Audi Sport Quattro Laserlight jde po krku BMW i8 i s laserovými světly

U čtyř kruhů skloubili LED-světla s laserovými. Vůz tak „dohlédne“ až na 500 metrů, přičemž daný paprsek je jasnější a zářivější.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Audi Sport Quattro Laserlight jde po krku BMW i8 i s laserovými světly

2.1.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Audi Sport Quattro Laserlight jde po krku BMW i8 i s laserovými světly

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

U čtyř kruhů skloubili LED-světla s laserovými. Vůz tak „dohlédne“ až na 500 metrů, přičemž daný paprsek je jasnější a zářivější.

Nový rok je tu a s ním i novinky z automobilového světa. Než se však k jedné takové dostaneme, nebude na škodu menší ohlédnutí do loňského roku. Na jeho začátku totiž Audi na veletrhu elektroniky CES v Las Vegas představilo novou technologii světel LED Matrix, která se posléze objevila na produkčním modernizovaném Audi A8. Nyní se značka se čtyřmi kruhy ve znaku chystá do města hříchu a zábavy znovu, přičemž na svém stánku bude opětovně lákat hlavně na přední část vozu.

I tentokráte jde o novou technologii světel, přičemž zmíněné LEDky opouštět nebudeme. Ty jsou ale nyní určené už jen k dennímu svícení, o další se stejně jako v případě BMW i8 budou starat laserové zdroje, jež jsou o poznání menší. Mají totiž pouze několik mikronů v průměru, silnici ovšem dokážou osvětlit na 500 metrů dopředu (v Mnichově to umí ještě o sto metrů dále), přičemž světelný paprsek je dvakrát jasnější a třikrát zářivější než v případě „matrixovských LEDek”.

Stejně jako u dosavadních diod se rovněž očekává využití na běžném silničním modelu, v tomto směru však Audi nezveřejnilo žádné podrobnosti. Momentálně tak víme pouze tolik, že tuto technologii bude na závodních okruzích používat speciál R18 e-tron quattro soutěžící v šampionátu Le Mans Series. Vůbec bychom se ale nedivili, kdyby Audi laserovými světlomety vybavilo novou generaci R8, jejíž debut se letos očekává, popř. některou další z letošních novinek.

To jsou ovšem spekulace, od kterých raději rychle utečeme zpátky ke koncepční realitě. Ta ovšem oproti dříve představenému žlutému exempláři de facto staví pouze na červené barvě Plasma Red, jinak zůstalo vše při starém. V interiéru tak i nadále najdeme třídimenzionální displej, se kterým kooperuje procesor Tegra 30 od firmy Nvidia.

Pod kapotou pak těžkotonážní vůz (nesmíme zapomínat, že váží 1 850 kg) hostí hybridní pohonné ústrojí složené ze čtyřlitrového osmiválce s dvojitým přeplňováním a elektromotoru. Jeho kombinovaný výkon 700 koní a 800 Nm jej přitom dostane z klidu na stovku za 3,7 sekundy, zatímco nejvyšší rychlost činí 305 km/h.

O spotřebě asi nemá smysl hovořit, udávaného průměru 2,5 l/100 km totiž bez elektrického dopingu nedosáhnete ani omylem. Padesátikilometrový dojezd čistě na elektřinu by však reálný být mohl, i když jen šnečím tempem.


Audi Sport Quattro Laserlight jde po krku BMW i8 i s laserovými světly - 1 - Audi Sport Quattro laserlight 01Audi Sport Quattro Laserlight jde po krku BMW i8 i s laserovými světly - 2 - Audi Sport Quattro laserlight 02Audi Sport Quattro Laserlight jde po krku BMW i8 i s laserovými světly - 3 - Audi Sport Quattro laserlight 03Audi Sport Quattro Laserlight jde po krku BMW i8 i s laserovými světly - 4 - Audi Sport Quattro laserlight 04Audi Sport Quattro Laserlight jde po krku BMW i8 i s laserovými světly - 5 - Audi Sport Quattro laserlight 05Audi Sport Quattro Laserlight jde po krku BMW i8 i s laserovými světly - 6 - Audi Sport Quattro laserlight 06
Nová verze konceptu Audi Sport Quattro vypadá naprosto stejně jako předchozí žlutá. Změnila se pouze technologie čelních světel

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.