Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi RS7 Sportback 2013 má po premiéře, také liftback pojede až 305 km/h
14.1.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Po premiéře kombíku nám liftback nepřinesl mnoho překvapení. Při jeho výkonu 560 koní a ohromující dynamice to ale příliš nevadí.
Tak tu konečně oficiálně máme třetí díl skládačky modelů Audi RS pro rok 2013. Jak jsme totiž před časem informovali, německá automobilka hodlá letos svou nabídku obohatit hned čtyřmi výkonnými verzemi. Premiéru kabrioletu RS5 máme dávno za sebou, stejné je to i v případě kombíku RS6 Avant. S příchodem liftbacku RS7 Sportback na detroitský autosalon nám tak zbývá již jen jediná neznámá, kterou se zřejmě stane Audi RS Q3, tedy první SUV značky ověnčené dvěma ikonickými písmeny. Spekulace o tomto příspěvku si ovšem necháme na příště, místo toho se zaměříme na věci potvrzené.
To v případě modelu RS7 znamená prakticky do puntíku stejnou techniku jako u kombíku RS6. Tedy dvakrát přeplňovaný čtyřlitrový motor V8 o výkonu 560 koní a točivém momentu 700 Nm, který doplní osmistupňová automatická převodovka a pohon všech kol quattro. Audi přitom počítá se zrychlením z klidu na stovku za 3,9 sekundy a nejvyšší rychlostí 250 km/h, což jsou stejné hodnoty jako u Avantu. I u liftbacku přitom můžete sáhnout po paketu Dynamic, který maximální tempo navýší na 280 km/h, se sadou Dynamic Plus lze počítat dokonce s rychlostí 305 km/h.
Identická hodnota také platí pro průměrnou spotřebu 9,8 l/100 km, na jejímž laboratorním dosažení se podílí hlavně deaktivace poloviny válců. V reálu stoprocentně můžete počítat s vyššími hodnotami, zvláště, pokud se rozhodnete využít bezezbytku využít potenciálu nově naladěného podvozku. K dispozici jsou také vzduchové měchy, s nimiž přichází snížení světlé výšky o 20 mm.
I tyto doplňky jsou k mání pro oba modely, stejně jako brzdové komponenty. V základu totiž i RS7 dostane ocelové kotouče o průměru 390 mm. Za nějaký čtvrtmilion korun je ovšem můžete nahradit karbon-keramikou o průměru 420 mm, jíž doplňují antracitově lakované šestipískové třmeny.
Speciálně pro RS7 jsou pak vyhrazeny některé designy litých kol, přičemž standardem je 20palcový rozměr se sedmi paprsky. Sáhnout je ale možné i po jednadvacítkách ve třech různých stylech. Další odklon od kombíku pak logicky určuje tvar karoserie, s nímž přichází velikost zavazadelníku v rozmezí 535 až 1 390 litrů.
Interiér však již opět nese známky koncernu, což znamená trapně zploštělý volant, karbonové obklady nebo čalounění v kombinaci kůže/Alcantara. V základu kromě toho dostáváte xenony, monitor tlaku v pneu, třízónovou klimatizaci, tempomat, či dokonce stopky na měření časů na okruhu.
Cenu modelu, která by byla jediným překvapením, Audi prozatím neoznámilo. S ohledem na konkurenční BMW M6 Gran Coupé bychom ale mohli klidně počítat i s částkou okolo 3,3 milionu korun.
Po stránce mechanické se nové Audi RS7 Sportback neliší od nedávno představeného kombíku RS6 Avant. V kombinaci s výkonem 560 koní ovšem nabídne maximálně 1 390 litrů objemu v zavazadlovém prostoru
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024 - Někteří žasnou, že Bugatti dodělalo majitelce do auta držák na nápoje, přitom je to hloupost jako ze Simply Clever Škody
21.12.2024
Nejnovější články
- Na dvě části zaměstnanců VW dopadnou úspory obzvlášť tvrdě, platy jim budou klesat rok co rok 6 let, 4 tisíce míst bude zrušeno
před hodinou - Výsledek srovnání ostrých kombíků Audi a BMW na sněhu nutně překvapí, ještě před 5 léty by bylo všechno jinak
včera - Spolu s automobilkami padají ke dnu i jejich dealeři. Nevydělávají téměř nic, zisky jim klesly o 34 procent skoro na nulu
včera (1) - Kdysi populární francouzský luxusní koráb téměř do jednoho zabila rez a nespolehlivost, pár zachovalých kusů dnes koupíte lacino
včera - U soudu se provalilo, že krachující největší evropský výrobce motorek má na skladech 265 tisíc neprodaných strojů, to nemůže přežít
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva