Audi S9 dorazí v roce 2017, Panamera z Ingolstadtu nabídne přes 600 koní

Britům se podařilo vyštrachat další detaily k zatím neodhalené studii Audi A9. Velké čtyřdvéřové „kupé” se stane i základem verze S9 s nemalým výkonem.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Audi S9 dorazí v roce 2017, Panamera z Ingolstadtu nabídne přes 600 koní

20.9.2014 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Audi S9 dorazí v roce 2017, Panamera z Ingolstadtu nabídne přes 600 koní

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Britům se podařilo vyštrachat další detaily k zatím neodhalené studii Audi A9. Velké čtyřdvéřové „kupé” se stane i základem verze S9 s nemalým výkonem.

O tom, že u Audi pracují na modelu A9, se mluví už pěkných pár let. Je to logické - němečtí výrobci se pouští do dalších a dalších automobilových tříd a i když své portfolio rozšiřují hlavně o stále menší modely, ani cesty vzhůru jim nejsou zapovězeny. I letos jsme tak mluvili o tom, že Audi novou vlajkovou loď skutečně postaví, tehdy ale ještě nebylo jasné, oč přesně půjde.

Od minulého týdne ale víme podstatně více. A9 se - nikoli překvapivě - stane velkým „čtyřdvéřovým kupé” neboli sedanem, který tvary zádě připomene stylovější typ automobilu. Půjde tak ve stopách Porsche Panamera, nezůstane ale jen při tom. Novinka se také, alespoň po technické a designové stránce, vydá cestičkou vyšlapanou příští generací modelu A8. Tomu také napovídá příchod na trh někdy mezi léty 2016 a 2017, kdy už by další A8 měla být na trhu.

Zdá se tedy, že už víme dost, teď ale víme ještě více, neboť kolegové z britského Autocaru přišli s dalšími detaily. Nejzajímavějším z nich je, že novinka dostane také verzi S9, která s motorem 4,0 V8 biturbo pošle na všechna čtyři kola výkon přes 600 koní. Zatím není jasné, zda si vůz nevyslouží i provedení RS, které bylo dosud klasičtěji střiženému sedanu A8 zapovězeno. Pokud by někdy Audi chtělo prolomit bariéru „velký sedan a verze RS”, pak by to v případě vrcholné A9 dávalo smysl více než kdy dříve.

Jako správná vlajková loď má A9 vsadit všechny další technické vychytávky, které jsou Audi dostupné dnes nebo které se mají během dalších let stát něčím běžnějším. Vůz by tak měl standardně disponovat laserovými světly, což při jejich prakticky neexistující parabole dává prostor k experimentování se vzhledem přídě. Právě na ten by mělo dojít - pojetí hlavních světel a masky chladiče má zamířit zcela novým směrem.

Z dalších technických detailů můžeme dodat, že vůz použije platformu MLB Evo, což je ingolstadtský název pro platformu MLB upravenou tak, aby byla aspoň trochu unikátní - cestou úplné koncernové unifikace čtyři kruhy jít nechtějí. A pochopitelně, vůz nedostane jen verzi S9, ale i slabší provedení. Standardnější provedení by měly pohánět benzinové motory 3,0 V6 biturbo, slabší 4,0 V8 biturbo a to by v tom byl čert, aby nedošlo i na nějaký diesel.

Více se dozvíme snad už na podzimním autosalonu v Los Angeles, kde by A9 měla debutovat coby koncept jako jedna ze tří světových premiér automobilky. Třeba Němci řeknou i něco k chystané S9...


Audi S9 dorazí v roce 2017, Panamera z Ingolstadtu nabídne přes 600 koní - 1 - Audi A9 2014 predstavaAudi S9 dorazí v roce 2017, Panamera z Ingolstadtu nabídne přes 600 koní - 2 - Audi A9 render 01Audi S9 dorazí v roce 2017, Panamera z Ingolstadtu nabídne přes 600 koní - 3 - Audi A9 render 02
Je zatím otázkou, jak by nová A9 mohla vypadat. Dosavadní ilustrace dávají pár vodítek, realita ale může být nakonec úplně jiná

Zdroj: Autocar

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.