Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi RS5 DTM 2014: loňský vítěz po lehké revizí opět cílí na vrchol
5.3.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Závodní verze německého kupé dostala nová zrcátka, zavěšení kol, boční spoilery a zadní blatníky. Ambice či motorový prostor se nemění.
Pokud na letošním ženevském autosalonu přijde řeč na motorsport, pak se dozajista bude točit hlavně kolem Le Mans. Výstaviště Palexpo hostí minulé i budoucí hvězdy legendárního vytrvalostního závodu. Vedle toho se ovšem také stává svědkem debutů speciálů určených pro Německé mistrovství cestovních vozů známé pod zkratkou DTM. Mnichovské BMW M4 jsme si již představili, nyní přichází řada na jeho největšího konkurenta, Audi RS5.
Zatímco model s ledvinkami a vrtuli je zcela nový, RS5 je evolucí loňského vozu. Ve srovnání s minulou sezónou přijede s lehce pozměněnou aerodynamikou. Nová jsou zpětná zrcátka, přibyly boční spoilery a zadní blatníky prošly revizí. Vedle toho se vpředu objevuje výplet čelní masky imitující včelí plástve a přeprofilované vstupy vzduchu, které mají lépe zásobovat motor a brzdy čerstvým vzduchem.
Tyto změny jsou samozřejmě jen minoritní, podle Stefana Aichera, šéfa designu divize Audi Sport, „jsou pravidla DTM velmi striktní. A protože se musíme pohybovat na velmi úzkém prostoru, je třeba doslova hodinářské práce.“ Proto se vyjma výše zmíněného oproti loňskému roku jen lehce pozměnilo zavěšení přední i zadní nápravy.
Vůbec poprvé se zrevidované Audi RS5 DTM zakousne do asfaltu na konci března, kdy jsou v plánu testy na Hungaroringu. Další pak proběhnou v polovině dubna na Hockenheimu, kde se zároveň 4. května odehraje i začátek letošní sezóny. Do té čtyři kruhy zasáhnou s osmi vozy rozdělenými mezi tři týmy (dva dostane loňský vítěz Audi Sport Team Phoenix).
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2014, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo ze Ženevy.
Audi RS5 DTM se pro letošní sezónu změnilo jen v detailech. Výkon s největší pravděpodobností zůstal na loňských 466 koních
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024 - Někteří žasnou, že Bugatti dodělalo majitelce do auta držák na nápoje, přitom je to hloupost jako ze Simply Clever Škody
21.12.2024
Nejnovější články
- Technik Jaguaru po smrtelné nehodě vynesl na světlo, jaké šmejdy jsou auta vietnamského nudlového miliardáře, dostal padáka
před 43 minutami - Na dvě části zaměstnanců VW dopadnou úspory obzvlášť tvrdě, platy jim budou klesat rok co rok 6 let, 4 tisíce míst bude zrušeno
před 2 hodinami - Výsledek srovnání ostrých kombíků Audi a BMW na sněhu nutně překvapí, ještě před 5 léty by bylo všechno jinak
včera - Spolu s automobilkami padají ke dnu i jejich dealeři. Nevydělávají téměř nic, zisky jim klesly o 34 procent skoro na nulu
včera (1) - Kdysi populární francouzský luxusní koráb téměř do jednoho zabila rez a nespolehlivost, pár zachovalých kusů dnes koupíte lacino
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva