Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi S4 2017: nová S4 dostane vyšší výkon, u kompresoru ale zůstane
15.7.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Sportovní varianta dostane evoluční verzi stávajícího přeplňovaného šestiválce. Jeho výkon naroste zhruba na 370 koní kvůli odstupu od S3.
Novou generaci Audi A4 již známe do nejmenších podrobností. Pravda, stále ještě nedošlo k výstavnímu debutu, který proběhne na autosalonu ve Frankfurtu, mezinárodním testům či zahájení prodeje. Vše je ale otázka příštích několika málo měsíců, pročež můžeme vzít křišťálovou kouli a zadívat se do trochu vzdálenější budoucnosti. Ta je spojena se sportovní verzí S4, která by se měla ukázat někdy v průběhu příštího roku.
Pro automobilku se čtyřmi kruhy ve znaku je přitom zásadní otázkou při vývoji výkon a rychlost tohoto derivátu. V žádném případě totiž model S4 nesmí být převálcován menším Audi S3, které sice dostalo do vínku „pouze“ přeplňovaný čtyřválec a 300 koní, ovšem svého šestiválcového bratříčka z generace B8 dokázalo díky nižší hmotnosti a rychlejší převodovce zadupat do prachu. Lidé z prodeje tak náhle měli problém.
Tohoto interního souboje se ovšem značka nově chce vyvarovat, pročež výkon novinky posune někam do okolí 360 až 370 koní. Tím S4 zapadne přesně mezi modely S3 a chystané RS4, se kterým ovšem nebude sdílet motor. Oba vozy sice dostanou přeplňovaný šestiválec, nicméně ten méně výkonný by i nadále měl zůstat u kompresoru, zatímco potentnější dostane dvojité přeplňování turbodmychadlem.
S třílitrovou pohonnou jednotkou TFSI bude opětovně spřažena sedmistupňová automatická převodovka S tronic. Audi sice naznačuje, že v závislosti na poptávce možná nabídne také manuál, těmto slibům ale příliš nevěříme, alespoň ne v Evropě (v USA zůstává předchozí S4 k mání s ručním řazením do konce svých dnů). Rozhodně však nepochybujeme o tom, že vůz bude opětovně k mání jako sedan i jakožto kombi. Výše zmíněné RS4 pak dorazí pouze jakožto tradiční Avant.
Nic bližšího momentálně již nezaznělo, nicméně prototypy již brázdí Nürburgring. Dá se tedy předpokládat, že zmínkami o tomto sportovním derivátu vás budeme zásobovat stále častěji. Momentálně tak již jen dodáme, že s ohledem na navýšení výkonu a nižší hmotnost, kterou dostalo do vínku již standardní Audi A4, lze očekávat zrychlení na stovku někde okolo 4,7 sekundy.
Nové Audi S4 již pilně trénuje na Ringu
Zdroj: Car and Driver
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nejnovější články
- Jediná Čechy ve velkém nechtěná bazarová škodovka se dá pořád koupit v krásném stavu, na západě o ni stojí
před 7 hodinami - Nástupcem propadáku, který nezachránil ani Lewis Hamilton, si Mercedes není jistý tak moc, že ho faceliftoval ještě před premiérou
před 8 hodinami - Rolls-Royce ukázal nový obří 20válcový motor, tomu se říká lék na nemoci doby
před 10 hodinami - Jaguarem na poslední chvíli zaříznuté turbínové superauto nakonec míří na silnice, jeho autor ho prostě musel dokončit
před 11 hodinami - Elektrický Mercedes za deště shořel majiteli pod rukama a zapálil mu dům, i když hodiny stál a ani se nenabíjel
dnes
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva