Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi RS Q3 oficiálně: sériovce musí na 1 730 kg stačit 310 koní
20.2.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
(+ video) Ingolstadt po včerejším úniku podle očekávání odhalil produkční ostrou Q3. Oproti konceptu ji ubyly desítky koní.
Již včera večer jsme vám ukázali první oficiální fotky sériového Audi RS Q3. Překvapení to bylo a nebylo - na jednu stranu jsme po loňském odhalení konceptu mohli počítat s tím, že obdobný sériový vůz bude představen, pro Ženevu jsme s ním ale dosud nepočítali. Přesto si právě tam odbude svou veřejnou premiéru, ještě před ní se nám ale představuje aspoň virtuálně.
Co do vzhledu řekly včerejší uniklé snímky úplně vše, a tak se dnes nebudeme znovu potloukat kolem stejné řeky. Jak jsme již zmínili vůz dostal vcelku tradiční vzhledové prvky ostrých Audi a typickým pro něj bude hlavně hlavně zvláštně řešený přívod chladícího vzduchu k předním brzdám. Zajímat by vás ale mohlo třeba i to, že nové nárazníky auto oproti obyčejnějším Q3 o něco prodloužily - RS měří 4,41 metru.
Uvnitř RS Q3 nepřekvapí už vůbec, čímž tedy nechceme říci, že by nás v interiéru vizuálně nezaujalo vůbec nic. Třeba kožená sedadla prošívaná kontrastní bílou nití zaujmout svedou (pozitivně), stejně hodně zploštělý volant (negativně). Jinak na nových fotkách můžete spatřit i prostor pro cestující vzadu a, jak jste si patrně všimli, také auto v jiném, modrém laku. Jak moc se vám libí jistě nejlépe posoudíte sami.
Pojďme ale k technickým detailům, o nichž jsme včera nevěděli zhola nic. Náš tip, že si vůz i v produkční verzi ponechá motor 2,5 TFSI R5 známý třeba z modelu TT RS vyšel, stejně jako fakt, že bude posílat svůj výkon na všechna čtyři kola s využitím sedmistupňového, dvospojkového automatu S-tronic. Výkonu ale oproti konceptu citelně ubylo, což nás poněkud překvapuje - i dosud nejslabší RS, model RS3, se s maximálním výkonem podíval k hranici 340 koní, RS Q3 se musí spokojit pouze s 310 „hřebci” posazenými do 5 200 ot./min, jejichž vitalita pramení z točivého momentu vrcholícího hodnotou 420 Nm v rozmezí 1 500 a 5 200 ot./min.
Jistě to nejsou špatná čísla, na RS nám ale s ohledem na tradiční honbu Audi za co nejvyššími výkony moc vysoká nepřijdou. Však jde o horší parametry než BMW nabízí třeba u hatchbacku M135i a to je malý, lehký kompakt na úrovní eSkových Audi. Q3 chce být RS, s výkonem míří níže a k tomu je to SUV, což znamená vyšší aerodynamický odpor a také podstatně vyšší hmotnost - plných 1 730 kg. Konkurenční BMW nabízí s podobnými parametry a výkonem 306 koní model X1 35i (tedy alespoň v USA) a neříká mu ani M Performance, ani M, ani is, prostě nijak zvláštně. Už včera jsme pochytili vaše pochybnosti o tom, zda si tento model zaslouží písmena RS a toto je zřejmě jen prohloubí. Ale zpátky k faktům.
Ještě jsme se totiž nezmínili o dynamice, která není vůbec špatná. Na stovku vůz akceleruje za 5,5 sekundy, maximální rychlost je pak elektronicky omezena na tradičních 250 km/h. Známa je i normovaná kombinovaná spotřeba ve výši 8,8 l benzinu na 100 km, tato hodnota se ale nebude červenat jen před bruselskými testy.
Vůz pochopitelně nedostal jen více výkonu či hmotnosti, upraven byl také jeho podvozek, aby byl schopný lépe uspokojovat nároky na ostřejší jízdu. Jak bude fungovat v praxi, to uvidíme časem, je ale snížen o podstatných 25 mm, obouvá 19" nebo 20" kola a pomoci by mu měl i sportovní režim ESP, který lze také kompletně vyřadit z činnosti. Pro lepší rozložení hmotnosti byl akumulátor u RS3 přesunut do zadních partií vozu a z jízdě-prospívajících novinek si zaslouží zmínku ještě nové brzdy s vrtanými kotouči o průměru 365 mm vpředu, do nichž se zahryzávají velké osmipístkové třmeny.
Známa je rovnou i cena v Německu, která začne na 54 600 Eur, tedy asi na 1,37 milionu Kč. Dodávky prvním zákazníkům jsou plánovány na letošní podzim. Jako malý bonus můžeme přidat zatím neoficiální video s RS Q3, které se včera podařilo natočit kolegům z Ausfahrt.tv. Novinku si na něm sice moc dobře neprohlédnete, ale budete moci okusit její vcelku neskromný zvukový projev. Na oficiální video nás Audi jistě nenechá dlouho čekat.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2013.
Nová RS Q3 tentokrát i v modré
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 2 hodinami - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
včera - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nejnovější články
- Tesla se zapnutým FSD smetla na dálnici jelena a neubrala ani pak. „Po tolika zbytečných brzděních den co den?” ptá se udivený majitel
před hodinou - Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 2 hodinami - Zákazníci žalují zkrachovalou automobilku mistra světa F1. Vybrala obrovské zálohy na nová auta, nevrátila nic
před 3 hodinami - Jaguar přestal na svém domácím trhu prodávat všechna nová auta, do roku 2026 bude nabízet jen ojetiny
před 4 hodinami - Motorový papež nepřeháněl. Už i Mercedes nasadí spalovací motory z Číny, podle něj jsou „nejlepší na světě”
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva