Audi S6 2012: další do klubu „čtyřválcových”

Tradiční předstupeň ostrého Audi RS6 je na světě. Nový model dostal osmiválcové čtyřlitrové bi-turbo, odpojování poloviny válců a 420 koní výkonu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Audi S6 2012: další do klubu „čtyřválcových”

31.8.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Audi S6 2012: další do klubu „čtyřválcových”

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Tradiční předstupeň ostrého Audi RS6 je na světě. Nový model dostal osmiválcové čtyřlitrové bi-turbo, odpojování poloviny válců a 420 koní výkonu.

Pokud jste propadli vozům značky Audi, máme pro vás dnes opravdu mnoho radosti. Nepamatuji, že by se kdy v minulosti stalo, aby ingolstadtská automobilka odhalila rovné tři „eSkové” modely naráz, přesně to se ale dnes stalo. Vedle nové S8 s 520 koňmi a S7 Sportback se 420 hřebci vám tak můžeme představit i zbrusu nové Audi S6 2012, které má s S7 pochopitelně hodně společného. Ale protože tento vůz považujeme ze všech tří jmenovaných za „řidičsky nejpotentnější” a my se snažíme psát hlavně pro ty z vás, kteří řízení nepovažují jen za občasnou nutnost, se mu budeme věnovat o něco podrobněji.

Je trochu smutné, že Audi vzalo všechny tři novinky jako přes kopírák. Zatímco v případě techniky jsme už dávno věděli, že půjde o velmi podobně koncipované vozy a ostatně takovým myšlenkám nahrávala i nekonečná snaha automobilek o maximální snižování výrobních nákladů, u vzhledu jsme doufali, že se je Audi pokusí alespoň trochu odlišit. Nestalo se. U S8, S7 a nakonec i S6 můžeme vidět prakticky úplné stejná vzhledová specifika, kterými jsou jiná maska chladiče, jiná nárazníky, nová kola a čtveřice koncovek výfuků. Nakonec i ta kola jsou ve všech případech podobná a myslíme si, že trochu více kreativity by v tomto případě neuškodilo.


Audi S6 2012: další do klubu „čtyřválcových” - 1 - Audi S6 2012 08Audi S6 2012: další do klubu „čtyřválcových” - 2 - Audi S6 2012 09Audi S6 2012: další do klubu „čtyřválcových” - 3 - Audi S6 2012 10

S6 přesto vypadá na přiložených obrázcích alespoň trochu agresivněji, ale je to dáno jen červeným lakováním sedanu. Když se podíváte na fotky bílého kombi Avant, je jakýkoli dojem ze zvýšené vizuální atraktivity ten tam. Jistě, nepochybujeme o tom, že řada zákazníků tento přístup ocení, ale když už nic jiného, aspoň na trochu jiná specifika u S6, S7 a S8 dojít mohlo. Interiér je v tomto případě vyšperkován opět hlavně sportovními sedadly, volantem a několika dalšími detaily, aspoň že ta sedadla s diagonálním prošitím vypadají vskutku lahodně.

Pasáž o technice může být, tedy pokud jste četli některý z našich dalších dnešních článků, menší déja-vu, ale nemůžeme jinak, neboť vše níže popsané je zkrátka „déja utilisé”, ať zůstaneme na francouzské vlně. Srdcem vozu je tedy zbrusu nový motor 4,0 TFSI o objemu čtyř litrů (alespoň Audi o objemu zatím v obchodních názvech motorů nelže) v osmi válcích. Stejně jako u S7 je naladěn na maximální výkon 420 koní pramenící z točivého momentu 550 Nm, který je podle jistě idealizovaných firemních dat dostupný v rozmezí 1 400 až 5 300 otáček.

Audi S6 2012: další do klubu „čtyřválcových” - 4 - Audi S6 Avant 2012 05Audi S6 2012: další do klubu „čtyřválcových” - 5 - Audi S6 Avant 2012 06Audi S6 2012: další do klubu „čtyřválcových” - 6 - Audi S6 Avant 2012 07

O přenos výkonu se v tomto případě stará sedmistupňový automat S-tronic s dvojicí spojek, který - jak zřejmě tušíte - bude pro vůz jedinou volbou, manuální převodovky v této třídě v Evropě očividně skončily. Výkon dále putuje do středového diferenciálu s omezenou svorností a dále na obě osy s vlastními nápravovými diferenciály. S touto výbavičkou vůz zrychluje na stovku za 4,8 sekundy s karoserií sedan a 4,9 v případě kombi Avant. S6 sedan je tedy o něco málo rychlejší než S7, patrně kvůli nižší hmotnosti, přesné číslo ale v tomto případě neznáme. Je vůbec třeba hovořit o maximální rychlosti? Tak dobře: činí 250 km/h a na starost ji má samozřejmě elektronický omezovač.

Motor vozu je sice o něco slabší než předchozí 5,2 V10 a jakou bude mít v reálu spotřebu teprve uvidíme, před testy normovaného apetitu se ale tváří jako hotový beránek. Jednak mu k tomu pomáhá samotný nižší objem nahrazený dvojicí turb, pak ale i systém odpojování čtveřice válců. Audi ani v případě S6 nenaznačilo jeho přesnější parametry, pokud si ale přečtete naše představení Mercedesu SLK 55 AMG 2012, které takovým řešením disponuje též, budete zřejmě na svém. Dá se tedy očekávat možnost manuálního odpojení „poloviny motoru” v nižších otáčkách, kde se agregát bude toulat hlavně při testu normované spotřeby. Krom toho dostal i systémy jako je start/stop nebo „inteligentní” alternátor, což všechno má za následek kombinovanou spotřebu 9,7 litru benzinu pro S6 sedan a 9,8 pro Avant.

Audi S6 2012: další do klubu „čtyřválcových” - 7 - Audi S6 2012 11Audi S6 2012: další do klubu „čtyřválcových” - 8 - Audi S6 2012 12Audi S6 2012: další do klubu „čtyřválcových” - 9 - Audi S6 Avant 2012 09

Podvozek vozu má opět vzduchové zavěšení, které dovoluje jak nastavení plně adaptivní, tak řidičem různě a priori definované, vždy je ale oproti běžné A6 sníženo o 1 cm. I v tomto případě jsou standardem prý výkonné brzdy s ocelovými kotouči, „keramika” je za příplatek. Kola jsou standardně 19", za příplatek 20" a pokud se nemýlíme, oba designy jsou k vidění na přiložených fotkách.

Premiéra na IAA ve Frankfurtu, začátek prodejů zjara roku 2012 a zatím neznámé ceny, to jsou zbývající kamínky do mozaiky známých informací. Další se určitě dozvíme právě na nejvýznamnějším německém autosalonu.

Všechny uvolněné snímky Audi S6 2012 s karoserií sedan

Audi S6 2012: další do klubu „čtyřválcových” - 10 - Audi S6 2012 01Audi S6 2012: další do klubu „čtyřválcových” - 11 - Audi S6 2012 02Audi S6 2012: další do klubu „čtyřválcových” - 12 - Audi S6 2012 03Audi S6 2012: další do klubu „čtyřválcových” - 13 - Audi S6 2012 04Audi S6 2012: další do klubu „čtyřválcových” - 14 - Audi S6 2012 05Audi S6 2012: další do klubu „čtyřválcových” - 15 - Audi S6 2012 06Audi S6 2012: další do klubu „čtyřválcových” - 16 - Audi S6 2012 07Audi S6 2012: další do klubu „čtyřválcových” - 17 - Audi S6 2012 08Audi S6 2012: další do klubu „čtyřválcových” - 18 - Audi S6 2012 09Audi S6 2012: další do klubu „čtyřválcových” - 19 - Audi S6 2012 10Audi S6 2012: další do klubu „čtyřválcových” - 20 - Audi S6 2012 11Audi S6 2012: další do klubu „čtyřválcových” - 21 - Audi S6 2012 12Audi S6 2012: další do klubu „čtyřválcových” - 22 - Audi S6 2012 13

Všechny uvolněné snímky Audi S6 Avant 2012

Audi S6 2012: další do klubu „čtyřválcových” - 23 - Audi S6 Avant 2012 01Audi S6 2012: další do klubu „čtyřválcových” - 24 - Audi S6 Avant 2012 02Audi S6 2012: další do klubu „čtyřválcových” - 25 - Audi S6 Avant 2012 03Audi S6 2012: další do klubu „čtyřválcových” - 26 - Audi S6 Avant 2012 04Audi S6 2012: další do klubu „čtyřválcových” - 27 - Audi S6 Avant 2012 05Audi S6 2012: další do klubu „čtyřválcových” - 28 - Audi S6 Avant 2012 06Audi S6 2012: další do klubu „čtyřválcových” - 29 - Audi S6 Avant 2012 07Audi S6 2012: další do klubu „čtyřválcových” - 30 - Audi S6 Avant 2012 08Audi S6 2012: další do klubu „čtyřválcových” - 31 - Audi S6 Avant 2012 09Audi S6 2012: další do klubu „čtyřválcových” - 32 - Audi S6 Avant 2012 10

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.