Audi RS4 s V8 to má oficiálně spočítané, náhradou bude V6 s elektro-turby

Nové Audi RS4 dostane šestiválec a dost možná i trochu elektřiny, tedy mikrohybrid a/nebo elektrická turbodmychadla. Sdělil to sám šéf vývoje Audi.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Audi RS4 s V8 to má oficiálně spočítané, náhradou bude V6 s elektro-turby

17.9.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Audi RS4 s V8 to má oficiálně spočítané, náhradou bude V6 s elektro-turby

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nové Audi RS4 dostane šestiválec a dost možná i trochu elektřiny, tedy mikrohybrid a/nebo elektrická turbodmychadla. Sdělil to sám šéf vývoje Audi.

Dříve se o tom spekulovalo, nyní to je oficiální: příští Audi RS4 dostane přeplňovaný vidlicový šestiválec místo atmosférické V8. Tenhle točivý motor s bleskovými reakcemi na plyn a 450 PS ze 4,2 litru objemu tak bohužel odešel do věčných lovišť a zanechal tak Mercedes C 63 AMG a Lexus IS jako poslední dva sedany téhle třídy s osmiválcovými motory.

"Nebudeme mít osmiválec pro A4, pro menší auta," řekl ve Frankfurtu dr. Ulrich Hackenberg, šéf vývoje Audi. Potvrdil V8 pro větší auta a SUV, ale v A4, resp. A5 ho čekat nemáme. Náhrada za V8 bude s největší pravděpodobností vidlicový šestiválec, který dostane přeplňování turbodmychadlem - či spíš dvěma. Mohla by to být další evoluce motoru v nové S4, který nabídne 354 koní.

V RS4 by se ale mohl výkon dostat až k pěti stovkám koní, což by bylo na roveň Mercedesu C 63 AMG a zároveň by to výrazně překonalo BMW M3/M4 a Cadillac ATS-V. Také se možná můžeme těšit na elektrická turbodmychadla, která by znamenala menší prodlevu plynu než u konvenčních, výfukovými plyny poháněných dmychadel.

Elektrifikace je podle Hackenberga cestou kupředu. Zda nová RS4 bude elektrická ve smyslu, že by elektřina poháněla kola, nicméně neřekl. "Vezměte sportovnost a elektromobilitu - tyto přístupy nejdou každý jinam. Elektromotory mají ohromný točivý moment, což znamená dobré zrychlení, takže můžete udělat velmi sportovní vůz, ale trochu jinak sportovní, než to chápeme dnes," uvedl dále Hackenberg. "Specifická hybridizace bude v každém Audi v budoucnu," vyhnul se Hackenberg otázce, zda bude RS4 hybrid.

"Budeme mít elektrické turbo, rekuperaci, generátory, mikrohybridy, různé sportovní hybridy a plug-in hybridy," předestřel neurčitě. Právě mikrohybridní systém s kapacitory místo těžkých akumulátorů v kombinaci s elektrickými turbodmychadly a rekuperačním dobíjením by mohla být cesta pro RS4, budeme-li trochu spekulovat. Výhody jsou jasné - rychlejší reakce na plyn a zužitkovávání pohybové energie auta při brzdění.

Dobrou zprávou také je, že to Audi s downsizingem nebude zas tak přehánět, dolní konec nabídky A4 nedostane tříválce jako BMW řady 3. "Máme v koncernu tříválce, máme tříválce i v Audi, ale budeme mít tříválec v A4? Musím říci ne," pokračoval Hackenberg.

Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2015, máme pro vás i galerii živých fotek přímo z dějiště IAA.


Audi RS4 s V8 to má oficiálně spočítané, náhradou bude V6 s elektro-turby - 1 - audi rs4 logo 01Audi RS4 s V8 to má oficiálně spočítané, náhradou bude V6 s elektro-turby - 2 - audi rs4 logo 02Audi RS4 s V8 to má oficiálně spočítané, náhradou bude V6 s elektro-turby - 3 - audi rs4 logo 03
Audi RS4 dostane přeplňovanou V6 (ilustrační foto)

Audi RS4 s V8 to má oficiálně spočítané, náhradou bude V6 s elektro-turby - 4 - Audi S4 2016 prvni oficialni sada 01Audi RS4 s V8 to má oficiálně spočítané, náhradou bude V6 s elektro-turby - 5 - Audi S4 2016 prvni oficialni sada 02Audi RS4 s V8 to má oficiálně spočítané, náhradou bude V6 s elektro-turby - 6 - Audi S4 2016 prvni oficialni sada 03Audi RS4 s V8 to má oficiálně spočítané, náhradou bude V6 s elektro-turby - 7 - Audi S4 2016 prvni oficialni sada 04Audi RS4 s V8 to má oficiálně spočítané, náhradou bude V6 s elektro-turby - 8 - Audi S4 2016 prvni oficialni sada 05Audi RS4 s V8 to má oficiálně spočítané, náhradou bude V6 s elektro-turby - 9 - Audi S4 2016 prvni oficialni sada 06Audi RS4 s V8 to má oficiálně spočítané, náhradou bude V6 s elektro-turby - 10 - Audi S4 2016 prvni oficialni sada 07Audi RS4 s V8 to má oficiálně spočítané, náhradou bude V6 s elektro-turby - 11 - Audi S4 2016 prvni oficialni sada 08Audi RS4 s V8 to má oficiálně spočítané, náhradou bude V6 s elektro-turby - 12 - Audi S4 2016 prvni oficialni sada 09Audi RS4 s V8 to má oficiálně spočítané, náhradou bude V6 s elektro-turby - 13 - Audi S4 2016 prvni oficialni sada 10Audi RS4 s V8 to má oficiálně spočítané, náhradou bude V6 s elektro-turby - 14 - Audi S4 2016 prvni oficialni sada 11Audi RS4 s V8 to má oficiálně spočítané, náhradou bude V6 s elektro-turby - 15 - Audi S4 2016 prvni oficialni sada 12Audi RS4 s V8 to má oficiálně spočítané, náhradou bude V6 s elektro-turby - 16 - Audi S4 2016 prvni oficialni sada 13Audi RS4 s V8 to má oficiálně spočítané, náhradou bude V6 s elektro-turby - 17 - Audi S4 2016 prvni oficialni sada 14Audi RS4 s V8 to má oficiálně spočítané, náhradou bude V6 s elektro-turby - 18 - Audi S4 2016 prvni oficialni sada 15Audi RS4 s V8 to má oficiálně spočítané, náhradou bude V6 s elektro-turby - 19 - Audi S4 2016 prvni oficialni sada 16
Po stránce vzhledu očekávejme agresivnější nárazníky než u S4 (na snímcích), představené čerstvě

Zdroj: Motoring

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.