Audi S7 Sportback: osmiválcové bi-turbo znovu zasahuje

Audi vyvinulo motor 4,0 TFSI a chce jej hned od začátku využít, jak to jen jde. V mírně odlišném naladění jej krom nové S8 dostal i model S7 Sportback.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Audi S7 Sportback: osmiválcové bi-turbo znovu zasahuje

31.8.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Audi S7 Sportback: osmiválcové bi-turbo znovu zasahuje

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Audi vyvinulo motor 4,0 TFSI a chce jej hned od začátku využít, jak to jen jde. V mírně odlišném naladění jej krom nové S8 dostal i model S7 Sportback.

Jen houšť a větší kapky. Ne snad, že by nám „eSková” Audi nějak zvlášť zvyšovala tep, v záplavě všemožných elektrických, hybridních a dvouválcových strojů je to přece jen příjemné zpestření. A to zvláště v tomto počtu - vedle modelů S8 2012 a nové S6 totiž Audi naráz vyrukovalo i s přiostřenou S7 Sportback. A tak se pojďme podívat, co nabídne.

Výchozí A7 Sportback byla poprvé pořádně představena přibližně před rokem, a tak se své ostré verze dočkala o poznání dříve než zmiňovaná A8. Je třeba říci, že čehokoli neočekávaného najdete na následujících řádcích velmi málo, neboť S7 Sportback je podobně jako A7 jen přestylizovanou S6, a tak nabízí zcela totožnou techniku jen v trochu jiném balení. Pokud si tedy přečtete naše představení nové S6, budete alespoň co do techniky předem vědět vše podstatné.

Začít ale musíme u vzhledu, který je typicky „audistický”, rozumějte nenápadný. Že jde o vůz s výkonem přes 400 koní a ne jen o nějaký paket S line navěšení na dýchavičný turbodiesel poznají jen znalci stejně jako v případě všech dnešních novinek s písmenem S v názvu. Maska chladiče, nárazníky, výfuky, kola - to je vše, co je specifické zvenku, sedadla, volant a hlavice voliče automatické převodovky pak znamenají kompletní výčet toho, co je jiné uvnitř. Zatímco u S8 šlo podobný přístup hodnotit jako vhodný, u přece jen stylovější S7 na ním až tak nejásáme. Někteří zákazníci jistě budou chtít, aby jejich vůz na ulici zářil více, však proč jinak by vůbec „šli” do řady A7?

Pod kapotou už lze hovořit o malé bouři, když si před předními kola našel místo nový osmiválec 4,0 TFSI. Pochopitelně nedostal tolik výkonu jako S8, v nižší řadě se musí spokojit s naladěním na 420 koní, jenž generuje spolu s otáčkami točivý moment o výši až 550 Nm. Je pozoruhodné, že na rozdíl od S8, která si s výkonem mezigeneračně polepšila, S6 a S7 (jakkoli žádná S7 dříve nebyla, ale berme ji jako nástupce S6) o část svého výkonu přišla. Motor 5,2 V10 v naladění pro tuto třídu disponoval až 435 koňmi.

Dynamika je přesto uspokojivá - přenos výkonu má v tomto případě na starosti dvouspojkový automat S-tronic (DSG), který má spolu s se samosvorným středovým diferenciálem pochopitelně na povel všechna čtyři kola. Zrychlení na stovku zvládne S7 za 4,9 sekundy, maximální rychlost je více než očekávatelných 250 km/h. Kombinovaná spotřeba dle euronorem činí jen 9,7 litru benzinu na 100 km a jsme opravdu zvědavi, jak ji vůz bude dosahovat i v praxi. I v tomto případě samozřejmě těží nejen ze zatím blíže nepopsaného řešen´5 „odpojování” poloviny válců, ale i systému start and stop nebo rekuperace drobné části kinetické energie skrze alternátor.

Také v tomto případě má vůz k dispozici vzduchové odpružení podvozku s adekvátním naladěním s několika výchozími stupni přepínatelnými pomocí ovladače Audi drive select. Větší jsou i brzdy, v základu opět ocelové, za příplatek keramické. Kola jsou v základu devatenáctipalcová, připlatit si ale můžete i za „dvacítky”.

Nepochybujte o tom, že také S7 zažije svou premiéru na letošním autosalonu ve Frankfurtu, do prodeje by se pak mělo dostat začátkem roku 2012. Na ceny a případné další zajímavé detaily si tak musíme ještě chvíli počkat.


Audi S7 Sportback: osmiválcové bi-turbo znovu zasahuje - 1 - Audi S7 Sportback 01Audi S7 Sportback: osmiválcové bi-turbo znovu zasahuje - 2 - Audi S7 Sportback 02Audi S7 Sportback: osmiválcové bi-turbo znovu zasahuje - 3 - Audi S7 Sportback 03Audi S7 Sportback: osmiválcové bi-turbo znovu zasahuje - 4 - Audi S7 Sportback 04Audi S7 Sportback: osmiválcové bi-turbo znovu zasahuje - 5 - Audi S7 Sportback 05Audi S7 Sportback: osmiválcové bi-turbo znovu zasahuje - 6 - Audi S7 Sportback 06Audi S7 Sportback: osmiválcové bi-turbo znovu zasahuje - 7 - Audi S7 Sportback 07Audi S7 Sportback: osmiválcové bi-turbo znovu zasahuje - 8 - Audi S7 Sportback 08Audi S7 Sportback: osmiválcové bi-turbo znovu zasahuje - 9 - Audi S7 Sportback 09Audi S7 Sportback: osmiválcové bi-turbo znovu zasahuje - 10 - Audi S7 Sportback 10Audi S7 Sportback: osmiválcové bi-turbo znovu zasahuje - 11 - Audi S7 Sportback 11Audi S7 Sportback: osmiválcové bi-turbo znovu zasahuje - 12 - Audi S7 Sportback 12
Nové AUdi S7 Sportback na všech zprvu uvolněných snímcích

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.