Audi RS Q3 oficiálně: sériovce musí na 1 730 kg stačit 310 koní

(+ video) Ingolstadt po včerejším úniku podle očekávání odhalil produkční ostrou Q3. Oproti konceptu ji ubyly desítky koní.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Audi RS Q3 oficiálně: sériovce musí na 1 730 kg stačit 310 koní

20.2.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Audi RS Q3 oficiálně: sériovce musí na 1 730 kg stačit 310 koní

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ video) Ingolstadt po včerejším úniku podle očekávání odhalil produkční ostrou Q3. Oproti konceptu ji ubyly desítky koní.

Již včera večer jsme vám ukázali první oficiální fotky sériového Audi RS Q3. Překvapení to bylo a nebylo - na jednu stranu jsme po loňském odhalení konceptu mohli počítat s tím, že obdobný sériový vůz bude představen, pro Ženevu jsme s ním ale dosud nepočítali. Přesto si právě tam odbude svou veřejnou premiéru, ještě před ní se nám ale představuje aspoň virtuálně.

Co do vzhledu řekly včerejší uniklé snímky úplně vše, a tak se dnes nebudeme znovu potloukat kolem stejné řeky. Jak jsme již zmínili vůz dostal vcelku tradiční vzhledové prvky ostrých Audi a typickým pro něj bude hlavně hlavně zvláštně řešený přívod chladícího vzduchu k předním brzdám. Zajímat by vás ale mohlo třeba i to, že nové nárazníky auto oproti obyčejnějším Q3 o něco prodloužily - RS měří 4,41 metru.

Uvnitř RS Q3 nepřekvapí už vůbec, čímž tedy nechceme říci, že by nás v interiéru vizuálně nezaujalo vůbec nic. Třeba kožená sedadla prošívaná kontrastní bílou nití zaujmout svedou (pozitivně), stejně hodně zploštělý volant (negativně). Jinak na nových fotkách můžete spatřit i prostor pro cestující vzadu a, jak jste si patrně všimli, také auto v jiném, modrém laku. Jak moc se vám libí jistě nejlépe posoudíte sami.

Pojďme ale k technickým detailům, o nichž jsme včera nevěděli zhola nic. Náš tip, že si vůz i v produkční verzi ponechá motor 2,5 TFSI R5 známý třeba z modelu TT RS vyšel, stejně jako fakt, že bude posílat svůj výkon na všechna čtyři kola s využitím sedmistupňového, dvospojkového automatu S-tronic. Výkonu ale oproti konceptu citelně ubylo, což nás poněkud překvapuje - i dosud nejslabší RS, model RS3, se s maximálním výkonem podíval k hranici 340 koní, RS Q3 se musí spokojit pouze s 310 „hřebci” posazenými do 5 200 ot./min, jejichž vitalita pramení z točivého momentu vrcholícího hodnotou 420 Nm v rozmezí 1 500 a 5 200 ot./min.

Jistě to nejsou špatná čísla, na RS nám ale s ohledem na tradiční honbu Audi za co nejvyššími výkony moc vysoká nepřijdou. Však jde o horší parametry než BMW nabízí třeba u hatchbacku M135i a to je malý, lehký kompakt na úrovní eSkových Audi. Q3 chce být RS, s výkonem míří níže a k tomu je to SUV, což znamená vyšší aerodynamický odpor a také podstatně vyšší hmotnost - plných 1 730 kg. Konkurenční BMW nabízí s podobnými parametry a výkonem 306 koní model X1 35i (tedy alespoň v USA) a neříká mu ani M Performance, ani M, ani is, prostě nijak zvláštně. Už včera jsme pochytili vaše pochybnosti o tom, zda si tento model zaslouží písmena RS a toto je zřejmě jen prohloubí. Ale zpátky k faktům.

Ještě jsme se totiž nezmínili o dynamice, která není vůbec špatná. Na stovku vůz akceleruje za 5,5 sekundy, maximální rychlost je pak elektronicky omezena na tradičních 250 km/h. Známa je i normovaná kombinovaná spotřeba ve výši 8,8 l benzinu na 100 km, tato hodnota se ale nebude červenat jen před bruselskými testy.

Vůz pochopitelně nedostal jen více výkonu či hmotnosti, upraven byl také jeho podvozek, aby byl schopný lépe uspokojovat nároky na ostřejší jízdu. Jak bude fungovat v praxi, to uvidíme časem, je ale snížen o podstatných 25 mm, obouvá 19" nebo 20" kola a pomoci by mu měl i sportovní režim ESP, který lze také kompletně vyřadit z činnosti. Pro lepší rozložení hmotnosti byl akumulátor u RS3 přesunut do zadních partií vozu a z jízdě-prospívajících novinek si zaslouží zmínku ještě nové brzdy s vrtanými kotouči o průměru 365 mm vpředu, do nichž se zahryzávají velké osmipístkové třmeny.

Známa je rovnou i cena v Německu, která začne na 54 600 Eur, tedy asi na 1,37 milionu Kč. Dodávky prvním zákazníkům jsou plánovány na letošní podzim. Jako malý bonus můžeme přidat zatím neoficiální video s RS Q3, které se včera podařilo natočit kolegům z Ausfahrt.tv. Novinku si na něm sice moc dobře neprohlédnete, ale budete moci okusit její vcelku neskromný zvukový projev. Na oficiální video nás Audi jistě nenechá dlouho čekat.

Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2013.


Audi RS Q3 oficiálně: sériovce musí na 1 730 kg stačit 310 koní - 1 - Audi RS Q3 2013 oficialni 01Audi RS Q3 oficiálně: sériovce musí na 1 730 kg stačit 310 koní - 2 - Audi RS Q3 2013 oficialni 02Audi RS Q3 oficiálně: sériovce musí na 1 730 kg stačit 310 koní - 3 - Audi RS Q3 2013 oficialni 03Audi RS Q3 oficiálně: sériovce musí na 1 730 kg stačit 310 koní - 4 - Audi RS Q3 2013 oficialni 04Audi RS Q3 oficiálně: sériovce musí na 1 730 kg stačit 310 koní - 5 - Audi RS Q3 2013 oficialni 05Audi RS Q3 oficiálně: sériovce musí na 1 730 kg stačit 310 koní - 6 - Audi RS Q3 2013 oficialni 06Audi RS Q3 oficiálně: sériovce musí na 1 730 kg stačit 310 koní - 7 - Audi RS Q3 2013 oficialni 07Audi RS Q3 oficiálně: sériovce musí na 1 730 kg stačit 310 koní - 8 - Audi RS Q3 2013 oficialni 08Audi RS Q3 oficiálně: sériovce musí na 1 730 kg stačit 310 koní - 9 - Audi RS Q3 2013 oficialni 09Audi RS Q3 oficiálně: sériovce musí na 1 730 kg stačit 310 koní - 10 - Audi RS Q3 2013 oficialni 10Audi RS Q3 oficiálně: sériovce musí na 1 730 kg stačit 310 koní - 11 - Audi RS Q3 2013 oficialni 11Audi RS Q3 oficiálně: sériovce musí na 1 730 kg stačit 310 koní - 12 - Audi RS Q3 2013 oficialni 12Audi RS Q3 oficiálně: sériovce musí na 1 730 kg stačit 310 koní - 13 - Audi RS Q3 2013 oficialni 13Audi RS Q3 oficiálně: sériovce musí na 1 730 kg stačit 310 koní - 14 - Audi RS Q3 2013 oficialni 14Audi RS Q3 oficiálně: sériovce musí na 1 730 kg stačit 310 koní - 15 - Audi RS Q3 2013 oficialni 15
Nová RS Q3 tentokrát i v modré

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.