Audi TT 2014: nové TT ukázalo svou variabilní přístrojovku, Audi virtual cockpit

Nová technologie uzpůsobuje přístrojový štít potřebám řidiče. Zároveň s ní pak dorazí i nová generace multimediálního systému MMI.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Audi TT 2014: nové TT ukázalo svou variabilní přístrojovku, Audi virtual cockpit

8.1.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Audi TT 2014: nové TT ukázalo svou variabilní přístrojovku, Audi virtual cockpit

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nová technologie uzpůsobuje přístrojový štít potřebám řidiče. Zároveň s ní pak dorazí i nová generace multimediálního systému MMI.

Je tomu již více než rok, kdy jsme informovali o třetí generaci Audi TT. Tehdy jsme přitom napsali, že novinka se hodlá vrátit zpátky v čase ke svým kořenům - to možná bude pravda v rámci jízdních vlastností, uvnitř nás ovšem čeká spíše cesta směrem k budoucnosti. Nové TéTéčko by se totiž jako první model německé automobilky mělo pochlubit novou generací multimediálního systému MMI, se kterým dorazí 12,3palcový TFT displej a rovněž technologie zvaná Audi virtual cockpit.

Zatímco v prvních dvou případech víte naprosto přesně, co si pod danými pojmy představit, ten poslední vás možná lehce mate, a proto se na něj podíváme podrobněji. Nic složitého ovšem nečekejte, neboť ve své podstatě se jedná o plně variabilní LCD operující ve dvou režimech. Mezi nimi si pak řidič přepíná stiskem tlačítka „View“ na volantu.

V prvním módu zvaném Infotainment přebírá hlavní úlohu střední část displeje, na které se promítají pokyny navigace, telefonní seznam, seznam rádií a hudebních stanic či mnoho dalších zábavních fines. Otáčkoměr a rychloměr jsou přitom minimalizované, což je v naprostém rozporu s režimem č. 2 (zvaném Classic). Ten totiž pro změnu tyto dva prvky tlačí do popředí.

Podle šéfa Audi Ruperta Stadlera, který dané zařízení představil na veletrhu elektroniky CES 2014 v Las Vegas, je přitom displej uzpůsoben potřebám každého řidiče. Automaticky totiž dokáže volit ty správné informace v závislosti na pokynech GPS - snadno tak pozná, zda parkujete nebo zda jste kupříkladu zaseklí v dopravní zácpě.

Šéf vývoje Audi Ulrich Hackenberg pak dodal pár slov k nové generaci systému MMI, který bude i nadále zahrnovat rotační ovladač a touchpad na středovém tunelu. Ten však má daleko lépe snímat vaše pokyny, přičemž reagovat bude i na povely vícero prsty. Ovládat jej tak budete moci stejně jako smartphone.

Otázkou je pak možnost zakomponování technologie Audi piloted driving, což je ingolstadtská verze autonomního řízení. Německá automobilka totiž sice na veletrhu demonstrovala, nakolik pokročil vývoj a že systémy již nezaberou celý zavazadlový prostor, o produkci však prozradila jen jediné slovo - budoucnost. Na jízdu bez řidiče si tak fanoušci čtyř kruhů očividně budou muset ještě chvíli počkat.

Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2014.


Audi TT 2014: nové TT ukázalo svou variabilní přístrojovku, Audi virtual cockpit - 1 - Audi virtual cockpit 04Audi TT 2014: nové TT ukázalo svou variabilní přístrojovku, Audi virtual cockpit - 2 - Audi virtual cockpit 05Audi TT 2014: nové TT ukázalo svou variabilní přístrojovku, Audi virtual cockpit - 3 - Audi virtual cockpit 06Audi TT 2014: nové TT ukázalo svou variabilní přístrojovku, Audi virtual cockpit - 4 - Audi virtual cockpit 01Audi TT 2014: nové TT ukázalo svou variabilní přístrojovku, Audi virtual cockpit - 5 - Audi virtual cockpit 02Audi TT 2014: nové TT ukázalo svou variabilní přístrojovku, Audi virtual cockpit - 6 - Audi virtual cockpit 03
Nové Audi TT se představí s unikátním TFT přístrojovým štítem a novou generací systému MMI

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.