Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi TT Clubsport Turbo: 600 k, manuál a elektrické přeplňování
8.5.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Vrcholné TT zvládne stovku za 3,6 s a rozjede se až na 310 km/h. Krom toho byla rozšířena jeho karoserie, uvnitř najdeme ochrannou klec.
Seznam novinek, jež se ukáží příští týden u Wörthersee, se nám začíná jaksepatří rozrůstat. Zatím jsme si mohli představit mladoboleslavské modely Funstar a Fabia R5 Combi, k nimž se dnes přidal Volkswagen Golf GTI Clubsport. A jelikož se Němci zjevně namísto oslav konce druhé světové války věnují raději práci, pak zde nově máme také Audi TT Clubsport Turbo. To se přitom jako vůbec první model značky pyšní elektrickým přeplňováním benzinového motoru, tedy technologií, jež byla u Audi zatím použita pouze u turbodieselů.
Samotnou pohonnou jednotkou je 2,5litrový pětiválec, který se díky elektrickému biturbu může pochlubit výkonem 600 koní a točivým momentem 650 Nm, jenž je k dispozici v rozmezí 3 000 až 7 000 otáček. Veškerý tento výkon je přitom kombinován s hmotností 1 396 kg, pročež bychom se neměli divit působivé jízdní dynamice. Stovku totiž koncepční „TéTéčko“ zvládne za 3,6 sekundy a maximálně pokoří metu 310 km/h.
Elektrické přeplňování nestojí pouze za měrným výkonem 240 koní a 260 Nm na litr, ale zároveň za eliminací prodlevy. Podle tiskové zprávy by totiž vůz během prvních 2,5 sekund po rozjezdu měl pokrýt vzdálenost 16 m, čímž standardní model bez dané inovace překonává o šest metrů. Působivá je přitom tato dynamika zejména s ohledem na použitou převodovku, jíž kupodivu není dvouspojkový automat, nýbrž šestistupňový manuál.
Jen samotné elektrické biturbo ovšem nestojí za celým úspěchem, kromě něj se Audi TT Clubsport Turbo může opřít o paket lithium-iontových baterií uskladněných v zavazadlovém prostoru. V něm se totiž ukládá energie získaná rekuperací, která následně směřuje k onomu kompresoru a jež se na celkovém točivém momentu podílí 200 Newtonmetry.
Z motorového, respektive zavazadlového prostoru se můžeme přesunout k podvozku, který dostal do vínku speciálně uzpůsobené vinuté pružiny. Dále tu máme elektronický zdvih náprav, jež chrání vůz před retardéry, či systém pohonu všech kol s vícelamelovou spojkou usazenou vzadu kvůli lepšímu rozložení hmotnosti.
V rámci vzhledu se koncept pyšní 20palcovými litými koly s pneumatikami o rozměru 275/30, za kterými se skrývají karbon-keramické brzdové kotouče. Samotná karoserie pak byla rozšířena o 14 centimetrů a nalakována odstínem Ferro Titanium, s nímž ostře kontrastují oranžové kryty zpětných zrcátek a boky mohutného křídla. Dovnitř se pro změnu nastěhovala ochranná klec, závodní skořepiny se čtyřbodovými pásy či karbonové dekory, jež reflektují jeden ze základních stavebních materiálů exteriéru.
Tím nám příval prvotních informací končí a zmínit už můžeme jen vyhlídky na sériovou výrobu. Nečekejte, že se tohle auto pozná produkci jako nové TT RS, s něčím takovým Audi nepočítá. Výše popsanou techniku ale označuje za „blízkou připravenosti výrobu”, a tak se jí jednou v nějakém modelu značky jisté dočkáme. Zda to bude v některé z verzí TT nebo úplně jiném stroji, se musíme nechat překvapit...
Audi TT Clubsport Turbo dostalo do vínku 600 koní a jaksepatří rozšířenou agresivnější karoserii
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024 - Někteří žasnou, že Bugatti dodělalo majitelce do auta držák na nápoje, přitom je to hloupost jako ze Simply Clever Škody
21.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Výsledek srovnání ostrých kombíků Audi a BMW na sněhu nutně překvapí, ještě před 5 léty by bylo všechno jinak
včera - Spolu s automobilkami padají ke dnu i jejich dealeři. Nevydělávají téměř nic, zisky jim klesly o 34 procent skoro na nulu
včera (1) - Kdysi populární francouzský luxusní koráb téměř do jednoho zabila rez a nespolehlivost, pár zachovalých kusů dnes koupíte lacino
včera - U soudu se provalilo, že krachující největší evropský výrobce motorek má na skladech 265 tisíc neprodaných strojů, to nemůže přežít
včera - Jedno z posledních opravdu dobrých BMW má na kahánku. Pokud máte zájem, objednávejte, příští rok se nad ním zavře voda
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 01:22 - petr_riha
- Fiat a vše kolem nich 12.24. 14:50 - denis
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch