Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi S6 2012: další do klubu „čtyřválcových”
31.8.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Tradiční předstupeň ostrého Audi RS6 je na světě. Nový model dostal osmiválcové čtyřlitrové bi-turbo, odpojování poloviny válců a 420 koní výkonu.
Pokud jste propadli vozům značky Audi, máme pro vás dnes opravdu mnoho radosti. Nepamatuji, že by se kdy v minulosti stalo, aby ingolstadtská automobilka odhalila rovné tři „eSkové” modely naráz, přesně to se ale dnes stalo. Vedle nové S8 s 520 koňmi a S7 Sportback se 420 hřebci vám tak můžeme představit i zbrusu nové Audi S6 2012, které má s S7 pochopitelně hodně společného. Ale protože tento vůz považujeme ze všech tří jmenovaných za „řidičsky nejpotentnější” a my se snažíme psát hlavně pro ty z vás, kteří řízení nepovažují jen za občasnou nutnost, se mu budeme věnovat o něco podrobněji.
Je trochu smutné, že Audi vzalo všechny tři novinky jako přes kopírák. Zatímco v případě techniky jsme už dávno věděli, že půjde o velmi podobně koncipované vozy a ostatně takovým myšlenkám nahrávala i nekonečná snaha automobilek o maximální snižování výrobních nákladů, u vzhledu jsme doufali, že se je Audi pokusí alespoň trochu odlišit. Nestalo se. U S8, S7 a nakonec i S6 můžeme vidět prakticky úplné stejná vzhledová specifika, kterými jsou jiná maska chladiče, jiná nárazníky, nová kola a čtveřice koncovek výfuků. Nakonec i ta kola jsou ve všech případech podobná a myslíme si, že trochu více kreativity by v tomto případě neuškodilo.
S6 přesto vypadá na přiložených obrázcích alespoň trochu agresivněji, ale je to dáno jen červeným lakováním sedanu. Když se podíváte na fotky bílého kombi Avant, je jakýkoli dojem ze zvýšené vizuální atraktivity ten tam. Jistě, nepochybujeme o tom, že řada zákazníků tento přístup ocení, ale když už nic jiného, aspoň na trochu jiná specifika u S6, S7 a S8 dojít mohlo. Interiér je v tomto případě vyšperkován opět hlavně sportovními sedadly, volantem a několika dalšími detaily, aspoň že ta sedadla s diagonálním prošitím vypadají vskutku lahodně.
Pasáž o technice může být, tedy pokud jste četli některý z našich dalších dnešních článků, menší déja-vu, ale nemůžeme jinak, neboť vše níže popsané je zkrátka „déja utilisé”, ať zůstaneme na francouzské vlně. Srdcem vozu je tedy zbrusu nový motor 4,0 TFSI o objemu čtyř litrů (alespoň Audi o objemu zatím v obchodních názvech motorů nelže) v osmi válcích. Stejně jako u S7 je naladěn na maximální výkon 420 koní pramenící z točivého momentu 550 Nm, který je podle jistě idealizovaných firemních dat dostupný v rozmezí 1 400 až 5 300 otáček.
O přenos výkonu se v tomto případě stará sedmistupňový automat S-tronic s dvojicí spojek, který - jak zřejmě tušíte - bude pro vůz jedinou volbou, manuální převodovky v této třídě v Evropě očividně skončily. Výkon dále putuje do středového diferenciálu s omezenou svorností a dále na obě osy s vlastními nápravovými diferenciály. S touto výbavičkou vůz zrychluje na stovku za 4,8 sekundy s karoserií sedan a 4,9 v případě kombi Avant. S6 sedan je tedy o něco málo rychlejší než S7, patrně kvůli nižší hmotnosti, přesné číslo ale v tomto případě neznáme. Je vůbec třeba hovořit o maximální rychlosti? Tak dobře: činí 250 km/h a na starost ji má samozřejmě elektronický omezovač.
Motor vozu je sice o něco slabší než předchozí 5,2 V10 a jakou bude mít v reálu spotřebu teprve uvidíme, před testy normovaného apetitu se ale tváří jako hotový beránek. Jednak mu k tomu pomáhá samotný nižší objem nahrazený dvojicí turb, pak ale i systém odpojování čtveřice válců. Audi ani v případě S6 nenaznačilo jeho přesnější parametry, pokud si ale přečtete naše představení Mercedesu SLK 55 AMG 2012, které takovým řešením disponuje též, budete zřejmě na svém. Dá se tedy očekávat možnost manuálního odpojení „poloviny motoru” v nižších otáčkách, kde se agregát bude toulat hlavně při testu normované spotřeby. Krom toho dostal i systémy jako je start/stop nebo „inteligentní” alternátor, což všechno má za následek kombinovanou spotřebu 9,7 litru benzinu pro S6 sedan a 9,8 pro Avant.
Podvozek vozu má opět vzduchové zavěšení, které dovoluje jak nastavení plně adaptivní, tak řidičem různě a priori definované, vždy je ale oproti běžné A6 sníženo o 1 cm. I v tomto případě jsou standardem prý výkonné brzdy s ocelovými kotouči, „keramika” je za příplatek. Kola jsou standardně 19", za příplatek 20" a pokud se nemýlíme, oba designy jsou k vidění na přiložených fotkách.
Premiéra na IAA ve Frankfurtu, začátek prodejů zjara roku 2012 a zatím neznámé ceny, to jsou zbývající kamínky do mozaiky známých informací. Další se určitě dozvíme právě na nejvýznamnějším německém autosalonu.
Všechny uvolněné snímky Audi S6 2012 s karoserií sedan
Všechny uvolněné snímky Audi S6 Avant 2012
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024 - Někteří žasnou, že Bugatti dodělalo majitelce do auta držák na nápoje, přitom je to hloupost jako ze Simply Clever Škody
21.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Výsledek srovnání ostrých kombíků Audi a BMW na sněhu nutně překvapí, ještě před 5 léty by bylo všechno jinak
včera - Spolu s automobilkami padají ke dnu i jejich dealeři. Nevydělávají téměř nic, zisky jim klesly o 34 procent skoro na nulu
včera (1) - Kdysi populární francouzský luxusní koráb téměř do jednoho zabila rez a nespolehlivost, pár zachovalých kusů dnes koupíte lacino
včera - U soudu se provalilo, že krachující největší evropský výrobce motorek má na skladech 265 tisíc neprodaných strojů, to nemůže přežít
včera - Jedno z posledních opravdu dobrých BMW má na kahánku. Pokud máte zájem, objednávejte, příští rok se nad ním zavře voda
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva