Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi TT Off-road: může být čtyřdvéřové hybridní SUV pravým TT?
20.4.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Audi odhalilo část plánovaného rozšíření řady TT. S jeho vzhledem i vylhanou spotřebou 1,9 l/100 km však máme menší problém.
Možná si ještě pamatujete na spor, který měla Česká republika s Evropskou unií a jenž se týkal Pomazánkového másla. To podle byrokratů z Bruselu na danou nálepku nemělo jediné právo, pročež se název musel změnit na krém. Že tím byl poškozen především tuzemský zákazník, asi není třeba zmiňovat. Vysvětlit bychom ovšem měli, proč zrovna tuto záležitost zmiňujeme na stránkách Autoforum.cz, které sice proti EU brojí, ovšem v naprosto jiných pohledech.
Stačí ovšem jediný pohled na tvary nového konceptu, který Audi odhalilo na autosalonu v Pekingu, a možná vám jisté souvislosti mezi výše zmíněnými slovy a světem automobilů začnou docházet. Pokud ne, rádi vysvětlíme. Nová studie totiž dostala název TT Off-road Concept, přičemž tvarům klasického kupé či roadsteru se čtyřmi kruhy ve znaku se přibližuje vlastně jen oněmi čtyřmi kruhy ve znaku.
Pravda, je tu sice podobná boční linie s vystouplými blatníky či shodná čelní maska, ovšem i v úvodu zmíněné Pomazánkové máslo svou strukturou odpovídalo tomu, co si na chleba mažou v ostatních státech EU. Jiné bylo složení, tím samým ale můžeme argumentovat u nového konceptu. Ten má totiž zvýšenou světlou výšku i stavbu karoserie, čtveřici bočních dveří a navíc hybridní pohon. Je to tedy pravé TT?
Podle nás nikoliv, se stížností u EU bychom ale zřejmě neuspěli, proto ani nebudeme nic sepisovat. Místo toho se podíváme na samotný vůz, který je splněným slibem Audi. Německá značka totiž již během odhalení konceptu předcházejícího nové generaci TT naznačovala, že v plánu je rozšíření palety modelů mimo tradiční kupé a roadster.
Možný třetí model je přitom 4,39 metru dlouhý, 1,85 metru široký a 1,53 metru vysoký, přičemž využívá 2,63metrového rozvoru. Na něm stojí kabina, která do značné míry připomíná klasické TT, hlavně výdechy klimatizace. Rozdíl pak není ani tak v počtu sedadel, jakožto spíše v prostoru, který mají cestující vpředu i vzadu pro nohy a pro hlavu.
Pod kapotou pak najdeme dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec o výkonu 292 koní, jemuž asistuje dvojice elektromotorů. Celková síla soustavy tak narostla na 408 koní a 650 Nm točivého momentu, díky čemuž TT Off-road zvládne akceleraci z klidu na stovku za 5,2 sekundy. Nejvyšší rychlost pak byla elektricky omezena na 250 km/h.
Dlouze rozepisovat se asi nemusíme o spotřebě ve výši 1,9 l/100 km, která patří do světa amperovské fantazie. Dojezd čistě na elektřinu 50 kilometrů by však již dosažitelný být mohl, přičemž ze hry není ani možnost ujet celkově na jedno nabití a natankování 880 km. Vše ale bude záležet na velikosti baterií a nádrže (nic konkrétního Audi neuvedlo).
Tím představení novinky můžeme uzavřít, i když na závěr ještě dodáme, že síla zmiňovaných elektromotorů činí 40 kW v případě agregátu uloženého vpředu, zatímco ten u zadní nápravy produkuje 85 kW. Aktuálně přitom není jisté, zda zrovna s touto technikou se vůz objeví v sérii. S příchodem obdobně stylizované karoserie ale prý v budoucnu máme stoprocentně počítat.
Audi TT off-road concept svým pojetím jen vzbuzuje spory. Jakmile ale dorazí do prodeje, tipujeme poměrně velký zájem kupujících
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nejnovější články
- Nový Fiat Panda se ukázal v úplném základu, místo středového displeje má na palubce tuto věc
před 49 minutami - Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Fiat chce vrátit do hry možná nejlepší a určitě nejdrsnější Pandu, dojíždí ale na následky svých předchozích chyb
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva