Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi RS6 Avant 2013: výkon nové RS6 šel dolů, dynamika nikoli
5.12.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Osmiválcový model s výkonem 560 koní je lehčí o 100 kg než dosud, jede až 305 km/h a na stovku zrychlí za 3,9 s. A vypadá o dost agresivněji.
Tak takhle vypadá igolstadtská odpověď na mnichovské BMW M5. Audi nový kombík RS6 Avant popisuje jako „výkonný sportovní vůz na každý den“, což souvisí se změnou vzhledu i nárůstem výkonu pod kapotou oproti standardu. Oproti předchozím reinkarnacím jsou přitom sportovní doplňky viditelnější než kdy předtím. Zvláště při pohledu na čelní masku, která dostala matné hliníkové rámování a obří nápis quattro. Ještě větší jsou pak chladící otvory v předním nárazníku.
Upravovala se také záď, kterou nyní zdobí střešní spoiler, integrovaný difuzor a dvojice koncovek výfuku. Změny oproti standardu pak ještě zahrnují vytažené blatníky, do nichž ideálně zapadají 20palcová litá kola (za příplatek jsou k mání jednadvacítky). Mimo to Audi při výrobě použilo více odlehčených materiálů, nové RS6 tak váží o 100 kg méně než předchůdce (nebyla to ale zřejMě až taková výzva, předchozí RS6 byla s 2 025 kg dost těžké auto). Jeho délka přesto narostla na 4 979 mm, zatímco zavazadelník nabídne až 1 680 litrů objemu.
Interiér byl oháknut do kůže, Alcantary a karbonu, kterým společnost dělají metalické doplňky. Volant se samozřejmě pyšní naprosto neužitečnou (i když velmi populární) zploštělou spodní částí, dveřní prahy dostaly podsvícené ozdobné lišty a multimediální systém MMI zahrnuje navigaci. Za příplatek je navíc k mání head-up displej, připojení k internetu nebo audio systém Bang & Olufsen s 15 reproduktory.
Zákazníci se kromě toho mohou rozhodnout, zda vzadu chtějí dva standardní sportovní sedáky, třímístná lavice je totiž za příplatek. V případě převodovek je jedinou volbou osmistupňový automat, který sílu motoru směřuje na všechna čtyři kola. Na výběr je ovšem podvozek, kde základem je vzduchové odpružení a světlá výška snížená o 20 mm.
Dokoupit ovšem lze sportovní variantu, která používá ocelové pružiny a tlumiče Dynamic Ride Control umožňující hned tři úrovně nastavení. Stabilizační program pak byl obdařen módem Sport, jenž umožňuje úplné vypnutí stabilizace. V tu chvíli zřejmě oceníte možnost nákupu karbon-keramických brzd o průměru 420 mm, standardem jsou 390 mm ocelové kotouče svírané šestipískovými červeně lakovanými třmeny.
Výraznou změnou samozřejmě prošel motorový prostor, kde již nenajdete desetiválcový motor z produkce Lamborghini, nýbrž čtyřlitrový osmiválec, který svou práci odvádí také v Bentley Continental. Oproti předchozímu RS6 poklesl výkon z 580 na 560 koní, nové Audi přesto stovky dosáhne za pouhých 3,9 s. Tedy o půlsekundy rychleji než minulá generace, o čtyři desetinky rychleji než BMW M5 a třeba také jen o dvě desetiny pomaleji než inovované Gallardo.
Nejvyšší rychlost motoru, který 700 Nm točivého momentu nabízí v rozmezí 1 750 až 5 500 otáček, končí obligátní hodnotou 250 km/h. Audi ovšem nabízí hned dvojí překalibrování. V rámci paketu Dynamic můžete RS6 rozjet na 280 km/h, s balíčkem Dynamic Plus pak dokonce na 305 km/h. Díky deaktivaci poloviny válců a systému start/stop by přitom průměrná spotřeba měla klesnout na 9,8 l/100 km.
Tato hodnota je samozřejmě teoretická a záviset bude hlavně na míře sešlápnutí pedálu. Stejně tak se cena bude odvíjet od množství příplatků. Startovat by ovšem měla na sumě okolo 2 250 000 Kč.
Nová RS6 vypadá agresivněji než dříve a také je o dost rychlejší. A to přesto, že její výkon poklesl a hmotnost se zase tak moc nesnížila
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
včera - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024 - Někteří žasnou, že Bugatti dodělalo majitelce do auta držák na nápoje, přitom je to hloupost jako ze Simply Clever Škody
21.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii včera 12:07
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship včera 12:00
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Expert rozebral vrcholnou „papalášskou” Ladu na díly. A objevil komponenty ze všech koutů světa
včera - Elektrická Kia se zrychlením supersportů ruinuje majitele, roční se po obřím propadu hodnoty prodává téměř za polovinu
včera - BMW už za týden zredukuje emise svých dieselů o 90 procent, k dobrému mu to ale nikdo nepřičte
včera - Elektrická strategie Porsche totálně selhává. Neprodává Taycan, neprodává Macan, neumí vyvinout lepší 718, novinkám vrací benziny
včera - Hyundai se dál otáčí k zákazníkům zády. Obří designovou bizarnost nového SUV ještě snesou, konec nejzajímavějších motorů už míň
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva