sport: okruhová verze dostala 420 koní na 1 344 kg
4.3.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Nabušené provedení nového TéTéčka zvládne díky vyššímu výkonu a pohonu všech kol stovku za 3,7 s. A možná je i jeho výroba.
Třetí generaci Audi TT jsme si představili opravdu podrobně. Dozajista tak víte, že kromě standardního provedení se na ženevském autosalonu ukáže také ostřejší verze TTS, která z dvoulitrového čtyřválce doluje 310 koní. To mu umožňuje sprint z klidu na stovku za pouhých 4,7 sekundy. Rozhodně se tedy nedá říci, že by u čtyř kruhů představili nějakého silničního šneka, zejména v porovnání s běžnou automobilovou produkcí. Pokud však TTS postavíme vedle nového překvapivého konceptu Audi, pak bude okamžitě vypadat jako chudý příbuzný.
Nové TT quattro sport concept již na první pohled dává najevo svůj dynamický potenciál. Jeho příď je zásluhou úspornějšího výpletu čelní masky a zvětšeným sacím otvorům mnohem agresivnější, což jen umocňuje použití karbonu na lízátko čelního nárazníku. Ze stejného materiálu jsou také nástavce bočních prahů a mohutné zadní křídlo, kterému s přítlakem napomáhá difuzor. I na jeho výrobu přitom bylo užito uhlíkových vláken.
Mimo výše zmíněné pak komplet dotvářejí 20palcová kola, čelní světlomety osazené technologií Matrix LED a boční grafické polepy, které nás přivádějí k motorovému prostoru. Název na nich avizuje výkon pod kapotou - tedy 420 koní, za jejichž produkci je zodpovědná stejná pohonná jednotka jako v případě TTS, přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec z rodiny EA888.
I v tomto případě výkon (210 koní na litr je lepší poměr, než jaký nabízelo Audi R18, které v roce 2001 vyhrálo Le Mans) a točivý moment 450 Nm míří na všechna čtyři kola, přičemž akcelerace na stovku zabere pouhých 3,7 sekundy. A to i díky standardně dodávané převodovce S tronic nebo poměrně nízké hmotnosti 1 344 kilogramů.
Té bylo dosaženo zejména vyjmutím audio systému a loketních opěrek, virtuální přístrojovka s 12,3palcovým TFT displejem však zůstala na svém místě. Přibyla skořepinová sedadla se čtyřbodovými závodními pásy, startovací tlačítko nebo zavazadelník vytvarovaný speciálně pro uskladnění dvou závodních helem.
O sériové výrobě německá automobilka prozatím mlčí, podle šéfa vývoje Ulricha Hackenberga jde ale o „ultimativní řidičský nástroj určený těm klientům Audi, kteří fandí motorsportu“. Dá se tedy předpokládat, že do produkce by koncepční TT dorazit mohlo. I když po cestě asi dozná určitého zjemnění.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2014, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo ze Ženevy.
Ani přímo v Ženevě jsme se nedozvěděli, zda TT quattro sport zamíří do sériové výroby
Nové Audi TT quattro sport je prozatím konceptem. Šéf vývoje Ulrich Hackenberg ale naznačil, že sériová výroba by nemusela být mimo mísu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nejčtenější články
- Prodeje drahých elektrických aut dál mohutně kolabují. Bohatí lidé o ně nemají zájem ani v Číně, ztrátové značky končí
3.1.2025 - VW bude muset přežít rok 2025 téměř bez jediného nového modelu, jen v Evropě může přijít až o statisíce prodejů
3.1.2025 - Technici Bugatti odhalili, jak moc se nový Tourbillon liší od Chironu. Prakticky všechno je jinak, byl to pro ně dar i prokletí
3.1.2025 - Tesle poprvé po víc jak 10 letech meziročně klesly prodeje, na skladech jí vázne stále víc nejdražších modelů
3.1.2025 - Vrcholné elektrické Porsche vyzvalo na souboj spalovací Ferrari a motorku Yamahy, nemělo to dělat
3.1.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.31. 20:51 - Truck Daškam
- OT - zavírám krám, uklízím 01.31. 20:14 - petr_riha
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus