Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi TT 2014: nová generace na oficiálních skicách připomíná větší R8
20.2.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Nové TT se připravuje na svou premiéru a jeho podobu si dnes konečně můžeme přiblížit něčím oficiálním. Bude něčím mezi konceptem Shooting Brake a R8.
Dosud primárně stylové „té-téčko“ už netrpělivě čeká, až z něho budou v Ženevě strhávat plachtu. Ani jednou se však na veřejnost nedostala žádná jeho oficiální fotografie, a tak musíme vycházet z nejčerstvějších skic. Ty jsou ale dostatečně výmluvné na to, abychom si o konečné podobě dalšího TT udělali slušný obrázek.
S ohledem na okolnosti ani nepřekvapí, že dřívější neoficiální ilustrace nejsou od podoby předestřené samotnou automobilkou příliš vzdálené. Na nákresech designérů je patrný přerod karoserie ve jménu ostřejších tvarů a také jistá podoba se supersportovním modelem R8, který má motor uprostřed. To by dávalo smysl, jelikož větší sestra jednoznačně více přitahovala pozornost a TT od začátku připomíná poněkud dámské auto. Novinka stojící na platformě MQB by měla být o řád více „unisex”. Další odkazy na skicách můžeme přisuzovat vozidlu Shooting Brake Concept z Detroitu. Bavíme se však jen a pouze o dvoudveřových variantách, dříve už jsme psali o tom, jaké úmysly s TT automobilka má a to, co se ještě chystá.
Vrátíme se ale ještě k nákresům nejtypičtější verze. Vůz má podle nich hranatější rysy, ostřejší masku chladiče single-frame a přepracované otvory pro vzduch. Nový je samozřejmě tvar světlometů. Tradičním prvkem jsou výrazné blatníky, linie pontonu vedoucí až k zadním LED svítilnám, které jsou protaženy do boků, aby vůz opticky rozšířily. Silně zakřivená střecha a podobné víko zavazadelníku zůstanou na TT nadále. Podle věrohodných informací bude TT navzdory použití MQB nadále používat jedinečnou podlahu ze zatepla tvářené vysokopevnostní oceli a hliníku. Rozměry karoserie zřejmě téměř nijak nevyrostou, ale hmotnost ještě dále klesne pod základních 1 260 kilogramů svého předchůdce.
Stejně tak i podvozek použije řešení aktuálního vozu, tedy závěsy McPherson vpředu a multilink (víceprvek) vzadu. Lepší by měl být v tom, že se dočká hlkiníku v ještě větším procentu komponentů a dočkat se má nově vyvinutého elektromechanického řízení s ostřejší odezvou. Pod přední kapotou objevíme samozřejmě napříč uložené přeplňované čtyřválce, přičemž 1,8 TFSI dostane zřejmě 180 a 2,0 TFSI pak 220 koní (motory řady EA888). Mezi převodovkami se objeví tradiční šestistupňový manuál nebo příplatková a rovněž šestistupňová dvouspojka S tronic s pádly řazení na volantu. Podle posledních informací bude nadále možnost volit mezi předním pohonem a pohonem quattro.
Již v Ženevě by ale také mohla být silnější verze TTS s 300koňovým 2,0 TFSI, tedy s motorem, který používá třeba Golf R nebo Audi S3. V roce 2015 dorazí ještě ostřejší provedení TT RS vybavené opět pětiválcovým dvouapůllitrovým turbomotorem o výkonu kolem 360 koní. Z opačného konce nabídky zmiňme zřejmě jen dvoulitrové turbodiesely TDI se 177 či o fous více koňmi. První 2+2 verze s pevnou střechou v rámci třetí generace TT dostane později (nejspíše na podzim v Paříži) sestřičku v podobě dvoumístné varianty roadster.
Nezdá se tedy, že by neznámých bylo mnoho, dříve jsme navíc poznali také podobu přístrojové desky příbuzné s posledním modelem A3. Dvanáctipalcový TFT displej umožní tedy přepínat mezi digitálními údaji a typičtějším „analogem“. Zbytek se snad dozvíme už za pár dnů.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2014.
Zajímavé skici dost možná ukazují finální podobu nového TT
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
před hodinou - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
před hodinou - Elektrické Volkswageny ID jsou takový propadák, že je všechny dohromady prodejně překonává jediný model: Golf
před 2 hodinami - Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
včera - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
včera - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch