Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi RS TDI nebudou, písmena zůstanou vyhrazena jen objemnějším benzinům
9.10.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Místo čtyřválce pětiválec, žádné RS s naftou a V8 namísto přeplňované R6. Ano, Audi se zřejmě opravdu vydá s nejsilnějšími modely vstříc fandům.
V posledních týdnech jsme se v souvislosti s Audi nejčastěji věnovali modelu TT a jeho připravovaným derivátům, které v příštích letech rozšíří jeho řadu za účelem využití veškerého potenciálu, jakým rodina s dvojitým T údajně disponuje. Skoro jsme přitom už zapomněli na všechno ostatní včetně nejostřejších modelů divize Quattro GmbH, jejichž slávu hodlá Audi dle slov nového šéfa tohoto oddělení Heinze Petera Hollerwegera dobývat v budoucnu i na trzích, jako je například USA a Čína. Tam totiž zdaleka nemají takové jméno, jako u nás v Evropě.
Ten také prozradil, že co se týče naftových verzí modelů RS naznačených konceptem RS5 TDI, práce na nich ještě stále není u konce a pokud se jí podaří dokončit, takto motorizovaná eR-eSa nezamíří za Atlantik. Z toho vyplývá, že v Evropě se jich zřejmě dočkáme, v souvislosti s tím však vytanulo na povrch, že se tak nestane s emblémy RS, nýbrž pod jiným označením, které by znamenalo vznik divize podobné mnichovskému M Performance Automobiles. Ta má na svědomí například M135i. Hollerweger si totiž není jistí tím, zda by náhodou ostřejší divizi RS neuškodila existence dvou motorizací pod jedním označením.
Co se týče elektrifikace, Hollerweger už zní o dost pozitivněji. Vysoce výkonné modely s elektrickou asistencí údajně není nutné stavět s použitím velkých baterií, a tak se vůz obejde bez dodatečných 250 kilogramů, které jsou s nimi jinak spojeny. Zároveň dodává, že neexistuje motor s lepším točivým momentem v nulových otáčkách, než je elektrický. Pokud tedy můžeme tipovat, elektrické, nebo částečně elektrické modely budou, avšak s malými akumulátory.
Jistotou jsou v budoucnu ovšem elektrická turbodmychadla, na nichž Audi už pilně pracuje, a sice se 48voltovým elektrickým systémem v modelech nové generace. Zda se objeví v dílech divize vyrábějící RS, zatím není jasné, ale pravděpodobné to je. Potvrzena pro ně však byla aktivní aerodynamika, která zlepší přítlak a sníží spotřebu, chystaná už do nové generace R8. Kromě toho padla zmínka o motoru 2,0 TFSI (nebo TSI chcete-li) řady EA888, který se stále šponuje výkonem výše - v konceptu TT Sportback má ostatně už 400 koní.
Překvapivé je tvrzení, že ho Audi nehodlá implantovat do menších modelů RS, protože sází spíše na stávající pětiválec z RS3 a TT RS, který se objeví i v nadcházejících generacích těchto modelů. Čtyři stovky koní totiž pro tento motor nejsou žádnou hranicí, navíc se vyznačuje zajímavějším zvukovým projevem a po drobných úpravách i vyšším výkonem v nízkých otáčkách.
Divize Quattro si také hodlá ponechat osmiválec, přestože požadavky na snižování emisí CO2, respektive spotřeby paliva, jsou stále přísnější. Příští generace R8 plánovaná na příští rok si tedy udrží atmosférický osmiválec a dokonce i desetiválec, v nejhorším případě zvolí šestiválec a na něj navěsí turbodmychadla, avšak jen na trzích, kde budou nízké emise klíčové. Dvojitě přeplňovaná čtyřlitrová V8 z modelu RS7 se bude dále rozvíjet, protože lidé za své peníze chtějí podle Hollerwegera u Audi především koně pod kapotou. Na redukci emisí dojde souběžně s navyšováním výkonu.
Velice vítanou zprávou je, že se Audi nevydá cestou, kterou zvolilo BMW u modelů M3/M4, a nabídne prý i příští generaci RS5 (respektive RS4) s motorem V8. V budoucnu v segmentech C a D (tedy u modelů A6 a A8) zůstane osmiválec a Ingolstadt by ho rád zachoval i v segmentu B (modely A4/A5) stejně, jako Mercedes u posledního C 63 AMG. U něho sice došlo na přeplňování a Audi to nebude jiné, ale důležité je, že se RS4 a RS5 zjevně dočkají jednotky V8, nikoliv šestiválce.
Poslední bod rozhovoru amerických kolegů s novým šéfem divize Quattro se věnuje novým modelům. Ty by měly na americkou půdu zamířit v ještě větším množstvím než do Evropy, ale zatím není jasné, o jaké se přesně bude jednat. Není však prý nezbytné mít RS v každé řadě. RS1 by prý mohla být zajímavou alternativou, stejně jako RS Q7 - nic z toho se ale zatím nedá ani potvrdit, ani vyloučit, a tak nezbývá než čekat na další informace. Prozatím nám ale stačí vědět, že se Audi v myšlenkách na rychlé modely staví tak, jak bychom od něho ještě donedávna vůbec nečekali.



Audi nás nepřestává překvapovat. V R8 by rádo zachovalo motory V8 a V10, u RS4 a RS5 zase plánuje podržet osmiválec. K redukci emisí tak zřejmě poslouží jen přeplňování, nechme se překvapit
Zdroj: Car and Driver
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Clarkson, Hammond a May se překvapivě vrátí v novém motoristickém pořadu, navíc už za měsíc
před 5 hodinamiFerrari se asi spletlo a vtípek pro 1. duben pustilo ven o 14 dnů dřív. Jak jinak by se mohlo začít prodávat tohle?
včeraRichard Hammond a James May se po letech vrátili do míst, kde točili Top Gear, nechápali nic
17.3.2025
Nejnovější články
I ty nejmenší detaily ukazují, jak moc Audi ztratilo cestu. Bude trvat dlouho, než ji znovu najde
před 2 hodinamiElektričtí „hujeři” uznali, že elektromobily se spalovacím autům nevyrovnají. Teď tedy říkají, že to vlastně nejsou auta
před 4 hodinamiClarkson, Hammond a May se překvapivě vrátí v novém motoristickém pořadu, navíc už za měsíc
před 5 hodinamiAspoň Mazda neztrácí rozum. Investice do elektromobilů seřízla o 77 miliard, radši chystá nový spalovací motor
před 6 hodinamiMercedes potvrdil, že svůj druhý nejprodávanější model zařízne bez nástupce, pro jeho prodeje to bude další těžká rána
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.19. 12:32 - petr_riha
- Toyota obecně 03.19. 08:25 - Zajda
- Jak postupovat, pokud protijedoucí vozidla odbočují vlevo 03.18. 08:44 - petr_riha
- Onboard videa 03.17. 18:30 - Truck Daškam
- Lampárna (stěžovatelna) 03.17. 08:50 - HondaMan
- Chlubítko univerzální 03.15. 16:56 - řidičBOB
- Politický koutek 03.15. 16:09 - jerry
- Rodinné a pohodlné auto pro malé 3 děti 03.15. 15:04 - řidičBOB