Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi RS6 a RS7 performance: 605 koní z továrny, stovka za 3,7 s, 305 km/h
22.10.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německá dvojka dostala do vínku posílený V8 s nímž ji i na 305 km/h musí zastavit omezovač. Mimo to dorazil i snížený podvozek či agresivnější vzhled.
Audi v průběhu léta odhalilo nový model S8 plus, který do vínku dostal kromě agresivnějšího vzhledu také modifikovaný čtyřlitrový osmiválec TFSI. Tato pohonná jednotka zásobovala všechna čtyři kola 605 koňmi a 750 Newtonmetry, což se podepsalo na lepší jízdní dynamice. Jelikož stejný motor slouží také pod kapotou Audi RS6 Avant a RS7, dalo se očekávat, že i tato dvojice se dočká obdobné rošády. Na potvrzení této domněnky jsme přitom dlouho čekat nemuseli, neboť automobilka verze nazvané „performance“ odhalila právě dnes.
Jak tedy již bylo uvedeno výše, oba vozy mohou počítat s výkonem 605 koní a točivým momentem 750 Nm, který je ovšem k dispozici pouze krátkodobě. Standardem je 700 Nm. Stovku přitom RS6 i RS7 zdolají již za 3,7 sekundy, tedy o dvě desetiny rychleji než základní provedení. Ještě lepší je následná dynamika, neboť rychlost 200 km/h je pokořena za 12,1 sekundy, tedy o čtrnáct desetin dříve než u běžných modelů. Nejvyšší rychlost sice končí na obligátní dvěstěpadesátce, s paketem Dynamic však může narůst na 280 či 305 km/h.
Vyššího výkonu dosáhli technici Audi především za pomoci nové mapy pohonné jednotky, která počítá s vyššími otáčkami a větším plnícím tlakem turbodmychadel. Systém COD, který dokáže při částečném zatížení deaktivovat polovinu válců, však zůstává zachován. Počítat tedy máme u kombíku s normovanou spotřebou 9,6 litru na sto kilometrů, zatímco liftback je papírově o jednu desetinu paliva úspornější. Emise CO2 pak činí 223 g/km, respektive 221 g/km.
Od pohonné jednotky se můžeme přesunout k osmistupňovému automatu Tiptronic s pádly řazení pod kůží obšitým volantem, který je jedinou volbou. Stejně jako systém pohonu všech kol quattro, jenž za optimálních podmínek posílá 60 procent výkonu na zadní nápravu, která může být spražena se sportovním diferenciálem. Jeho součástí je pak aktivní vektorování točivého momentu mezi vnějším a vnitřním kolem.
Dále můžeme zmínit sportovní podvozek snížený vůči standardu o 20 milimetrů, který je ovšem možné nahradit adaptivní technikou Dynamic Ride Control. Mezi příplatky nechybí ani progresivní řízení s variabilním převodem, tlačítko RS umožňující přepínání mezi jednotlivými řidičskými režimy Auto, Comfort, Dynamic a Individual je však již součástí základní výbavy.
Po stránce exteriérové dostaly modely RS6 Avant performance a RS7 performance do vínku především 21palcová litá kola, která u kombíku obouvají ve všech rozích pneumatiky o rozměru 285/30, u liftbacku pak o rozměru 275/30. Standardem jsou ventilované odlehčené brzdy, za příplatek je ale možné sáhnout po karbon-keramických kotoučích.
Dále lze zmínit ještě lehce přeprofilované nárazníky, jiný výplet čelní masky či nové boční prahy. Přibyly také metalické doplňky lakované matně titanovým odstínem, zatímco paletu barev rozšířil exkluzivní modrý odstín Ascari. Veškeré další modifikace však již souvisí s interiérem, kam se nastěhovala sportovní sedadla čalouněná kombinací kůže a Alcantary.
Opomenout pak nesmíme ještě na kontrastní švy, karbonové dekory či specifický přístrojový štít, tím nám ale novinky končí. Dodat tak můžeme pouze cenu pro německý trh, která startuje na sumě 117 000 Eur (cca 3 169 000 Kč) v případě kombíku nebo na částce 121 700 Eur (3 296 000 Kč) u liftbacku. Prodej začíná již v listopadu.
Výkon 605 koní dostalo jak Audi RS6 Avant performance...
...tak i RS7 performance. Oba modely tak pokoří stovku již za 3,7 sekundy
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 8 hodinami - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejčtenější články
- První elektrický Jaguar je takový průšvih, že jej automobilka po sérii požárů raději vykupuje od lidí zpět
26.11.2024 - Prý poslední spalovací Alfa Romeo se předvedla při akceleraci na 333 km/h, je to ještě smutnější podívaná, než by vás napadlo
26.11.2024 - Můžete se „ustávkovat” k smrti, ale nic nezměníte. Šéf VW říká, že zavírání továren a hromadnému propouštění už nejde zabránit
26.11.2024 - Nový čínský luxusní vůz si potají hraje na Mercedes a Maybach. Jeho jméno je směšné, prodejní plány výrobce ještě víc
26.11.2024 - Motor V16 nového Bugatti poprvé předvedl svůj skutečný zvuk, v 500 km/h bude znít jako stíhačka z druhé světové
26.11.2024
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch