Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi S7 Sportback: osmiválcové bi-turbo znovu zasahuje
31.8.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Audi vyvinulo motor 4,0 TFSI a chce jej hned od začátku využít, jak to jen jde. V mírně odlišném naladění jej krom nové S8 dostal i model S7 Sportback.
Jen houšť a větší kapky. Ne snad, že by nám „eSková” Audi nějak zvlášť zvyšovala tep, v záplavě všemožných elektrických, hybridních a dvouválcových strojů je to přece jen příjemné zpestření. A to zvláště v tomto počtu - vedle modelů S8 2012 a nové S6 totiž Audi naráz vyrukovalo i s přiostřenou S7 Sportback. A tak se pojďme podívat, co nabídne.
Výchozí A7 Sportback byla poprvé pořádně představena přibližně před rokem, a tak se své ostré verze dočkala o poznání dříve než zmiňovaná A8. Je třeba říci, že čehokoli neočekávaného najdete na následujících řádcích velmi málo, neboť S7 Sportback je podobně jako A7 jen přestylizovanou S6, a tak nabízí zcela totožnou techniku jen v trochu jiném balení. Pokud si tedy přečtete naše představení nové S6, budete alespoň co do techniky předem vědět vše podstatné.
Začít ale musíme u vzhledu, který je typicky „audistický”, rozumějte nenápadný. Že jde o vůz s výkonem přes 400 koní a ne jen o nějaký paket S line navěšení na dýchavičný turbodiesel poznají jen znalci stejně jako v případě všech dnešních novinek s písmenem S v názvu. Maska chladiče, nárazníky, výfuky, kola - to je vše, co je specifické zvenku, sedadla, volant a hlavice voliče automatické převodovky pak znamenají kompletní výčet toho, co je jiné uvnitř. Zatímco u S8 šlo podobný přístup hodnotit jako vhodný, u přece jen stylovější S7 na ním až tak nejásáme. Někteří zákazníci jistě budou chtít, aby jejich vůz na ulici zářil více, však proč jinak by vůbec „šli” do řady A7?
Pod kapotou už lze hovořit o malé bouři, když si před předními kola našel místo nový osmiválec 4,0 TFSI. Pochopitelně nedostal tolik výkonu jako S8, v nižší řadě se musí spokojit s naladěním na 420 koní, jenž generuje spolu s otáčkami točivý moment o výši až 550 Nm. Je pozoruhodné, že na rozdíl od S8, která si s výkonem mezigeneračně polepšila, S6 a S7 (jakkoli žádná S7 dříve nebyla, ale berme ji jako nástupce S6) o část svého výkonu přišla. Motor 5,2 V10 v naladění pro tuto třídu disponoval až 435 koňmi.
Dynamika je přesto uspokojivá - přenos výkonu má v tomto případě na starosti dvouspojkový automat S-tronic (DSG), který má spolu s se samosvorným středovým diferenciálem pochopitelně na povel všechna čtyři kola. Zrychlení na stovku zvládne S7 za 4,9 sekundy, maximální rychlost je více než očekávatelných 250 km/h. Kombinovaná spotřeba dle euronorem činí jen 9,7 litru benzinu na 100 km a jsme opravdu zvědavi, jak ji vůz bude dosahovat i v praxi. I v tomto případě samozřejmě těží nejen ze zatím blíže nepopsaného řešen´5 „odpojování” poloviny válců, ale i systému start and stop nebo rekuperace drobné části kinetické energie skrze alternátor.
Také v tomto případě má vůz k dispozici vzduchové odpružení podvozku s adekvátním naladěním s několika výchozími stupni přepínatelnými pomocí ovladače Audi drive select. Větší jsou i brzdy, v základu opět ocelové, za příplatek keramické. Kola jsou v základu devatenáctipalcová, připlatit si ale můžete i za „dvacítky”.
Nepochybujte o tom, že také S7 zažije svou premiéru na letošním autosalonu ve Frankfurtu, do prodeje by se pak mělo dostat začátkem roku 2012. Na ceny a případné další zajímavé detaily si tak musíme ještě chvíli počkat.
Nové AUdi S7 Sportback na všech zprvu uvolněných snímcích
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera (3) - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 (4) - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025 (3)
Nové na MotoForum.cz
- Sepang Shakedown test 1. den: Nejrychlejším Pol Espargaro včera 11:20
- News z EWC Endurance včera 11:00
- Indian Sport Chief RT a Super Chief Dark Horse 2025: stylové cruisery včera 08:00
- König mění Německo za Španělsko a také kubaturu 30.1.2025
- MotoGP-Shakedown: Kdo bude testovat v pátek v Sepangu? 30.1.2025
Nejnovější články
- Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera (3) - Fiat chce vrátit do hry možná nejlepší a určitě nejdrsnější Pandu, dojíždí ale na následky svých předchozích chyb
včera - Také Mercedes žaluje EU kvůli clům na auta Číny, ač z Číny žádné své vozy do Evropy nedováží
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.31. 20:51 - Truck Daškam
- OT - zavírám krám, uklízím 01.31. 20:14 - petr_riha
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus