Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi S4 2017: nová S4 dostane vyšší výkon, u kompresoru ale zůstane
15.7.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Sportovní varianta dostane evoluční verzi stávajícího přeplňovaného šestiválce. Jeho výkon naroste zhruba na 370 koní kvůli odstupu od S3.
Novou generaci Audi A4 již známe do nejmenších podrobností. Pravda, stále ještě nedošlo k výstavnímu debutu, který proběhne na autosalonu ve Frankfurtu, mezinárodním testům či zahájení prodeje. Vše je ale otázka příštích několika málo měsíců, pročež můžeme vzít křišťálovou kouli a zadívat se do trochu vzdálenější budoucnosti. Ta je spojena se sportovní verzí S4, která by se měla ukázat někdy v průběhu příštího roku.
Pro automobilku se čtyřmi kruhy ve znaku je přitom zásadní otázkou při vývoji výkon a rychlost tohoto derivátu. V žádném případě totiž model S4 nesmí být převálcován menším Audi S3, které sice dostalo do vínku „pouze“ přeplňovaný čtyřválec a 300 koní, ovšem svého šestiválcového bratříčka z generace B8 dokázalo díky nižší hmotnosti a rychlejší převodovce zadupat do prachu. Lidé z prodeje tak náhle měli problém.
Tohoto interního souboje se ovšem značka nově chce vyvarovat, pročež výkon novinky posune někam do okolí 360 až 370 koní. Tím S4 zapadne přesně mezi modely S3 a chystané RS4, se kterým ovšem nebude sdílet motor. Oba vozy sice dostanou přeplňovaný šestiválec, nicméně ten méně výkonný by i nadále měl zůstat u kompresoru, zatímco potentnější dostane dvojité přeplňování turbodmychadlem.
S třílitrovou pohonnou jednotkou TFSI bude opětovně spřažena sedmistupňová automatická převodovka S tronic. Audi sice naznačuje, že v závislosti na poptávce možná nabídne také manuál, těmto slibům ale příliš nevěříme, alespoň ne v Evropě (v USA zůstává předchozí S4 k mání s ručním řazením do konce svých dnů). Rozhodně však nepochybujeme o tom, že vůz bude opětovně k mání jako sedan i jakožto kombi. Výše zmíněné RS4 pak dorazí pouze jakožto tradiční Avant.
Nic bližšího momentálně již nezaznělo, nicméně prototypy již brázdí Nürburgring. Dá se tedy předpokládat, že zmínkami o tomto sportovním derivátu vás budeme zásobovat stále častěji. Momentálně tak již jen dodáme, že s ohledem na navýšení výkonu a nižší hmotnost, kterou dostalo do vínku již standardní Audi A4, lze očekávat zrychlení na stovku někde okolo 4,7 sekundy.



Nové Audi S4 již pilně trénuje na Ringu
Zdroj: Car and Driver
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejoblíbenější produkt VW nestrádá. Jeho loňské prodeje se dokonce vyšplhaly na rekordní úroveň, za vším hledejte cenu
před 55 minutamiU Volva už nemyslí hlavou. Stáhli bizarní reklamu vytvořenou AI z toho nejabsurdnějšího důvodu: Kvůli emisím CO2
včeraAž bude VW opravdu zoufalý a ztratí zbytky sebevědomí, přijde s tímhle: Modelem ID.1 „oholeným” až na kost
11.3.2025
Nejnovější články
Nejoblíbenější produkt VW nestrádá. Jeho loňské prodeje se dokonce vyšplhaly na rekordní úroveň, za vším hledejte cenu
před 55 minutamiElektrická party zdarma v Rakousku končí. Elektromobily budou podléhat silniční dani, majitelé zaplatí až desítky tisíc ročně
před hodinouVW přiznává, že svůj „levný” elektrický model nedokáže prodávat se ziskem, ztráty zmírní čínskými díly a portugalskou výrobou
před 3 hodinamiNa nová kola slavného úpravce se radši nedívejte moc dlouho, mohli byste se pozvracet
před 4 hodinamiGreen Deal EU může nabrat docela nový směr. Zavřené továrny VW by mohly posloužit výrobě zbraní, nebylo by to poprvé
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 03.13. 14:26 - jerry
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 03.13. 11:26 - pavproch
- Rodinné a pohodlné auto pro malé 3 děti 03.13. 09:47 - koffee
- vyber motorky 03.12. 22:58 - abgx1
- Lampárna (stěžovatelna) 03.12. 20:12 - M.Z.
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 03.12. 11:28 - řidičBOB
- Hon na piráty 03.12. 11:27 - řidičBOB
- Rychlodotazy 03.12. 09:33 - Spectral