Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Audi R8 GT Spyder: síla, lehkost, frajerství
6.6.2011 | Petr Štefek | Přidat příspěvek
Pro označení tohoto článku jsme se nechali inspirovat mottem francouzské revoluce, R8 GT Spyder je ale spíše německou evolucí kupé stejného jména.
Audi stejně jako jiné značky vyznává strategii rozšiřování portfolia svých modelů tak, aby zaplnila každý centimetr místa, který snad ještě na trhu zbyl. Není to případ nedávné významné novinky Audi, nového A6 Avant, který jde odvážně na zteč s pětkovým BMW F11 Touring, ale u R8 GT Spyder už o takovém přístupu hovořit můžeme. Tato ještě čerstvější novinka logicky navazuje na již uvedený model R8 GT, který vznikl v roce 2010 v limitované edici 333 kusů. R8 GT Spyder jde na trh s osvědčeným receptem spojujícím agregát V10 (Lamborghini) a odtučňovací kúru.
Atmosférický desetiválec navržený Lamborghini pro modely Gallardo je dnes již klasikou. Jeho objem 5,2 litru a modifikovaná řídící jednotka pomáhá posílat na všechna kola výkon až 560 koní a 540 Nm točivého momentu. Běžná R8 s tímto desetiválcem se může pochlubit „pouze“ 525 koni a 530 Nm točivého momentu. Nebudeme si zde nic nalhávat, toto zvýšení je spíše příjemný bonusem a dobrým marketingem, než v reálném světe rozeznatelný rozdíl. Větší vliv na jízdní vlastnosti Audi R8 GT Spyder jistě bude mít snížená hmotnost, ke které se dostaneme později.
Audi se chlubí v případě verzí s přídomkem GT tím, že se jedná o „hardcore“ varianty běžných modelů. Nepochopitelná je tedy zejména nutná přítomnost automatu R tronic (výchozí R8 V10 jej přitom mít nemusí), méně pak už pohonu všech kol Quattro. Tyto „hardcore“ verze Audi R8 tak budou moci řídit úplně všichni beze strachu, že nedojedou domů, opravdu nároční řidiči, za kterými by podobné specialitky měly mířit především, ale nadšeni zřejmě nebudou. Dobrou zprávou je přítomnost samosvorného diferenciálu na zadní nápravě a také způsob distribuce výkonu, který bude posílán převážně na zadní kola.
Otevřený model R8 GT bude nabízen na upraveném podvozku (stejně jako kupé) s dvojitými lichoběžníkovými závěsy vyrobenými z hliníku a novými 19" koly, jenž budou obouvat pneumatiky 235/35 R19 vpředu a 295/30 R19 pro zadní nápravu. Třešničkou na dortu jsou speciální keramické brzdy, které mají spolehlivě kočírovat výkon 560 koní. Dobrou zprávou je, že stabilizační systém (ESP) jde plně deaktivovat.
Audi dokázalo původní R8 Spyder odtučnit o pěkných 85 kg. Za úspěchem stojí využití dílů z hliníkových vláken (snížení asi 5,5 kg) a především užitím zbrusu nových skořepinových sedadel (úspora 31,5 kg). Kde byl uspořen zbytek z 85 kg, již automobilka nespecifikuje, ale nemalou měrou jistě přispěly také brzdy či nová kola. Výsledná hmotnost tedy činí 1 640 kg.
Takové vybavené Audi R8 GT Spyder se dostane na rychlost 100km/h za skvělých 3,8 sekundy, a to je o zhruba 0,3 sekundy lepší výsledek než v případě standardního Spyderu. Maximální rychlost se zde vyhoupla na 317 km/h, což není špatné a vyšší meta byla pravděpodobně obětována v zájmu vyššího přítlaku skrze aerodynamiku vozu.
Vizuálně budou zvenku Audi R8 GT Spyder odlišovat titanově šedé detaily, upravený přední nárazník s dvojitým „lízátkem” a aerodynamickými prvky po jeho stranách, červená loga GT, oválné koncovky výfuku, rozšířený difuzor a zadní LED světla s čirým překrytím. Interiér bude zdobit standardně Alcantara nebo na přaní kůže Nappa a titanové nebo červené obložení palubní desky a výplní dveří.
R8 GT Spyder bude k dostání v limitované edici 333 kusů (tedy stejně jako kupé) a nejnižší cifra na cenovce bude mít úpodobu 207 800 Euro (cca 5 milionů korun). Pokud to vaše peněženka dovolí a vy jste se v Audi R8 GT Spyder zhlédli, objednat si jej budete moci již v průběhu tohoto léta.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024 - Někteří žasnou, že Bugatti dodělalo majitelce do auta držák na nápoje, přitom je to hloupost jako ze Simply Clever Škody
21.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Výsledek srovnání ostrých kombíků Audi a BMW na sněhu nutně překvapí, ještě před 5 léty by bylo všechno jinak
včera - Spolu s automobilkami padají ke dnu i jejich dealeři. Nevydělávají téměř nic, zisky jim klesly o 34 procent skoro na nulu
včera (1) - Kdysi populární francouzský luxusní koráb téměř do jednoho zabila rez a nespolehlivost, pár zachovalých kusů dnes koupíte lacino
včera - U soudu se provalilo, že krachující největší evropský výrobce motorek má na skladech 265 tisíc neprodaných strojů, to nemůže přežít
včera - Jedno z posledních opravdu dobrých BMW má na kahánku. Pokud máte zájem, objednávejte, příští rok se nad ním zavře voda
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva