Audi Traffic Light Assist: nový systém zaručí „zelenou vlnu“, zadarmo to nebude

Německá značka představila systém, který vám ukáže, kolik sekund ještě bude trvat červená. Těmto pokynům musíte přizpůsobit rychlost.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Audi Traffic Light Assist: nový systém zaručí „zelenou vlnu“, zadarmo to nebude

10.1.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Audi Traffic Light Assist: nový systém zaručí „zelenou vlnu“, zadarmo to nebude

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Německá značka představila systém, který vám ukáže, kolik sekund ještě bude trvat červená. Těmto pokynům musíte přizpůsobit rychlost.

Možná si ještě pamatujete na dobu, kdy po běžných semaforech s červeným, oranžovým a zeleným světlem následovaly speciální dekorované číslicemi. Ty vám pak radily, zda jet čtyřiceti, padesáti či šedesátikilometrovou rychlostí, abyste kupříkladu celou Prahou profrčeli bez jediného zastavení. Před několika lety však tato pomůcka zmizela a místo ní hlavní město instalovalo jiné finesy jako třeba zátarasy blokující jeden jízdní pruh. Že to zlepšení dopravní situace neprospělo, je jasné, po pomocné ruce však naštěstí budete moci sáhnout znovu. Nebude to ovšem Pražský magistrát, kdo vám ji podá.

Namísto toho přijde se svou troškou do mlýna Audi, které na veletrhu CES 2014 nepředstavilo pouze technologii laserových světlometů či novou přístrojovku třetí generace TT, ale rovněž systém Traffic Light Assist. Jeho podstatou je přitom to samé, co kdysi dělaly zmiňované speciální semafory. Vůz totiž „sosá” informace z místní dopravní sítě, na jejichž základě pak řidiče obesílá s údaji o tom, jak dlouho ještě bude trvat, než se červená změní na zelenou.

V praxi se jedná o jakýsi odpočet sekund, který se vám zobrazí ve středu přístrojového štítu. Spolupracovat přitom má i se systémem start/stop, který na základě pokynů opětovně nahodí pohonnou jednotku chvíli předtím, než blikne zelená. Tím má mít Audi jistotu, že žádný z jeho majitelů nebude na křižovatce zdržovat, když už bude muset kvůli dopraní koloně zastavit. Zároveň přitom značka uvádí, že nová technologie má brát v potaz i případné zatáčení, nesmíte ovšem zapomenout „vyhodit blinkr“.

Audi již systém Traffic Light Assist testuje v německém Ingolstadtu a Berlíně, přičemž pár vozů poslalo také do italské Verony. Mimo to ovšem v testovacím sedanu A6 povozilo také pár našich zahraničních kolegů po Las Vegas, kde se veletrh CES koná. Ti prohlašují, že vše proběhlo naprosto bez problémů - tedy až na chvíle, kdy došlo ke střídání řidičů. V takové chvíli a na odstavných pruzích se totiž navigace i nový systém zdály být zmatené.

Dá se předpokládat, že do zahájení prodeje Audi vše propracuje k naprosté dokonalosti, otázkou však je, kdy se nové technologie dočkáme. Německá automobilka totiž spíše než instalaci do každého jednotlivého auta musí vyřešit dodávky dat od z měst po celém světě, a to jistě nějaký ten pátek zabere. Podle značky se ale již i na tomto pracuje.


Audi Traffic Light Assist: nový systém zaručí „zelenou vlnu“, zadarmo to nebude - 1 - Audi Traffic Light Assist 01Audi Traffic Light Assist: nový systém zaručí „zelenou vlnu“, zadarmo to nebude - 2 - Audi Traffic Light Assist 02Audi Traffic Light Assist: nový systém zaručí „zelenou vlnu“, zadarmo to nebude - 3 - Audi Traffic Light Assist 03Audi Traffic Light Assist: nový systém zaručí „zelenou vlnu“, zadarmo to nebude - 4 - Audi Traffic Light Assist 04
Nový systém Audi Traffic Light Assist bude fungovat stejným způsobem jako kdysi speciální semafory, jež naznačovaly, jakou rychlostí jet, abyste chytli jen zelenou

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.