Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi RS3: nejrychlejší hot hatch současnosti
22.11.2010 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Už už se zdálo, že se to nikdy nestane, ale nakonec jsme se dočkali. Audi vyrukovalo s prvním RS modelem na bázi kompaktní A3 a stojí za to - nová RS3 Sportback má 340 koní, pohon všech kol a raketové zrychlení.
O příchodu Audi RS3 se mluví již hodně dlouho. Samotná současná A3, ze které měla nová RS3 vycházet, se ale pomalu chystá do autombilové penze a někteří tak již přestávali věřit, že se „základního RS” vůbec dočkáme. Obavy ale nebyly na místě, Audi totiž právě vůz odhalilo v plné parádě, a tak se mu pojďme podívat na zoubek.
Vizuálně hraje nová RS3 na relativně umírněnou notu. Nebýt velkých otvorů pro přivod vzduchu v dolních partiích předního nárazníku, leckdo by si ji mohl splést s obyčejnou A3 v paketu S-line, popř. s S3. Velmi nespecifický je vzhled zádě, který bude zřejmě vůz svému okolí ukazovat nejčastěji, naproti tomu zcela jedinečným prvkem jsou kola částečně vyrobená z uhlíkových kompozitů. Krom vzhledu se tak budou od konfekce odlišovat především nízkou hmotností. Schopnosti vozu naznačuje též zvětšený rozchod na 1 528 mm vpředu a 1 564 mm vzadu, snížená světlá výška o 25 mm nižší a brzdová soustava s kotouči o průměru 370 mm vpředu a 310 mm vzadu.






Uvnitř RS3 najdeme hlavně nová sedadla s mohutným bočním vedením a také nový volant s bohužel opět nesmyslně zploštělou spodní částí. Zbylé částo vnitřku se drží kopyta A3, pochopitelně jsou ale vyrobeny v tom nejlepším možném provedení.
To nejzajímavější ale skrývá vůz pod kapotou. Tam si našel místo pětiválec s objemem 2,5 l a přeplňováním, známý již z modelu TT RS. Dosahuje výkonu 340 koní (250 kW), výkon na litr objemu tedy přesahuje famózních 137 koní. Motor by navíc měl být jak točivý (nejvyšší otáčky 6 800 ot./min.), tak silný ve spodním a středním pásmu otáček - točivý moment až 450 Nm je k dispozici od 1 600 až do 5 300 ot./min a vygeneruje tak slušný výkon kdekoli si vzpomenete. Sluší se též říci, že motor je velmi lehký, alespoň vzhledem ke svému výkonu - váží jen 183 kg.
Pojďme nyní k horším zprávám. Vůz byl zatím představen pouze jako „polokombi” Sportback, které se k superostré image písmen RS hodí mnohem méně než klasický třídvéřová varianta. Zda někdy bude k dispozici i ta, to zatím nevíme, ale velmi o tom pochybujeme. Druhou potenciálně špatnou zprávou je fakt, že vůz je povinně vybaven sedmistupňovým dvouspojkovým automatem DSG (zde s obchodním označením S tronic), který se k RS též příliš nehodí. Alespoň že výkon přes něj putuje na všechna čtyři kola přes „haldexové” quattro.
Ať už vám výše zmíněné ladí, nebo nikoli, faktem je, že RS3 Sportback je absolutně nejrychlejší hot hatch současnosti. Snad jen dříve testovaný Focus RS se podobně označenému malému Audi svým výkonem alespoň blíží, 40 koní je ale pořád velký rozdíl. Dynamika pak tomuto výsostnému postavení RS3 odpovídá - při snesitelné hmotnosti 1 575 kg vůz zrychlí z 0 na 100 km/h za ohromujících 4,6 s, maximální rychlost elektronicky je pak omezena obligátních na 250 km/h.
Vůz se přitom snaží být i hospodárný. Jistě takový nebude, pokud výše uvedených schopností budete využívat, při klidné jízdě má ale průměrná kombinovaná spotřeba benzínu činit na 9,1 l/100 km. O patřičný zvuk se stará nové výfukové potrubí s ventilem, který lze otevřít tlačítkem Sport z nitra vozu. To aby bylo nejen na co koukat, ale i co poslouchat...
Pokud vás německá novinka zaujala, pak vězte, že prodávat se začne počátkem roku 2011 a jeho cena na německém trhu bude nejméně 49 900 eur, tedy přibližně 1,2 milionu Kč. Jestli je to pro vás hodně nebo málo za vůz zmíněných parametrů, to již posuďte sami...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejoblíbenější produkt VW nestrádá. Jeho loňské prodeje se dokonce vyšplhaly na rekordní úroveň, za vším hledejte cenu
před 3 hodinamiU Volva už nemyslí hlavou. Stáhli bizarní reklamu vytvořenou AI z toho nejabsurdnějšího důvodu: Kvůli emisím CO2
včeraAž bude VW opravdu zoufalý a ztratí zbytky sebevědomí, přijde s tímhle: Modelem ID.1 „oholeným” až na kost
11.3.2025
Nejčtenější články
Ford dál přehodnocuje svou zpackanou strategii, spalovací motor dá i dosud ryze elektrickým autům
10.2.2025Porsche má další problém. Jmenuje se jako kačer Donald a stát ho může znovu desítky miliard ročně
10.2.2025Firma začala nabízet řešení, které vám z Tesly udělá Ferrari, Rolls-Royce nebo Bugatti, co si zrovna zamanete
10.2.2025Rýsuje se nový král ztráty hodnoty. Majiteli má prodělat přes 6 milionů Kč za jediný rok a 10 tisíc km
10.2.2025Němci vyzkoušeli jeden z nejspolehlivějších moderních VW, i s takovou pověstí ho koupíte od 250 tisíc Kč
10.2.2025
Živá témata na fóru
- vyber motorky 03.13. 16:35 - řidičBOB
- Výběr autopojištění 03.13. 15:35 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 03.13. 14:26 - jerry
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 03.13. 11:26 - pavproch
- Rodinné a pohodlné auto pro malé 3 děti 03.13. 09:47 - koffee
- Lampárna (stěžovatelna) 03.12. 20:12 - M.Z.
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 03.12. 11:28 - řidičBOB
- Hon na piráty 03.12. 11:27 - řidičBOB