Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi S4 Avant 2016 je venku, s 354 koňmi dá stovku za 4,9 sekundy
24.2.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německé kombi má vpředu přeplňovaný tříválec, vzadu pak zavazadelník o objemu až 1 510 l. Automat je samozřejmostí, pohon všech čtyř kol též.
Ženevský autosalon je již prakticky za dveřmi, pročež nepřekvapí, že na světlo světa vylézají další a další novinky. Aktuálně si tak můžeme představit Audi S4 Avant, které stejně jako sedan odhalený již loni v září ve Frankfurtu profituje hlavně z nového třílitrového šestiválce TFSI. Jeho výkon činí 354 koní, zatímco v případě točivého momentu máme tu čest s 500 Nm. Výkon pak na všechna čtyři kola přenáší standardně dodávaná osmistupňová převodovka.
Značka uvádí, že pro S4 Avant není problémem sprint z klidu na stovku za 4,9 sekundy, nejvyšší rychlost pak končí na tradičních 250 km/h. V rámci normovaného cyklu si S4 Avant řekne o 7,5 litru benzinu na sto kilometrů, k čemuž má napomáhat i tzv. režim plachtění. Ten je aktivován v rychlostech od 55 do 160 km/h po vyšlápnutí plynového pedálu, zmiňovanou akceleraci pak do značné míry ovlivňuje nakrátko zpřevodovaný automat.
Zmiňovaný pohon všech kol počítá se samosvorným diferenciálem, který standardně posílá 60 procent výkonu na zadní nápravu. V případě potřeby prý dokáže přenést až 85 % koní dozadu, případně pak 70 % dopředu, jakkoli tato prohlášení je vždy třeba brát s rezervou. Mimo to nechybí ani vektorování točivého momentu vylepšující stabilitu při rychlé jízdě v zatáčkách, čemuž může dále napomoci příplatkový sportovní diferenciál regulující výkon mezi zadními koly.
Vůz používá nové pětiprvkové přední a zadní zavěšení, se kterým je spárován sportovní podvozek snížený vůči standardu o 23 milimetrů. Zmínit pak můžeme i elektromechanický posilovač řízení či 18palcová litá kola osazená pneumatikami o rozměru 245/40. Ta je možné vyměnit za příplatkové devatenáctky, stejně jako se lze standardně dodávané černě lakované brzdové třmeny vyměnit na červené. Kotouče o rozměru 350 mm však zůstávají.
Uvnitř nabízí S4 Avant virtuální kokpit s 12,3palcovým přístrojovým štítem či sedadla čalouněná již ve standardu kůží Nappa. V rámci doplňků je ovšem možné sáhnout také po sportovní variantě, která počítá s integrovanou opěrkou hlavy a masážním strojkem. Mimo to tu máme multimediální systém MMI či připojení k internetu pomocí sítě LTE. Zavazadelník pak stejně jako u základní verze pobere 505 až 1 510 litrů.
Ve finále již můžeme zmínit pouze bezpečnostní výbavu zahrnující kupříkladu systém Traffic Jam přebírající kontrolu za řidiče v rychlostech od 0 do 65 km/h, nebo hmotnost 1 675 kg. Do prodeje se Audi S4 Avant dostane v příštích měsících, přičemž na německém trhu startuje na částce 61 150 Eur (cca 1 653 000 Kč).



















Audi S4 Avant dostalo do vínku 354 koní, s nimiž stovku zvládne za 4,9 sekundy. Do zavazadlového prostoru přitom pobere až 1 510 litrů nákladu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
Nový dvourotorový Wankel je hotový, říká šéf Mazdy, k návratu rotačních sporťáků brání poslední překážka
včeraŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
včeraPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
včeraLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
včeraRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva