Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi R8 LMS 2015: okruhová verze má 585 koní na 1 225 kg
3.3.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Speciál kategorie GT3 odpovídá bezpečnostní vyšší kategorii LMP. Navíc dostal novou převodovku, s níž k zákazníkům zamíří ještě před koncem roku.
Novou generaci Audi R8 jsme si představili opravdu důkladně. Mimo základní provedení osazené desetiválcovým motorem jsme navíc informovali o příchodu verze e-tron a opomenut nebyl ani otevřený Spyder, i když v jeho případě jsme se od oficiálních fotek, videí a dat vzdálili do říše spekulací. Nyní ale můžeme opětovně otočit o 180 stupňů a vrátit se zpátky do továrny, ze které kromě již jmenovaných variant bude vyjíždět také závodní provedení R8 LMS.
Tato novinka byla vyvinuta s ohledem na regule roku 2016, pročež jakožto první vůz kategorie GT3 profituje z karbonových deformačních sekcí vpředu a vzadu. Díky tomu splňuje nároky, jež jsou kladeny na prototypy třídy LMP, mezi něž patří kupříkladu Audi R18 e-tron quattro. Z tohoto modelu si „nižší divize“ ostatně vypůjčila také závodní skořepinu PS 1, jež byla kvůli vyšší tuhosti napevno přišroubována k podlaze.
Stavitelný je tedy pouze pedálový box a sloupek řízení, který si řidič může uzpůsobit v podélném směru i výškově. Střecha se pro změnu pyšní specifickým otvorem, který byl dosud užíván jen ve vozech DTM a který umožňuje vytažení závodníka i s helmou, aniž by došlo kupříkladu k poškození páteře. Mimo to tu pak máme hliník-karbonový prostorový rám, který váží pouhých 252 kg a je tak o 66 kilo lehčí než u předchůdce.
Tato modifikace se projevila na celkové hmotnosti, která poklesla na 1 225 kg. Torzní tuhost ovšem narostla o 39 procent, pročež lze počítat s lepší ovladatelností i bezpečnostní. Mimo to by novinka měla také zrychlit, neboť ač se o pohon stará opět 5,2litrový desetiválec, jeho výkon narostl na 585 koní. Tuto sílu pak na zadní kola přenáší nová šestistupňová převodovka s pádly pod volantem.
Data spojená s dynamikou již Audi nezmiňuje, v tomto směru ostatně vše bude záviset na individuálním nastavení. Dodat tak již můžeme pouze tolik, že objednávková listina se otevře ve druhé půli letošního roku, přičemž první vozy mají k zákazníkům dorazit před Vánoci.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2015, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo z Ženevy.











Okruhovou verzi jsme si v Ženevě mohli prohlédnout do nejmenšího detailu
Audi R8 LMS dostalo do vínku 585 koní a 1 225 kg. Zároveň se pyšní příkladnou bezpečností
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 2 hodinamiElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Max Verstappen prodává svůj soukromý tryskáč, i interiér si nechal kompletně předělat do „svých” barev
21.3.2025Električtí „hujeři” uznali, že elektromobily se spalovacím autům nevyrovnají. Teď tedy říkají, že to vlastně nejsou auta
22.3.2025Už ani jiní výrobci aut nechtějí s Audi mít nic společného, tento raději přejde na své vlastní motory
22.3.2025„Bojovníci proti Tesle” svým vandalismem automobilce ve skutečnosti pomáhají, její situace ostatně nebude tak zlá
22.3.2025A pak že nevydrží: Jediné kdy prodávané menší auto s dieselovým V8 je k mání po najetí 625 tisíc km. To jsme ještě neviděli
22.3.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.20. 10:02 - řidičBOB
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- BMW Divize 04.19. 14:58 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 04.19. 14:29 - pavproch
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins