Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi R8 možná nakonec turbo dostane, nikoliv však pětiválcové
6.8.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německý sporťák by mohla pohánět 2,9litrová přeplňovaná jednotka vyvíjená pro příští Audi RS4 a RS5. Za vším přitom hledejme čínský trh.
Dostane Audi R8 turbodmychadlo či nikoliv? To je, oč tu běží. Parafrází na slavný výrok z Shakespearovy hry můžeme odstartovat další vlnu spekulací, jež se dotýkají druhé generace supersportu čtyř kruhů. Ta oproti svému předchůdci dorazila na trh pouze s jednou pohonnou jednotkou, a sice atmosférickým 5,2litrovým desetiválcem. Osmiválec o objemu 4,2 l dostal padáka.
Důvodem má být nezájem zákazníků o méně výkonné provedení R8, ale zase tak málo prodaných R8 4,2 jsme neviděli. Za vším tak hledejme spíše emisní resp. spotřebové regulace, které atmosférické agregáty odsouvají do záhrobí, jakkoli to v případě použití pětilitrového desetiválce jako zatím jediného motoru může znít paradoxně. Ono „zatím” si ale pamatujme.
Kvůli regulacím normované spotřeby totiž o osmiválcový motor přijdou i příští generace Audi RS4 a RS5. Jeho místo zaujme jednotka V6 twin-turbo, které v rámci objemu spadne dle informací ze zákulisí na pouhých 2,9 litru. Výkon by přitom měl narůst na zhruba 450 koní. Oproti atmosférickému motoru, který dával koní 420, jde tedy o nemalý nárůst, který navíc doplní ještě výraznější zvýšení výkonu v nižších a středních otáčkách. Očekávat tedy můžeme lepší dynamiku i papírově nižší spotřebu. Charakter takto poháněných vozů sice bude oproti minulé generaci zcela rozdílný, to ale nejspíše klientele Audi vadit nebude.
Nejde tu ale jen o spotřebu a z ní vyplývající penalizace, velkou roli tu hraje i Čína. Tamní vláda totiž v roce 2008 zjistila, že většina importovaných vozů počítá s minimálně třílitrovým motorem a proto na velkoobjemové agregáty nasadila opravdu drastické zdanění, přičemž mezníkem jsou právě tři litry objemu. Nová pohonná jednotka by se přitom dostala pod danou laťku, čímž by cena modelů RS4 a RS5 na největším trhu světa měla patřičně poklesnout. Vyvíjet a prodávat osmiválec jen kvůli R8 pro Audi nedává smysl, a tak jej pro novou generaci prostě nenabídla.
Je pak logické se domnívat, že obdobná redukce může potkat i základní jednotku R8, pochopitelně se to ale nemusí stát. Prozatím nebudeme malovat čerta na zeď, oficiálně totiž Audi nadále zastává názor, že pro R8 je nejlepší atmosférický agregát. Ten druhé generaci stoprocentně zůstane až do konce, stejně jako je jisté, že 4,2litrový osmiválec se již nevrátí. Zda ale jeho místo opravdu zaujme přeplňovaná vé-šestka, to je prozatím ve hvězdách.
Nové Audi R8 je k mání pouze s desetiválcovým motorem. Dorazit by ovšem mohla i verze s přeplňovaným šestiválcem
Zdroj: Car
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
včera - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024 - Někteří žasnou, že Bugatti dodělalo majitelce do auta držák na nápoje, přitom je to hloupost jako ze Simply Clever Škody
21.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii včera 12:07
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship včera 12:00
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Výsledek srovnání ostrých kombíků Audi a BMW na sněhu nutně překvapí, ještě před 5 léty by bylo všechno jinak
před 3 hodinami - Spolu s automobilkami padají ke dnu i jejich dealeři. Nevydělávají téměř nic, zisky jim klesly o 34 procent skoro na nulu
před 5 hodinami (1) - Kdysi populární francouzský luxusní koráb téměř do jednoho zabila rez a nespolehlivost, pár zachovalých kusů dnes koupíte lacino
před 6 hodinami - U soudu se provalilo, že krachující největší evropský výrobce motorek má na skladech 265 tisíc neprodaných strojů, to nemůže přežít
před 8 hodinami - Jedno z posledních opravdu dobrých BMW má na kahánku. Pokud máte zájem, objednávejte, příští rok se nad ním zavře voda
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva