Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi Sport Quattro: do výroby s pětiválcem o výkonu 400 koní a nižší hmotností
12.12.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německá automobilka nakonec upřednostnila výrobu prvního představeného konceptu před hybridem. Důvodem bude nejspíš hmotnost.
O snahách Audi dostat koncepční Quattro do produkce jsme již hovořili. Stejně jako jsme zmiňovali, že v Ingolstadtu přemýšlejí, zda dát zelenou spíše pětiválcovému konceptu nebo novějšímu hybridu, který do hvězdných výšin vyšponoval jak výkon, tak i hmotnost. Nakonec však vedení čtyř kruhů chce dokázat, že ví, po čem sportovní fanoušci touží a legendární Quattro se tedy vrátí se stejným počtem válců, jaký byl zasvěcen i originálu.
To znamená, že německá novinka by v roce 2015 měla dorazit nejen na zkrácené platformě Audi A6, ale rovněž s 2,5litrovým pětiválcem. Ten by měl být naladěn na 340 až 360 koní, problémem ale prý nebude ani vyšponování této síly až na rovné čtyři stovky. Díky tomu by se produkční verze konceptu Sport Quattro dostala mezi Audi R8 a TT RS, což by německé automobilce více než vyhovovalo.
V rámci koncepce máme počítat s motorem uloženým vpředu a pohonem všech kol (s názvem Quattro to ostatně ani jinak nejde). Navzdory zapojení obou náprav se ale Audi chce zaměřit na co nejnižší možnou hmotnost. Ručičky vah se tak mají pohybovat okolo 1 300 kilogramů, na čemž bude mít velkou zásluhu hojné využití hliníku a karbonových vláken.
Neznámou je tak momentálně především design, podle všeho by ale taktovku nad celým projektem měla držet společnost Italdesign, kterou značka v posledních letech odkoupila. Cena pak rozhodně nebude lidová, přičemž v interiéru by vůz mohl nabídnout dva plnohodnotné přední sedáky a nouzovou zadní lavici. Na detaily si ale raději počkáme.









Původní koncept Audi Sport Quattro se nakonec stane realitou
Zdroj: Auto Motor und Sport
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 2 hodinamiElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Dokument poprvé ukazuje nehodu bývalého moderátora Top Gearu, která mu znetvořila obličej, i její následky. Z uvolněných záběrů mrazí
před hodinouŘešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 2 hodinamiNová auta zkrachovalého Fiskeru nechali opuštěná u silnice, teď je rozprodávají v aukci za směšné sumy
před 4 hodinamiTroufnete si? Nejlevnější moderní Lamborghini v prodeji stojí míň než dražší Škody, a to ani moc nejezdilo
před 5 hodinamiDosud neúspěšné Subaru se dočkalo o mnoho lákavější nové verze, brzdí ji ale stále stejný problém
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.20. 10:02 - řidičBOB
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- BMW Divize 04.19. 14:58 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 04.19. 14:29 - pavproch
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins