Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi Sport Quattro: do výroby s pětiválcem o výkonu 400 koní a nižší hmotností
12.12.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německá automobilka nakonec upřednostnila výrobu prvního představeného konceptu před hybridem. Důvodem bude nejspíš hmotnost.
O snahách Audi dostat koncepční Quattro do produkce jsme již hovořili. Stejně jako jsme zmiňovali, že v Ingolstadtu přemýšlejí, zda dát zelenou spíše pětiválcovému konceptu nebo novějšímu hybridu, který do hvězdných výšin vyšponoval jak výkon, tak i hmotnost. Nakonec však vedení čtyř kruhů chce dokázat, že ví, po čem sportovní fanoušci touží a legendární Quattro se tedy vrátí se stejným počtem válců, jaký byl zasvěcen i originálu.
To znamená, že německá novinka by v roce 2015 měla dorazit nejen na zkrácené platformě Audi A6, ale rovněž s 2,5litrovým pětiválcem. Ten by měl být naladěn na 340 až 360 koní, problémem ale prý nebude ani vyšponování této síly až na rovné čtyři stovky. Díky tomu by se produkční verze konceptu Sport Quattro dostala mezi Audi R8 a TT RS, což by německé automobilce více než vyhovovalo.
V rámci koncepce máme počítat s motorem uloženým vpředu a pohonem všech kol (s názvem Quattro to ostatně ani jinak nejde). Navzdory zapojení obou náprav se ale Audi chce zaměřit na co nejnižší možnou hmotnost. Ručičky vah se tak mají pohybovat okolo 1 300 kilogramů, na čemž bude mít velkou zásluhu hojné využití hliníku a karbonových vláken.
Neznámou je tak momentálně především design, podle všeho by ale taktovku nad celým projektem měla držet společnost Italdesign, kterou značka v posledních letech odkoupila. Cena pak rozhodně nebude lidová, přičemž v interiéru by vůz mohl nabídnout dva plnohodnotné přední sedáky a nouzovou zadní lavici. Na detaily si ale raději počkáme.
Původní koncept Audi Sport Quattro se nakonec stane realitou
Zdroj: Auto Motor und Sport
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 4 hodinami - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
včera - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nové na MotoForum.cz
- Valencia odřeknuta, termín finále o týden později 14:44
- Pátek v Sepangu 11:04
- Časový program PETRONAS Grand Prix of Malaysia včera 17:00
- Moto2 Sepang: Azman a Pawi 30.10.2024
- Pomalu se plní startovní rošt WorldSSP 2025 29.10.2024
Nejčtenější články
- Šéf sportovní divize Mercedesu je totálně mimo. I po fiasku hybridního C63 věří, že si lidé místo pro V8 přijdou pro elektromotor
3.10.2024 - VW Golf během tří generací zdražil téměř na dvojnásobek. Němci vyjmenovali důvody, které k tomu vedly
3.10.2024 - Nový rekord silniční F1 Mercedesu z Nordschleife ukazuje hlavně slabiny pohonu, na záznam z jízdy se chvílemi nedá dívat
3.10.2024 - Do Evropy míří čínská značka, která levným soupeřem Octavie válcuje Škodu, sem ale táhne s jiným zbožím
3.10.2024 - Ruskému trhu s ojetinami dodnes vládne Lada, po které Češi toužili naposledy před 35 léty. Proč tomu tak je?
3.10.2024
Živá témata na fóru
- vyber motorky 11.01. 17:02 - jerry
- Rychlodotazy 11.01. 16:16 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 11.01. 15:52 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.01. 14:04 - M.Z.
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.01. 12:00 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 11.01. 09:42 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 10.31. 19:38 - M.Z.
- Policejní kontroly a měření 10.31. 19:33 - řidičBOB