Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi šetří? Jak kde, nový šéf sportovní divize slíbil dvojnásobek ostrých RS
10.11.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Podle bývalého šéfa Lamborghini se dočkáme dvojnásobného množství sportovních derivátů. Čekat mezi nimi lze RS4, RS5 a možná i ostřejší R8.
Není již žádným tajemstvím, že Audi opouští svět Le Mans. Jakkoliv jde ale o poněkud hořkou pilulku, musíme ji skousnout. Stejně jako přibližně 300 zaměstnanců německé značky, jenž měli vytrvalostní závody na starosti. Řada z nich zamíří do nových oddělení, dva klíčoví lidé z této divize ovšem u automobilky definitivně končí. A jedním z nich je sám Wolfgang Ullrich, který zastával vedoucí post v motorsportu Audi od roku 1993.
Ullrich předá své pravomoci i zkušenosti Dieteru Grassovi, aktuálnímu šéfovi programu DTM, v průběhu příštího roku. Jeho další kroky jsou přitom neznámé, v 66 letech ale dost možná odejde do důchodu. Více se ovšem ví o osudu Jorga Zandera, který řady divize Audi Sport rozšířil teprve loni jako technický ředitel. Právě tuto pozici by měl zastávat i nadále, ovšem u týmu Sauber. Ve Formuli 1 totiž již působil, a to až do roku 2009.
Kam přesně pak zamíří zbytek týmu, je nyní sporné. Dá se ovšem předpokládat, že jeho část rozšíří silniční divizi oddělení Audi Sport. Její šéf Stephan Winkelmann totiž nově uvedl, že během příštích osmnácti měsíců máme očekávat zdvojnásobení nabídky modelů RS. Ke stávajícím sedmi vozům, jenž zahrnují Audi R8 či TT RS, má totiž přibýt dalších osm vrcholných derivátů.
Winkelmann ovšem již neupřesnil, s jakými novinkami máme počítat. Jistými kandidáty jsou ovšem modely RS4 a RS5, pravděpodobné jsou i ostré varianty Audi Q5 a A1. Kromě toho se mluví o ještě extrémnějším provedení supersportu R8, byť v takovém případě by značka se čtyřmi kruhy poněkud zastínila sesterské Lamborghini Huracán.
Jakkoliv je však tento model obestřen otazníky, více samostatných modelů divize se na rozdíl od plánované expanze AMG nedočkáme. Winkelmann totiž dodal, že „nebudeme dělat to, co oni. Máme sice mnoho plánů, ale zatím je neodhalíme. Je totiž lepší, když toho budeme slibovat méně a posléze toho dodáme více.“
Uvidíme tedy, co přesně nás v příštích 18 měsících čeká. Jistotou je však nárůst prodejů, byť nikoliv na úroveň AMG, které aktuálně expeduje přes 80 tisíc exemplářů ročně. Audi totiž sice „počítá tento rok s dvouciferným nárůstem“, nicméně i tak by mělo přerůst pouze přes metu 20 tisíc dodaných aut.
Audi pustilo do světa nové video, ve kterém se loučí s Le Mans
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Rusové nasadili svůj podomácku vyrobený motor V16 do staré Lady, jako Bugatti tak úplně nejede
včera - Český designér vrátil život legendární Škodě 110 R, v moderním provedení vypadá stejně úchvatně jako originál
včera - Franco Colapinto, nové „zázračné dítě” Formule 1, si utahuje z ekologických aktivistů, něco takového se dnes neodpouští
3.11.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Za cenu tuctové Octavie TDI můžete mít výjimečný sporťák s obřím motorem V6, 400 koňmi a manuálem. Ani pořádně nejel
před 11 hodinami - Rusové nasadili svůj podomácku vyrobený motor V16 do staré Lady, jako Bugatti tak úplně nejede
včera - Studie podporující elektromobily se obrátila pro jejím autorům. Většina lidí už není ani ochotna si takové auto někdy koupit
včera - Kia brání bizarní vzhled své poslední novinky. „Tasmánský čert” prý jako náklaďáky z SSSR vypadá schválně
včera - Nadšenec si levně koupil historicky největší propadák Mercedesu-AMG. Za 5 let skromného ježdění dal za servis 988 tisíc
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 11.05. 00:03 - mattonecz
- Lampárna (stěžovatelna) 11.04. 23:28 - Kavis
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 11.04. 21:32 - Kavis
- Policejní kontroly a měření 11.04. 19:26 - řidičBOB
- VZKAZY 11.04. 19:12 - petr_riha
- Onboard videa 11.04. 08:44 - Truck Daškam
- vyber motorky 11.03. 21:59 - M.Z.
- Zákaz zastavení a pokuta 11.03. 10:34 - řidičBOB