Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi srovnalo krok se Škodou, zařízlo úplně všechna kupé i otevřená auta ve své nabídce
18.7.2024 | Petr Prokopec
Nemá být jednou z podstat existence prémiové značky schopnost uspokojovat okrajová přání náročných zákazníků? Podle nás ano, podle Audi ne, a tak se smířilo i s tím, že když zítra Škoda nabídne kupé nebo kabriolet, bude jich prodávat nekonečně víc než ono.
Že zájem o určité typy aut v posledních letech vázne přinejmenším relativně k tomu, o kolik roste zájem o typy jiné, je dobře známou věcí. Dá se tak pochopit, že se do značné míry minulostí staly masově vyráběná kupé a otevřená auta všeho druhu. Ještě v 80. letech dělala kupé i Škoda (Garde, Rapid), dnes už v její nabídce o takové vozy nezavadíte. Ale co prémiové značky jako Audi, BMW, Mercedes, Porsche a další?
Ty dál kupé a kabriolety nabízely, třebaže v případě rostoucí masovosti prvních třech zmíněných šlo o postupně upozaďované zboží. Ale o tom mají prémiové značky být - nejdete si pro Audi pro to, abyste dostali Škodu Octavia se čtyřmi kroužky, chcete i nějakou přidanou hodnotu, která je podstatnější než lepší displej infotainmentu. Chcete lepší motory, kvalitnější interiéry, víc komfortu, lepší jízdní vlastnosti nebo třeba specifické převodovky a karoserie. Však proč byste jinak platili víc?
BMW a Mercedes tohle pořád mají na srdci, Audi už ne. Ingolstadtská značka rozjela v případě specifických karosářských verzí hotovou destrukční pětiletku. V roce 2019 tak poslala k ledu A3 Cabriolet, loni vybíjená pokračovala u modelové řady TT, kdy skončily kupé i roadster. Letos Audi ukončilo rovněž výrobu obou karosářských variant desetiválcového R8. Dvoudvířka se tak rázem stala už jen výsadou rodiny A5, kde bylo možné stylovou karoserii spárovat s pevnou i plátěnou střechou. I s tím už je definitivní konec bez naděje na zvrat, jak zjistili kolegové z Motor1.
Tento krok na jednu stranu až tak nepřekvapí, čekali jsme to od chvíle, kdy Němci přišli s novou generací A4, která si ale zmatečně říká A5. Součástí nabídky jsou nyní sedan (tedy podle automobilky, reálně je to liftback) a kombík, přičemž zvolit lze také ostřejší variantu S5 osazenou šestiválcem. A dorazit má i provedení RS. Nicméně s dalšími karosářskými variantami se nepočítá. Chystané Audi A4 pak bude elektrickým modelem, se kterým bude též spojena pouze pevná a nikoli skládací střecha.
Automobilka tak nyní jen potvrdila nejhorší obavy a ve výsledku se tomu nelze nedivit, protože v celém portfoliu Audi už najdete jen sedany, kombíky a SUV, to je na prémiovou značku zoufale málo. Firma tedy prý zvažuje, že by se modely TT a R8 mohly jednou vrátit s elektrickým pohonem, zelená zatím ani u jednoho projektu nesvítí. A protože elektrifikace v jejich případě dává pramalý smysl, ani na tuto možnost bychom nesázeli.
Éra dvoudveřových Audi je tak přinejmenším na nějaký ten rok u konce, což by ale čtyři kruhy mohlo bolet. Po kabrioletech a kupé totiž lidé dál touží a jsou za ně ochotni platit tím víc, čím méně automobilek jim něco takového nabízí. Jistě to je okrajová skupina kupců, ale znovu - neměly by ty být cílem prémiových značek? A neměly by pak jejich „prémiové ceny” stačit k tomu, aby i na takových vozech vydělávaly? Přece i to, že si někdo z „vyšší společnosti” koupí auto jako R8, je pro Audi tvůrcem image, dostává se do sfér, kde by s A3 1,6 TDI nemohla zabodovat.
Názor si udělejte sami, ale podle nás je to chyba. Takto automobilka srovnala krok se Škodou, což by neměla připustit z podstaty. Audi zkrátka nastoupilo cestu k průměrnosti a zjevně z ní hned tak nemíní sejít.



Na českém webu značky sice A5 Cabriolet stále najdete, do výroby už jej ale zadat nemůžete. Platí to i o verzi S5, přičemž na věčnost odchází také spřízněné kupé. A tím bude se dvoudvířky u značky amen, všechny ostatní alternativy skončily dřív. Foto: Audi
Zdroje: Motor1, Audi
Bleskovky
Richard Hammond a James May se po letech vrátili do míst, kde točili Top Gear, nechápali nic
včeraAby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
15.3.2025Porsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
14.3.2025
Nové na MotoForum.cz
- Ai Ogura diskvalifikován včera 14:49
- Triumph Tiger Sport 800: sportovně cestovní nebo cestovně sportovní? včera 09:07
- Bratři Marquezové dominovali neděli v Argentině 16.3.2025
- Dixon suverenním vítězem, Salač havaroval 16.3.2025
- Moto3 Piqueras vítězem, Rueda lídrem 16.3.2025
Nejnovější články
Situace v Mercedesu zašla už tak daleko, že motory V12 ve firmě vyrábí jeden jediný člověk, navíc ne pro ni
včeraElektromobily stále víc rozdělují společnost, ukázal průzkum. Jejich zastánců je jen 7 procent, počet odpůrců vzrostl na trojnásobek
včeraLidé, nekopejte si do aut a neojíždějte jim „ušáky”, ať už nikdy nemusím být svědkem zvěrstva, jako je toto
včeraRichard Hammond a James May se po letech vrátili do míst, kde točili Top Gear, nechápali nic
včeraI ty nejmenší detaily ukazují, jak moc Audi ztratilo cestu. Bude trvat dlouho, než ji znovu najde
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva