Home > Rubriky a sekce > Představení, Představení > Článek
Audi RS5 oficiálně: motor 4,2 V8 a 450 koní
22.2.2010 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
A je to tady, otázky, které ještě včera na vyřešení čekaly, jsou zodpovězeny. Už se nemusíme dohadovat, co bude pod kapotou Audi RS5. Automobilka prozradila, že to bude osmiválec o objemu 4,2 l a výkonu 450 k.
Nechybuji o tom, že včerejší únik výstavního prospektu přiměl Audi k časnějšímu zveřejnění kompletního popisu své sportovní novinky, modelu RS5. A dostali jsme popis nejen motoru, ale i zbytku pohonné soustavy. Nebylo by to Audi, aby nepřišlo s komplikovaným pohonem všech kol a automatickou převodovkou.
Začněme u motoru. Jak jsme včera správně tipovali, pod kapotu se nastěhoval benzínový osmiválec s atmosférickým plněním a přímým vstřikováním paliva, který se poprvé objevil v první generaci Audi RS4. V RS5 je naladěn na výkon 450 k (331 kW) při 8 250 1/min, točivý moment vrcholí na 430 N.m mezi 4 000 a 6 000 1/min. Celých 1 725 kg těžký vůz s ním z 0 n 100 km/h zrychlí za 4,6 s. Maximální rychlost je standardně omezena na 250 km/h, ovšem za příplatek může jít omezovač „z domu” a pak to můžete rozjet až na 280 km/h. Tohle vše zní uvěřitelně, ovšem uváděná průměrná spotřeba je, diplomaticky řečeno, z říše pohádek. Prý 10,8 l na 100 km.
Na motor navazuje sedmistupňová automatická dvouspojková převodovka S-tronic. Samozřejmostí je v jejím případě možnost manuálního řazení a možnost nastavení jejího chování. Buď necháte všechno rozhodování na elektronice a ta se pak snaží přizpůsobit vašemu stylu řízení, nebo nastavíte komfortní či dynamický způsob řazení. O manuální převodvce se v tiskových materiálech bohužel vůbec nehovoří. To znamená jediné, nebude k dispozici.
Výstup z převodovky je potřeba dostat na kola a o to se stará firemní systém pohonu všech kol quattro. V zájmu vylepšení účinnosti přenosu výkonu na silnici dostalo RS5 mezinápravový diferenciál se samouzamykacím převodem s věncovým kolem (crown-gear). Ten umí poslat až 70 % výkonu na přední a 85 % na zadní nápravu. Za normálních podmínek je poměr 40:60 ve prospěch zadní nápravy. K rozdělení výkonu dochází nejen mezi nápravami, ale také přímo na nápravách. Při jízdě na limitu, kdy má jedno z kol na náprávě snahu začít se protáčet, ho elektronika přibrzdí a pošle tak větší část výkonu na vnější kolo. To nejen že zvýší celkovou trakci, ale ještě přispěje k snažšímu vykroužení zatáčky.
Zbytek výbavy RS5 už se nese ve standardním Audi duchu. V základní nabídce je Audi drive select, stabilizační systém (prý ho půjde úplně vypnout), 19" RS kola, difusor a zadní spoiler, který se automaticky vysouvá při dosažení 120 km/h. Za příplatek pak jsou karbonové brzdy a dynamické aktivní řízení, jehož převod se přizpůsobuje rychlosti vozu, a 20" kola.
Pokud vás tohle vše oslovilo, už na jaře si RS5 můžete za cca 77 000 EUR objednat u některého z německých dealerů.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholné elektrické Porsche vyzvalo na souboj spalovací Ferrari a motorku Yamahy, nemělo to dělat
včera - Tesla Cybertruck explodovala před Trumpovým hotelem a zabila nejméně jednoho člověka, Musk nikdy nic takového neviděl
2.1.2025 - Tři závodníci při noční honičce vypekli s policií, nechytila ani jednoho z nich
31.12.2024
Nejčtenější články
- Zkrachovalé Recaro vstalo z popela. Slavný výrobce sedadel bude žít dál, mnoho z něj ale nezbude
6.12.2024 - Člen Schumacherovy ochranky ukradl fotky paralyzovaného šampiona. Rodinu vydíral o 377 milionů, pak sklapla past
6.12.2024 - Mezi odbory a VW už je to osobní. Rodiny majitelů berou 25 milionů týdně, jsme národu pro smích, říká vrchní odborářka
6.12.2024 - Audi žádá majitele plug-in hybridních modelů, aby je nedobíjeli doma ani za jízdy, mohou jim shořet pod rukama
6.12.2024 - Elon Musk chce ve své nové pozici zrušit letní čas, pro jednou udělal něco, čemu většina lidí tleská
6.12.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva