Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi TT Clubsport připraveno k výrobě
16.5.2008 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
Nemyslím, že Audi lze považovat za radikálního průkopníka v automobilovém designu. Ovšem TT Clubsport dává zcela nový význam označení "automobil bez střechy".
Pro loňské setkání svých a VW fanoušků Wörthersee 2007 připravilo Audi koncept, který slavil velký úspěch. Nejen že bylo standardní TT sníženo a vybaveno agresivním aerokitem, ale hlavně naprosto neobvyklým způsobem přišlo o střechu. Z veškerého prosklení a kovu, který se obvykle nachází okolo hlav posádky zůstal jen nízký štít ze skla prostý všech sloupků. Mezi dalšími úpravami bylo zvýšení motoru 2,0 TFSI na 300 koní a aplikace keramických brzd.
Nyní se ukazuje, že nezůstalo jen u konceptu a byť výsledný produkt není tak radikální, jako studie, je stále velmi inovativní. Britský magazín Auto Express přinesl snímky produkční verze Clubsportu. Ta na nich působí velmi "hotovým" dojmem, a tak asi nebude dlouho trvat a Clubsport půjde do výroby.
Produkční verze si z konceptu odnesla část onoho revolučního nápadu s bezrámovým čelním sklem. Současná bezpečnostní legislativa je velmi náročná a asi nebylo možné naplnit její požadavky bez zabudování alespoň části ochranného ránu. Přibyly tak A sloupky, ovšem bez horního příčníku. V této souvislosti mě napadá jedna otázka, co bude řidič dělat, když pojede proti slunci?
Zbytek karoserie dostal dynamiku zvýrazňující prvky - agresivnější přední i zadní nárazník, výrazné lemy blatníků a prahové nástavce. Siluetu doplňují ochranné rámy za hlavami řidiče a splujezdce a na ně navazující atraktivně tvarovaný kryt střechy, o které se předpokládá, že bude z látky.
Je velmi pravděpodobné, že základní úpravy mechanických částí prezentované u konceptu zůstaly zachovány. Přeplňovaný dvoulitr z S3 o výkonu 300 koní, douspojková převodovka S-tronic a systém přenosu výkonu na všecna kola.
Zdroj Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
včera - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
26.12.2024 - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
25.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Největší současný propadák Škody končí rok ve smutné křeči, bude rád za 10 tisíc prodaných aut v celé EU
před 10 hodinami - K mání je symbol mrtvé éry, poslední výkonná luxusní limuzína s motorem V8 a manuálem. Vznikla jen v 96 kusech
včera - Nadějný výrobce elektroaut je na hraně krachu. Zastavil veškeré aktivity, zaměstnance poslal na „povinné neplacené volno“
včera - Absurdita dění kolem Tesly nezná mezí, ve Švédsku jí odmítají připojit k síti už 100 nově postavených Superchargerů
včera - Jedno z nejlevnějších rodinných aut mezi ojetinami je dnes skoro zapomenutý držák, za málo nabízí opravdu hodně
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva