Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi SQ7 potvrzeno, pro rok 2016 s elektricky poháněným kompresorem
25.7.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Nové Audi Q7 se v roce 2016 dočká ostřejší naftové verze vybavené trojicí turbodmychadel. Dvě z nich budou konvenční, to třetí však elektrické.
O nové generaci Audi Q7 jsme se již několik měsíců nezmínili, vynecháme-li informaci, že bude prvním ze sedmi nových SUV na platformě MLB, s nimiž hodlá VW odstartovat svojí mohutnou ofenzivu. Spolu s novým šasí se má dostavit více než třistakilogramová redukce hmotnosti, která vyústí v lepší agilitu i hospodárnost pohonných jednotek. V příštím roce, kdy dojde k jejímu uvedení, budeme samozřejmě moudřejší, ale už nyní to ovšem vypadá, že Audi při premiéře nevystřílí veškeré náboje.
Jako daleko zajímavější záležitost totiž vypadá silnější verze SQ7, která v útrobách neponese jen nějakou dobře známou pohonnou jednotku, nýbrž ústrojí s elektricky ovládaným kompresorem. O něm jsme se už zmínili například v souvislosti s Mercedesem, k řeči už dřívě přišlo i ve spojení s BMW. Ani jeden ani druhý ovšem neoznámili, kdy ho hodlají zavést do sériové výroby, což Audi činí právě nyní. Ulrich Hackenberg z technického vývoje Ingolstadtské automobilky prohlásil, že se tak stane v roce 2016 v souvislosti s SQ7.
Pod kapotou se prý objeví nová generace třílitrového šestiválce TDI s dvojicí sekvenčních turbodmychadel prezentovaná v konceptu RS5 TDI, která váží jen 192 kilogramů. Pokud nás paměť neklame, přesně ta už je v modernizovaném Sportbacku A7, kde ze sebe vypraví až 346 koní. Jenomže SQ7 posune její laťku ještě výše použitím zmíněného třetího kompresoru, jenž bude napájen z kompaktního lithium-iontového akumulátoru.
Ve výsledku by měla disponovat výkonem 385 koní a maximem točivého momentu 750 Nm. Možná si říkáte, že na tak velký a stále dost těžký vůz to nebudou nějak oslnivé parametry, jenomže věřte, že v konceptu RS5 TDI dokázal tenhle motor nejen rozjet vůz na stokilometrovou rychlost za čtyři sekundy, ale také stlačit průměrnou spotřebu k 5,3 litrům (i když jen laboratorně).
Hlavní kouzlo tohoto řešení má být eliminace turbodíry, která sužuje v nízkých otáčkách naprostou většinu podobných motorů. Elektrický kompresor umístěný na obtoku dvojice klasických turbodmychadel se do akce dostane během 0,25 sekundy, jakmile tlak výfukových plynů vystoupá nad určitou hranici, aby převzal veškerou práci na svá bedra do doby, než bude příhodné zase předat práci zpět turbodmychadlům. Podrobnosti budeme ještě spolu s uvedením dále zkoumat, jelikož se uvažuje také o řešení z konceptu A6 TDI, který měl jen jediné klasické turbodmychadlo. Nechme se překvapit, s čím nakonec SQ7 dorazí.
Audi SQ7 bude prvním modelem značky, který dostane elektricky ovládaný kompresor eliminující turbodíru Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 9 hodinami - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
včera - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nejnovější články
- Rozpadající se Mercedes z vrakoviště se prodal skoro za čtvrt miliardy, zájem o něj překonal všechna očekávání
před 5 hodinami - Čína instruovala automobilky, aby neinvestovaly v zemích EU, které zvedly ruku pro vyšší cla. Tak kdepak máme Česko?
před 7 hodinami - Tesla se zapnutým FSD smetla na dálnici jelena a neubrala ani pak. „Po tolika zbytečných brzděních den co den?” ptá se udivený majitel
před 8 hodinami - Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 9 hodinami - Zákazníci žalují zkrachovalou automobilku mistra světa F1. Vybrala obrovské zálohy na nová auta, nevrátila nic
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva