Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi RS3 Sedan je 400koňová bestie s úplně novým pětiválcem
29.9.2016 | Robert Malík | Přidat příspěvek
(+ videa) Nejnovější stíhačka z rodiny ingolstadtských RS dostala nový motor 2,5 TFSI s výkonem 400 k, který spolu s quattrem zajistí stovku za 4,1 s.
Tohle je další z pařížských premiér, které nás sice nemají čím překvapit, ale přesto mají moc potěšit. Audi RS3 zabalené do čtyřdveřové karoserie sedanu bylo nejdříve odhaleno na interní prezentaci automobilky, aby se nakonec v nedbalkách prohánělo po Severní smyčce Nürburgringu. Přesto tato ingolstadtská novinka nepochybně stojí za pozornost a tady máte detailní souhrn nejdůležitějších informací.
Předně stojí za zmínku motor. Ačkoli by se mohlo zdát, že Audi jen s drobnými retušemi recykluje původní pětiválec, pravda je taková, že se pod přední kapotou ostrého sedanu usídlila jeho nejnovější generace, která je díky hliníkové klikové skříni o 26 kilogramů lehčí než agregát v RS3 Sportback. Novinkou je také zdvojené vstřikování, přičemž jedna sada vstřikovačů dávkuje palivo do nasávacího potrubí, zatímco ta druhá přímo do spalovacích komor.
Výše uvedené berte jako důležitou úsporu hmotnosti nad předními koly, tím ale výčet dobrých zpráv nekončí. Nejnovější reinkarnace přeplňované řadové pětky o objemu 2,5 litru produkuje rovných 400 koňských sil v rozmezí od 5 850 do 7 000 otáček za minutu a maximální točivý moment 480 newtonmetrů dostupných od 1 700 do 5 850 ot./min.
Tohle všechno stačí malému sedanu v kombinaci se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou S tronic a pohonem všech kol k akceleraci z místa na 100 km/h za 4,1 sekundy, což je - pro ilustraci - naprosto stejný čas, který při stejné disciplíně potřebuje o třídu větší BMW M3 se šestiválcem o výkonu 431 koní.
Nejvyšší rychlost kompaktního sedanu se čtyřmi kruhy na přídi činí 250 km/h, nicméně za příplatek si Audi trochu pohraje se softwarem a posune elektronický omezovač až na 280 kilometrů v hodině.
Pokud jde o podvozek, navenek mu dominují standardně dodávané devatenáctky s pneumatikami o rozměru 235/35 R19, které lze na přání vyměnit za poněkud širší gumové válce s rozměrem 255/30 R19. Neméně impozantně vypadají také brzdy. Ty přední mají průměr 370 mm a kombinují se s až osmipístkovými třmeny, zadní pak mají 310 mm. V případě, že by vám to nestačilo, Audi vymění přední ocelové kotouče za karbon-keramiku, rozměry však neuvádí.
Audi RS3 Sedan má ve srovnání se sériovým autem o 25 mm snížený podvozek, agilitu v zatáčkách ale vylepšují i další úpravy. Přední náprava byla rozšířena o 20 mm, ta zadní pak o 14 mm. U základního provedení budou k mání pasivní tlumiče, součástí podvozku s přídomkem RS sport ale dostanete adaptivní jednotky pracující v režimech comfort, auto anebo dynamic.
Uvnitř nejnovější RS3 následuje své sourozence a podobně jako modely TT či R8 nabídne digitální přístrojový panel, kožené čalounění s kontrastním prošíváním, karbonové či kovové panely či výsuvný displej na palubní desce. Samozřejmostí jsou sportovní sedadla, tříramenný volant potažený kombinací kůže a alcantary, přičemž tento materiál najdete také na stropnici, dveřích či středovému tunelu.
Pokud si nepotrpíte na zvuk pětiválce, můžete si objednat také špičkové audio Bang & Olufsen se čtrnácti reproduktory a výkonem přes 700 wattů. Kolik bude Audi chtít za tohle všechno, prozatím nebylo specifikováno, nicméně i s ohledem na vyšší výkony je stoprocentně jisté, že více, než momentálně svým zákazníkům účtuje za RS3 Sportback.
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2016.
{
Audi RS3 sedan se naživo v Paříži ukázalo v neobvyklé modré barvě
Pětiválec pod kapotou RS 3 je zcela nový, ve srovnání s minulou generací se jeho hmotnost snížila o 26 kg a výkon poskočil o 33 koní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 7 hodinami - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
včera - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nové na MotoForum.cz
- Valencia odřeknuta, termín finále o týden později 14:44
- Pátek v Sepangu 11:04
- Časový program PETRONAS Grand Prix of Malaysia včera 17:00
- Moto2 Sepang: Azman a Pawi 30.10.2024
- Pomalu se plní startovní rošt WorldSSP 2025 29.10.2024
Nejčtenější články
- Max Verstappen byl při oslavě svých narozenin natočen v docela normálním rodinném Audi, které můžete mít i vy
2.10.2024 - Majitelům nových Maserati za jízdy dochází benzín, i když palivoměr ukazuje, že „šťávy” mají dost
2.10.2024 - „Zýrou emišns”? Volvo přiznalo, že jeho „nulové emise” znamenají přesně 36,7 tuny CO2, to je panečku matematika
2.10.2024 - Jeep žádá majitele téměř 200 tisíc dobíjecích aut, aby je nenabíjeli a neparkovali uvnitř, 13 už jich shořelo
2.10.2024 - Vrcholné elektrické Mercedesy ztrácí na ceně tak moc a tak rychle, že se po chvíli prodávají levněji než tuctové nové Tesly Y
2.10.2024
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 11.01. 18:05 - delphin
- vyber motorky 11.01. 17:02 - jerry
- Elektromobily a vse kolem nich 11.01. 15:52 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.01. 14:04 - M.Z.
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.01. 12:00 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 11.01. 09:42 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 10.31. 19:38 - M.Z.
- Policejní kontroly a měření 10.31. 19:33 - řidičBOB