Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi TT 2014: nová generace na oficiálních skicách připomíná větší R8
20.2.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Nové TT se připravuje na svou premiéru a jeho podobu si dnes konečně můžeme přiblížit něčím oficiálním. Bude něčím mezi konceptem Shooting Brake a R8.
Dosud primárně stylové „té-téčko“ už netrpělivě čeká, až z něho budou v Ženevě strhávat plachtu. Ani jednou se však na veřejnost nedostala žádná jeho oficiální fotografie, a tak musíme vycházet z nejčerstvějších skic. Ty jsou ale dostatečně výmluvné na to, abychom si o konečné podobě dalšího TT udělali slušný obrázek.
S ohledem na okolnosti ani nepřekvapí, že dřívější neoficiální ilustrace nejsou od podoby předestřené samotnou automobilkou příliš vzdálené. Na nákresech designérů je patrný přerod karoserie ve jménu ostřejších tvarů a také jistá podoba se supersportovním modelem R8, který má motor uprostřed. To by dávalo smysl, jelikož větší sestra jednoznačně více přitahovala pozornost a TT od začátku připomíná poněkud dámské auto. Novinka stojící na platformě MQB by měla být o řád více „unisex”. Další odkazy na skicách můžeme přisuzovat vozidlu Shooting Brake Concept z Detroitu. Bavíme se však jen a pouze o dvoudveřových variantách, dříve už jsme psali o tom, jaké úmysly s TT automobilka má a to, co se ještě chystá.
Vrátíme se ale ještě k nákresům nejtypičtější verze. Vůz má podle nich hranatější rysy, ostřejší masku chladiče single-frame a přepracované otvory pro vzduch. Nový je samozřejmě tvar světlometů. Tradičním prvkem jsou výrazné blatníky, linie pontonu vedoucí až k zadním LED svítilnám, které jsou protaženy do boků, aby vůz opticky rozšířily. Silně zakřivená střecha a podobné víko zavazadelníku zůstanou na TT nadále. Podle věrohodných informací bude TT navzdory použití MQB nadále používat jedinečnou podlahu ze zatepla tvářené vysokopevnostní oceli a hliníku. Rozměry karoserie zřejmě téměř nijak nevyrostou, ale hmotnost ještě dále klesne pod základních 1 260 kilogramů svého předchůdce.
Stejně tak i podvozek použije řešení aktuálního vozu, tedy závěsy McPherson vpředu a multilink (víceprvek) vzadu. Lepší by měl být v tom, že se dočká hlkiníku v ještě větším procentu komponentů a dočkat se má nově vyvinutého elektromechanického řízení s ostřejší odezvou. Pod přední kapotou objevíme samozřejmě napříč uložené přeplňované čtyřválce, přičemž 1,8 TFSI dostane zřejmě 180 a 2,0 TFSI pak 220 koní (motory řady EA888). Mezi převodovkami se objeví tradiční šestistupňový manuál nebo příplatková a rovněž šestistupňová dvouspojka S tronic s pádly řazení na volantu. Podle posledních informací bude nadále možnost volit mezi předním pohonem a pohonem quattro.
Již v Ženevě by ale také mohla být silnější verze TTS s 300koňovým 2,0 TFSI, tedy s motorem, který používá třeba Golf R nebo Audi S3. V roce 2015 dorazí ještě ostřejší provedení TT RS vybavené opět pětiválcovým dvouapůllitrovým turbomotorem o výkonu kolem 360 koní. Z opačného konce nabídky zmiňme zřejmě jen dvoulitrové turbodiesely TDI se 177 či o fous více koňmi. První 2+2 verze s pevnou střechou v rámci třetí generace TT dostane později (nejspíše na podzim v Paříži) sestřičku v podobě dvoumístné varianty roadster.
Nezdá se tedy, že by neznámých bylo mnoho, dříve jsme navíc poznali také podobu přístrojové desky příbuzné s posledním modelem A3. Dvanáctipalcový TFT displej umožní tedy přepínat mezi digitálními údaji a typičtějším „analogem“. Zbytek se snad dozvíme už za pár dnů.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2014.
Zajímavé skici dost možná ukazují finální podobu nového TT
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 4 hodinami - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
včera - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nové na MotoForum.cz
- Valencia odřeknuta, termín finále o týden později 14:44
- Pátek v Sepangu 11:04
- Časový program PETRONAS Grand Prix of Malaysia včera 17:00
- Moto2 Sepang: Azman a Pawi 30.10.2024
- Pomalu se plní startovní rošt WorldSSP 2025 29.10.2024
Nejnovější články
- Rozpadající se Mercedes z vrakoviště se prodal skoro za čtvrt miliardy, zájem o něj překonal všechna očekávání
před 24 minutami - Čína instruovala automobilky, aby neinvestovaly v zemích EU, které zvedly ruku pro vyšší cla. Tak kdepak máme Česko?
před hodinou - Tesla se zapnutým FSD smetla na dálnici jelena a neubrala ani pak. „Po tolika zbytečných brzděních den co den?” ptá se udivený majitel
před 3 hodinami - Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 4 hodinami - Zákazníci žalují zkrachovalou automobilku mistra světa F1. Vybrala obrovské zálohy na nová auta, nevrátila nic
před 5 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva