Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi S4 Avant 2016 je venku, s 354 koňmi dá stovku za 4,9 sekundy
24.2.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německé kombi má vpředu přeplňovaný tříválec, vzadu pak zavazadelník o objemu až 1 510 l. Automat je samozřejmostí, pohon všech čtyř kol též.
Ženevský autosalon je již prakticky za dveřmi, pročež nepřekvapí, že na světlo světa vylézají další a další novinky. Aktuálně si tak můžeme představit Audi S4 Avant, které stejně jako sedan odhalený již loni v září ve Frankfurtu profituje hlavně z nového třílitrového šestiválce TFSI. Jeho výkon činí 354 koní, zatímco v případě točivého momentu máme tu čest s 500 Nm. Výkon pak na všechna čtyři kola přenáší standardně dodávaná osmistupňová převodovka.
Značka uvádí, že pro S4 Avant není problémem sprint z klidu na stovku za 4,9 sekundy, nejvyšší rychlost pak končí na tradičních 250 km/h. V rámci normovaného cyklu si S4 Avant řekne o 7,5 litru benzinu na sto kilometrů, k čemuž má napomáhat i tzv. režim plachtění. Ten je aktivován v rychlostech od 55 do 160 km/h po vyšlápnutí plynového pedálu, zmiňovanou akceleraci pak do značné míry ovlivňuje nakrátko zpřevodovaný automat.
Zmiňovaný pohon všech kol počítá se samosvorným diferenciálem, který standardně posílá 60 procent výkonu na zadní nápravu. V případě potřeby prý dokáže přenést až 85 % koní dozadu, případně pak 70 % dopředu, jakkoli tato prohlášení je vždy třeba brát s rezervou. Mimo to nechybí ani vektorování točivého momentu vylepšující stabilitu při rychlé jízdě v zatáčkách, čemuž může dále napomoci příplatkový sportovní diferenciál regulující výkon mezi zadními koly.
Vůz používá nové pětiprvkové přední a zadní zavěšení, se kterým je spárován sportovní podvozek snížený vůči standardu o 23 milimetrů. Zmínit pak můžeme i elektromechanický posilovač řízení či 18palcová litá kola osazená pneumatikami o rozměru 245/40. Ta je možné vyměnit za příplatkové devatenáctky, stejně jako se lze standardně dodávané černě lakované brzdové třmeny vyměnit na červené. Kotouče o rozměru 350 mm však zůstávají.
Uvnitř nabízí S4 Avant virtuální kokpit s 12,3palcovým přístrojovým štítem či sedadla čalouněná již ve standardu kůží Nappa. V rámci doplňků je ovšem možné sáhnout také po sportovní variantě, která počítá s integrovanou opěrkou hlavy a masážním strojkem. Mimo to tu máme multimediální systém MMI či připojení k internetu pomocí sítě LTE. Zavazadelník pak stejně jako u základní verze pobere 505 až 1 510 litrů.
Ve finále již můžeme zmínit pouze bezpečnostní výbavu zahrnující kupříkladu systém Traffic Jam přebírající kontrolu za řidiče v rychlostech od 0 do 65 km/h, nebo hmotnost 1 675 kg. Do prodeje se Audi S4 Avant dostane v příštích měsících, přičemž na německém trhu startuje na částce 61 150 Eur (cca 1 653 000 Kč).
Audi S4 Avant dostalo do vínku 354 koní, s nimiž stovku zvládne za 4,9 sekundy. Do zavazadlového prostoru přitom pobere až 1 510 litrů nákladu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
před 55 minutami - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
včera - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders včera 09:58
- Startovní listina NTC 2025 včera 08:49
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku včera 08:00
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
- Dakar 2025 je už prakticky rozhodnuto 16.1.2025
Nejčtenější články
- Carlos Tavares poprvé promluvil od chvíle, kdy skončil jako šéf Stellantisu. Teď prý za všechno může EU
18.12.2024 - Nové levné SUV Škody se začalo vyrábět. Za jeho cenu to bude pecka jako hrom, která by Škodu vytáhla z problémů
18.12.2024 - Bohaté lidi nezajímá, jaký pohon má jejich auto, tvrdí šéf Jaguaru. Je to ale opak toho, co už zjistila konkurence
18.12.2024 - BMW už v lednu ukáže budoucnost interiérů svých aut, jde nad tím jen znovu kroutit hlavou
18.12.2024 - Na které elektromobily je v zimě nejmenší spoleh? Některým klesá dojezd o polovinu, dobíjí se až o hodinu déle
18.12.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva