Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi TT 2014: třetí generace se vrátí zpátky v čase, bude i výrazně lehčí
5.11.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Po designové stránce se Audi TT hodlá vrátit ke stylu první generace. Navíc dostane širší rozchod kol a větší rozvor, na váze ovšem ukáže méně kil.
První generace Audi TT zasáhla automobilový sektor opravdu velkou měrou. Rázem po něm toužil kde kdo, přičemž většině modelek randících s bohatými fotbalisty nebo hokejisty se jeho pořízení skutečně podařilo. Důvodem ale byla hlavně vizáž, nikoliv dynamické vlastnosti, které zejména u raných exemplářů patřily k těm nejproblematičtějším, jaké trh tehdy nabízel. Následné revize přinesly kýžené vylepšení, ještě lépe se ovšem jezdilo v druhé generaci. Ta však již modelky či Leoše Mareše tolik nezaujala. Není proto divu, že Audi s příchodem nového modelu chystá návrat ke kořenům.
Třetí generace by po stránce vizuální měla čerpat z obou svých předchůdců. Dostane tak sice současnou šestiúhelníkovou masku Audi, ovšem doplněnou vystouplými blatníky a zadním spoilerem. Postavena navíc bude na platformě MQB, která vozu umožní dosažení kratších převisů a delšího rozvoru. Mimo to bude rozšířen rozvor kol, což souvisí s cílem v rámci dynamiky. Audi TT totiž bude mít vzor v novém Boxsteru. Krást zákazníky koncernovému Porsche by ovšem nemělo, neboť po motorické stránce bude postaveno o trochu níže.
K dispozici by totiž měly být přeplňované motory EA888 o 1,8litrovém a dvoulitrovém objemu. Vybaveny budou deaktivací válců kvůli úspoře paliva, ještě větší ekonomičnost by pak měl přinést poladěný dvoulitrový turbodiesel. Tyto motory přitom dorazí v roce 2014 pod kapotou kupé, kabrio by mělo být k mání o rok později. Tedy ve stejné době, kdy se objeví vrcholný model TT RS s 2,5litrovým pětiválcem.
Na výběr má být pohon předních kol nebo 4x4, přičemž Audi již nyní počítá v obou případech s redukční dietou. Hmotnost by přitom měla klesnout pod současných 1 240 kg, což opravdu slibuje hodně. Teď už jen můžeme doufat, že značka z Ingolstadtu zapracuje také na řízení TT. Až doposud to totiž nic slavného nebylo.
Třetí generace Audi TT bude po stránce designu mísit styly svých předchůdců, vzorem v rámci dynamiky je pak nové Porsche Boxster
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 10 hodinami - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
před 4 hodinami - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
před 6 hodinami - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
před 7 hodinami - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
před 9 hodinami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva